Πώς να μην χάσουν αυτές τις μέρες τα παιδιά μας την επαφή με τα μαθήματά τους;
Τα σχολεία έκλεισαν, χωρίς όμως αυτό να μας αγχώνει για τη μαθησιακή πρόοδο των παιδιών μας. Σίγουρα οι μικροί μας φίλοι έχουν στο νου τους ότι τώρα είναι περίοδος διακοπών, παιχνιδιού και ξεγνοιασιάς και το καθημερινό πρωινό ξύπνημα σε συνδυασμό με το φόρτο των σχολικών μαθημάτων τους αποτελεί πλέον παρελθόν…
Πώς μπορούμε όμως να ενισχύσουμε τη μαθησιακή εικόνα των παιδιών μας όσο δεν επισκέπτονται το σχολείο;
– Αρχικά, πρέπει να έχουμε στο νου μας πως όλα τα παιδιά νιώθουν ασφάλεια όταν υπάρχουν όρια και πρόγραμμα. Τι θα κάνουμε λοιπόν; Ας ορίσουμε με το παιδί μας ένα καθημερινό πρόγραμμα, μία ρουτίνα που θα την τηρούμε π.χ. θα ξυπνάμε κάθε μέρα στις 09.00 και μετά ορίστε τις καθημερινές σας δραστηριότητες.
– Είναι σημαντικό να οριστούν μέσα στο καθημερινό πρόγραμμα του παιδιού και τα γνωστικά αντικείμενα με τα οποία θα ασχοληθούμε αλλά σε πιο χαλαρούς ρυθμούς από αυτούς της καθημερινής μελέτης των μαθημάτων.
– Είναι ευκαιρία για επανάληψη! Μην ξεχνάμε ότι πολλοί μαθητές είχαν ήδη ολοκληρώσει τη σχολική ύλη και στο σχολείο θα έκαναν επαναλήψεις, οπότε ας αξιοποιήσουμε το χρόνο που μας δόθηκε λειτουργικά καλύπτοντας πιθανά μαθησιακά κενά.
– Μην ξεχνάτε ότι δεν είστε δάσκαλοι και δεν είστε υποχρεωμένοι να λειτουργήσετε με τον ίδιο τρόπο. Προσπαθήστε να λειτουργήσετε ενστικτωδώς και εφαρμόστε όσο περισσότερες μορφές παιχνιδιού γίνεται στη μελέτη με τη παιδί.
– Αφιερώστε δύο σαρανταπεντάλεπτα την ημέρα για ενασχόληση με διάφορα γνωστικά αντικείμενα που έχετε επιλέξει π.χ. τη πρώτη ημέρα Γλώσσα και Μαθηματικά, τη δεύτερη Γλώσσα και Ιστορία κτλ.
– Φροντίστε να κάνετε διαλείμματα κατά τη μετάβαση στο επόμενο μάθημα ορίζοντας το χρόνο του διαλείμματος. Προτιμώνται τα κινητικά διαλείμματα σε αντίθεση με την ενασχόληση του παιδιού με κάποιο ηλεκτρονικό παιχνίδι ή να δει τηλεόραση καθώς μετά θα δυσκολευτεί να συγκεντρωθεί και ίσως βγάλει άρνηση να διαβάσει.
– Μην ασχοληθείτε με όλες τις δραστηριότητες των σχολικών εγχειριδίων αλλά προσπαθήστε να θυμηθείτε σε ποια κομμάτια έδωσε έμφαση και ο εκπαιδευτικός του παιδιού σας.
– Αξιοποιήστε την «ελευθερία» που σας δίνεται αξιοποιώντας την ύλη που κάνετε επανάληψη μέσω της καθημερινότητάς σας π.χ. κάντε εξάσκηση στην ανάγνωση διαβάζοντας κάποιο παραμύθι ή παρακολουθώντας μία ταινία με υπότιτλους.
– Ξεφύγετε από το χαρτί και βρείτε διαδραστικές δραστηριότητες στο υπολογιστή π.χ. παιχνίδια προπαίδειας.
– Τέλος, γνωρίζοντας ότι τις περισσότερες φορές που εμπλέκονται οι γονείς στη μαθησιακή διαδικασία καταλήγουν να τσακώνονται με το παιδί τους ξεκαθαρίστε στο παιδί για ποιους λόγους διαβάζετε μαζί ενώ τα σχολεία είναι κλειστά και το πιο σημαντικό …ορίστε έναν ενισχυτή κάθε φορά που ολοκληρώνετε την επανάληψη με το παιδί σας π.χ. ένα παγωτό ή για τα μεγαλύτερα παιδιά δώστε τους ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα παιχνιδιού στον υπολογιστή κτλ
Της Μαρίας Κώστα Ζώτου,
Ειδική Παιδαγωγός, MSc
Εξειδίκευση στις Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες
- Προηγούμενο Πως θα επικοινωνείτε με ΕΦΚΑ και ΟΑΕΔ – Με ραντεβού οι αιτήσεις για συνταξιοδότηση
- Επόμενο Πώς διαχειριζόμαστε το άγχος του κορωνοϊού: Η ψυχολόγος συμβουλεύει