JUWI HELLAS
ΙΠΠΟΚΡΑΤΗΣ
ΑΝΑΠΑΡΑΓΩΓΗ ΛΑΓΟΥ
ΠΑΠΑΚΩΣΤΑΣ ΖΩΟΤΡΟΦΕΣ
ΔΕΗ
ΔΑΜ
POTIKA MYRTO
ΚΑΡΑΛΗΣ

Grevenamedia @facebook

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤ.ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
BANNER
ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ

Κατηγορίες

ΥΓΡΑΕΡΙΟ
ΤΑΞΙ
ΓΡΙΔΑΣ

Σήραγγα Κλεισούρας:Πως λαμβάνεις αποφάσεις τις συνέπειες των  οποίων αγνοείς.(αφιερωμένο ιδιαίτερα στους εκπροσώπους της Φλώρινας)!

Τώρα που κάθισε η σκόνη των πρόσφατων εξελίξεων και κάποιοι θεωρούν τις αντιδράσεις και όλα όσα γράφτηκαν ή εκφράστηκαν ως απόρροια δημιουργίας εντυπώσεων ή πως κανένας κίνδυνος δεν προκύπτει για την υλοποίηση της καθέτου οδού Πτολ/δας -Φλώρινας- Νίκης, από την ένταξη στο ΕΣΠΑ του έργου της σήραγγας της Κλεισούρας, ορισμένες διευκρινήσεις για το θέμα αυτό είναι απαραίτητες προς ενημέρωση  όσων ενδιαφέρονται:

-Ο άξονας προτεραιότητας 7 του ΕΣΠΑ(2014-2020 με παράταση το 2023)προβλέπει συνολικά 54,0 εκ. ευρω, τα οποία αναλύονται στην επ.πρ.. 7.1 Στήριξη ενός πολυτροπικού ενιαίου ευρωπαϊκού χώρου μεταφορών μέσω επενδύσεων στο δίκτυο ΔΕΔ-Μ ύψους 24,0 εκ.- ποσό δεσμευμένο για την κάθετο Π-Φ – και την επ/πρ/ . 7.2 για την  Ενίσχυση της περιφερειακής κινητικότητας μέσω της σύνδεσης δευτερευόντων και τριτευόντων κόμβων με τα Διευρωπαϊκά Δίκτυα, ύψους 29,0 εκ. ευρώ εκ των οποίων είναι διαθέσιμα τα 24εκ€.

Στην περίπτωση  ένταξης του έργου της σήραγγας της Κλεισούρας στην επ. πρ.. 7.2  πρέπει στα 24,0 εκ. να προστεθούν τα 24,0 του αξ. 7.1 και επί πλέον 22,0 εκ. μέσω της Αναθεώρησης του ΠΕΠ της  Δ.Μακεδονιας για να καλυφθεί ο  συνολικός προϋπολογισμός του έργου της σήραγγας.

Άρα ας ξεχάσουμε την κάθετο για την τρέχουσα προγραμματική περίοδο.

Αν αυτό επιθυμούν και το εξέφρασαν με την ψήφο τους οι Σύμβουλοι της πλειοψηφίας-προφανώς όχι, αλλά μάλλον γίνεται λόγω άγνοιας κατά την άποψή μου-καλά είναι να το γνωρίζουμε και να το γνωρίζουν και  οι ίδιοι.

Σημειωτέον η απόφαση για αναμόρφωση προϋπολογισμού και η δέσμευση των ποσών θα είναι οριστική μέχρι τέλους του προγράμματος γιατί βρισκόμαστε στο τελικό στάδιο ολοκλήρωσής του.

Η μόνη περίπτωση να προχωρήσει ο κάθετος άξονας  Π-Φ στην τρέχουσα προγραμματική περίοδο είναι να επικεντρωθούμε στο 1ο τμήμα Πτολ/δα-Κλειδί που με ταχείς ρυθμούς ωρίμανσης  (οριστική μελέτη –κατασκευή) μπορούμε να πετύχουμε την υλοποίησή του ,ενώ η απαιτούμενη νέα χάραξη Κλειδι- Αμμοχώρι αναγκαστικά λόγω μη ετοιμότητας να μεταφερθεί στη επόμενη προγραμματική περίοδο.

Κι’ αν μας απασχολεί πραγματικά και η προώθηση των ενδοπεριφερειακών συνδέσεων (επ.πρ. 7.2) και η αξιολογημένη προώθησή τους, τότε το τμήμα Φλώρινας-Ανταρτικό είναι η πρώτη προτεραιότητα και καμία άλλη. Είναι η ελάχιστη υποχρέωση της Περ. Δυτ. Μακεδονίας απέναντι στην Π.Ε.Φλώρινας ,που έμεινε τελευταία στη απορρόφηση πόρων του ΕΣΠΑ διαχρονικά.

Υ.Γ 1 : Χρήσιμο είναι ένα μικρό ιστορικό για το πώς φτάσαμε ως εδώ και τις διαχρονικές μας ευθύνες:

-Λάθος εξ’αρχής  ο μη ενιαίος σχεδιασμός της καθέτου οδού το 1994 ( ίσως και πριν) που οδήγησε στη σημερινή υφιστάμενη χάραξη, αφήνοντας μάλιστα το τμήμα Βεύη –Κ.Βεύη εκτός, για μελλοντική ρύθμιση.

-Η Κρατική Περιφέρεια και οι διορισμένοι κυβερνητικοί κάθε φορά Περιφερειάρχες ,που είχαν ουσιαστικά την αρμοδιότητα (μέχρι το 2010),δυστυχώς είχαν πρώτη προτεραιότητα (ιδιαίτερα την περίοδο  Λεούδη –Ν.Δ (2004-09) την κατασκευή της καθέτου Εγνατία-Καστοριά-Κρυσταλλοπηγή, όπου οδηγήθηκαν όλοι οι πόροι του ΕΣΠΑ χωρίς φυσικά την ανάλογη διεκδίκηση από την πλευρά της Φλώρινας.

-Το 2005 ως προέκταση του Αναπτυξιακού Συνεδρίου του Ν.Φλώρινας συντάχτηκε πρακτικό, που προέκρινε με την σύμφωνη γνώμη όλων των Φορέων  ως επιλογή , την χάραξη αυτή ακριβώς που προσπαθούμε να υλοποιήσουμε και σήμερα με στόχο να πιεστεί και η τότε Κρατική Περιφέρεια.

-Αντ’ αυτού το 2007 προκρίθηκε ως λύση η χάραξη γνωστή ως 5Φ ,καλή βέβαια ως πρόταση υπήρξαν όμως παλινωδίες στον σχεδιασμό μεταξύ 5Φ και Παραβεγορίτιδας λόγω διαφοράς κόστους. Αν συμφωνούσαν στα 5φ και προχωρούσαν με αποφασιστικότητα οι έχοντες την ευθύνη γιαυτό, τότε  η εκτίμηση που υπάρχει είναι πως θα εξασφαλιζόταν η χρηματοδότη, αρκεί βέβαια να υπήρχε αντίστοιχη βούληση περιφερειακά για προώθηση του έργου με το ίδιο πνεύμα που οδηγήθηκαν οι πόροι από το ΠΕΠ της Περιφέρειας για την ολοκλήρωση της καθέτου Εγνατία-Αλβανικά σύνορα. Αν και  ως λύση   παρέκαμπτε το Αμύνταιο και ένα σημαντικό παραγωγικό κομμάτι του Νομού. Για την λύση αυτή συντάχτηκε προμελέτη η οποία στοίχισε 1,5 εκ ευρω (επί υπουργίας Σουφλιά )και έτσι ως ένα σημείο εξηγείται η στάση της μετέπειτα Περ. Αρχής του κ. Δακή (προσκείμενης στη Ν.Δ) που ουσιαστικά εγκλωβίστηκε σε αναποφασιστικότητα και ουσιαστικά πάγωμα της προόδου του έργου.

-Το έργο έμεινε λοιπόν στα αζήτητα και ενώ έπρεπε να ωριμάσουν μελέτες, ιδιαίτερα μετά  το 2011,που η αρμοδιότητα περνά στη αιρετή πλέον Περιφέρεια (2011-2014 Δακής,2015-19 Καρυπίδης ), βρισκόμαστε δυστυχώς στη σημερινή κατάσταση.

-Ιδιαίτερα για το πρόσφατο παρελθόν (Καρυπιδης ,Μπίρος)  -χωρίς να παραγνωρίζονται οι ευθύνες της περιόδου Δακή (Ηλιάδης, Κιοσσές  κ.α.)-υπάρχουν ευθύνες  για το ναυάγιο της χάραξης δυτικά των ορυχείων  Βεύης  εξ αιτίας αλλαγής στην τροποποίηση παραχώρησης του ορυχείου, αλλαγή που δεν αντιλήφτηκε κανείς έγκαιρα έτσι ώστε να διαφυλαχτεί η πρόοδος του έργου. Οι ευθύνες τεράστιες για την μη αποτροπή της εμπλοκής ,ευθύνες που επιμερίζονται και στην κ. Πέρκα εμπλεκόμενη από θέσεις ευθύνης  στο κυβερνητικό σχήμα με σχετική αρμοδιότητα. Το πως βέβαια μία αριστερή κυβέρνηση με υπουργική απόφαση απλά του υποργού κ. Σταθάκη προχώρησε στην παραχώρηση δημοσίων εκτάσεων  προς πώληση αυτό είναι μια άλλη ιστορία. Ούτε λοιπόν ο κ.Καρυπίδης ούτε η παράταξή του σήμερα  είναι άμοιρη ευθυνών, ούτε ο πολιτικός φορέας αναφοράς του.

Υ.Γ. 2 :Χρήσιμο επίσης να γνωρίζουμε  για την πρόταση ένταξης της Σήραγγας Κλεισούρας στο ΕΣΠΑ: Ο κ. Κασαπίδης για την πρόταση ένταξης του έργου δεν είχε καμία υποχρέωση να ληφθεί απόφαση επ’αυτού από το Περ. Συμβούλιο. Αρκεί μόνο η απόφασή του. Δύο λόγους μπορεί να υποθέσει κανείς: α) Ότι θέλησε να εκμαιεύσει  απόφαση γιατί πράγματι θεωρεί πως  η υπέρβαση με την πρότασή του είναι εμφανής και δεν θέλει μόνος ν’ αναλάβει την ευθύνη και τις επιπτώσεις που θα προκαλέσει. Κανείς δεν θα μπορεί να ισχυριστεί ότι δεν γνώριζε το αποτέλεσμα της απόφασης από την παράταξή του. ή  β) Κι’ αν παρόλα αυτά ναυαγήσει η ένταξη του έργου (για το οποίο όπως γράφτηκε παραπάνω απαιτείται τροποποίηση προϋπολογισμών από την Επιτροπή Παρακολούθησης του ΕΣΠΑ ,καθώς και μελέτη ωφελιμότητας  και άρα κάποιες σημαντικές δυσκολίες) ,μπορεί να ισχυρίζεται πως έκανε ότι ήταν δυνατόν προκειμένου να υλοποιηθούν οι προεκλογικές του δεσμεύσεις για το έργο αυτό .Με λίγα λόγια ψάχνει για συνενόχους. Το θέμα είναι ποιοί από μας και ιδιαίτερα από την πλειοψηφία και τους Φλωρινιώτες εκπροσώπους θα γίνουμε συνένοχοι αυτής της μεθόδευσης

ΥΓ.3 :Και τέλος, οι υπόλοιποι θεσμικοί Φορείς της Φλώρινας  (Δήμοι, ΕΒΕ,ΕΚΦ, Συλλογικότητες ,Κόμματα κ.λ.π)  δεν έχουν άποψη επί του θέματος; Τι περιμένουν να κινητοποιηθούν;

 

 

 

Σχετικά άρθρα

email επικοινωνίας

grevenamedia@gmail.com

ΚΟΜΜΩΤΗΡΙΟ
ΑΝΑΠΑΡΑΓΩΓΗ ΛΑΓΟΥ
Ευτέρπη Παπαγεωργίου

ΚΑΜΠΑΝΙΑ ΕΣΠΑ

Τζιόβας Ανδρέας
ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ.

Ράδιο Γρεβενά Συνεντεύξεις

ΘΕΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Ενοικιάζεται (ΕΛΤΑ)
ΕΝΟΙΚΙΑΖΕΤΑΙ ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑ 100 Τ.Μ.
ΕΝΟΙΚΙΑΖΕΤΑΙ ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑ 70 Τ.Μ.
ΕΝΟΙΚΙΑΖΕΤΑΙ ΜΟΝΟΚΑΤΟΙΚΙΑ 73 τ.μ.
ENOIKIAZETAI ΓΚΑΡΣΟΝΙΕΡΑ ΔΙΧΩΡΗ
ΠΩΛΕΙΤΑΙ ΔΥΑΡΙ ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑ
PINDOS PALACE
Πωλείται διαμέρισμα 100 τ.μ.
ΖΗΤΕΙΤΑΙ
ΕΝΟΙΚΙΑΖΕΤΑΙ ΜΑΚΕΔΟΝΟΜΑΧΩΝ
ΤΑΞΙ
Υπουργείο περιβάλλοντος
Ζητείται από συνεργεία φορτηγών και λεωφορείων
Ενοικιάζεται γκαρσονιέρα 42,5 τμ
ΠΩΛΟΥΝΤΑΙ ΓΙΔΙΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ
Ενοικιάζεται 75τμ Μ Αλεξάνδρου 33
ενοικιάζεται ορφοδιαμέρισμα 85 τ.μ.
ΠΩΛΟΥΝΤΑΙ 200 ΠΡΟΒΑΤΑ
ΕΘΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ

Καιρός

Γρεβενά

αγγελια λεβητας

Follow Us

 

Grevena

Fog
Humidity: 100
Wind: 0 km/h
1 °C
3 11
19 Jan 2015
3 11
20 Jan 2015
Κανάλι 28 | Ράδιο Γρεβενά 101,5
Ανταλλακτικά αυτοκινήτων
ΗΛΕΚΤΡΟΝ