ΔΕΗ

Ακούστε εδώ Ράδιο Γρεβενά – 101.5

POTIKA MYRTO
ΚΑΡΑΛΗΣ

Grevenamedia @facebook

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤ.ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
SportsBase
ΥΓΡΑΕΡΙΟ
ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ

Κατηγορίες

ΤΑΞΙ
ΓΡΙΔΑΣ
SPONSORS
Ζιώγας

Έρχονται νέοι έλεγχοι μέσω POS

Στενό μαρκάρισμα μετά από 1,2 εκατομμύριο εγγραφές POS στο Μητρώο. Έλεγχοι από το γραφείο με ταυτόχρονο «μάτι» σε μηχανάκια, ταμειακές και τραπεζικούς λογαριασμούς.

Από τα μέσα Οκτωβρίου και έως το τέλος του μήνα όσοι επαγγελματίες χρησιμοποιούν ή κατέχουν χωρίς να χρησιμοποιούν POS, θα λάβουν μια ειδοποίηση από την ΑΑΔΕ στο ηλεκτρονικό τους ταχυδρομείο. Με αυτή θα καλούνται να τσεκάρουν τα στοιχεία που έχει στη διάθεσή της η Φορολογική Διοίκηση, αναφορικά με τα POS που χρησιμοποιούν ή εάν δεν έχουν δηλωθεί, να τα δηλώσουν.

Η χαρτογράφηση όλων των POS της αγοράς βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη και έως χθες στο Μητρώο POS είχαν γίνει 1,2 εκατομμύρια εγγραφές χωρίς να σημαίνει και ισάριθμα «μηχανάκια» στην αγορά, καθώς ορισμένα εξ αυτών μπορεί να συνδέεται με περισσότερους από ένα παρόχους. Αφού γίνει και το «πάντρεμα» παρόχων υπηρεσιών πληρωμών-παρόχων μέσων πληρωμών και τελικών χρηστών το Μητρώο POS θα είναι έτοιμο, ανοίγοντας το δρόμο για διασταυρώσεις εξπρές από το γραφείο των ελεγκτών.

Με τη διασύνδεση των ταμειακών μηχανών με τα POS δε, τους πρώτους μήνες του 2024, ο έλεγχος θα γίνει «παιχνιδάκι» αφού, σε πραγματικό χρόνο, οι ελεγκτές θα μπορούν να βλέπουν χρεώσεις στα POS, εισπράξεις στην ταμειακή και εισροές στον τραπεζικό λογαριασμό με τον οποίο είναι συνδεμένα τα POS.

Με τον τρόπο αυτό, κάθε πληρωμή με πλαστικό χρήμα θα είναι από δύσκολο έως αδύνατο – μέχρι να εφεύρουν νέες «λύσεις» οι επιτήδειοι φοροφυγάδες- να μείνει κρυφή από την εφορία. Το Μητρώο POS όπως σχολιάζουν αρμόδιες πηγές διασφαλίζει πλήρη εικόνα αναφορικά με το ποιος κατέχει ποιο POS και που πηγαίνουν τα λεφτά…

Τα ορόσημα

Η διαδικασία κατάρτισης Μητρώου POS ξεκίνησε τον Σεπτέμβριο με τις δύο πρώτες κρίσιμες ημερομηνίες, της 22ας και 29ης Σεπτεμβρίου για τη δήλωση POS από Παρόχους Υπηρεσιών Πληρωμών και Παρόχους Μέσων Πληρωμών να βρίσκουν μαζική ανταπόκριση από τους υπόχρεους. Με εξαίρεση 1-2 Παρόχους Υπηρεσιών Πληρωμών, οι υπόλοιποι με μικρές καθυστερήσεις τήρησαν τις προθεσμίες και σύμφωνα με πληροφορίες, η ΑΑΔΕ δίνει μια μικρή πίστωση χρόνου και στους τελευταίους να συμμορφωθούν, αφού έχει λάβει από την πλευρά τους σχετικές διαβεβαιώσεις. Αφού καταχωρηθούν και αυτά τα στοιχεία, μετά τις 15 Οκτωβρίου έρχεται η ώρα των τελικών χρηστών, των επαγγελματιών δηλαδή που χρησιμοποιούν POS για τις συναλλαγές πώλησης αγαθών και παροχής υπηρεσιών.

Μετά από σχετική ειδοποίηση θα κληθούν να υποβάλλουν Δήλωση Μέσων Πληρωμών για το σύνολο των μέσων που διαθέτουν, αποκλειστικά και μόνο στην περίπτωση που οι πάροχοι δεν δήλωσαν κάποιο εκ των μέσων πληρωμών ή δεν επικαιροποίησαν τα στοιχεία κάποιου εκ των μέσων πληρωμών, είτε οι Χρήστες Υπηρεσιών Πληρωμών κρίνουν ως ανακριβή τα στοιχεία που δηλώθηκαν από τους παρόχους.

Με την ειδοποίηση θα ενημερώνονται πως μη υποβολή δήλωσης εκ μέρους των Χρηστών Υπηρεσιών Πληρωμών εντός των προθεσμιών, νοείται ως αποδοχή των στοιχείων που δηλώθηκαν εκ μέρους των παρόχων και τους αφορούν.

Μετά την πλήρη χαρτογράφηση των ενεργών POS, ο κατάλογος θα επικαιροποιείται ανά δεκαήμερο.

Σύμφωνα με τις οδηγίες της ΑΑΔΕ τα ενεργά POS των επιχειρήσεων θα πρέπει να δηλώνονται, μέσω διεπαφής (API), ανά δεκαήμερο:

  • από τους Παρόχους Υπηρεσιών Πληρωμών(ACQuirers) που εκκαθαρίζουνσυναλλαγές που εξοφλούνται με τη χρήση καρτών πληρωμής και
  • από τους Παρόχους Μέσων Πληρωμών(NSPs) που παρέχουν, εγκαθιστούν και διαχειρίζονται τερματικά μηχανήματα POS.

Από την πλευρά τους, οι επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν POS (Χρήστες Υπηρεσιών Πληρωμών), υποχρεούνται να υποβάλλουν Δήλωση Μέσων Πληρωμών για το σύνολο των μέσων που διαθέτουν, αποκλειστικά και μόνο στην περίπτωση που:

  • είτε οι Πάροχοι δεν δήλωσαν κάποιο εκ των Μέσων Πληρωμών ή δεν επικαιροποίησαν τα στοιχεία κάποιου εκ των Μέσων Πληρωμών.
  • είτε οι Χρήστες Υπηρεσιών Πληρωμών κρίνουν ως ανακριβή τα στοιχεία που δηλώθηκαν από τους Παρόχους.

Αυτή η διαδικασία θα επαναλαμβάνεται κάθε μήνα. Συγκεκριμένα από πλευράς Χρηστών Υπηρεσιών Πληρωμών, εφόσον υποχρεούνται σύμφωνα με τα προηγούμενα η επικαιροποίηση των στοιχείων θα γίνεται  από την 11η έως και την τελευταία ημέρα κάθε μήνα, για τις μεταβολές του προηγούμενου μήνα.

Για τους Παρόχους Υπηρεσιών Πληρωμών (ACQuirers) και Παρόχους Μέσων Πληρωμών (NSPs), η διαβίβαση των στοιχείων λαμβάνει χώρα:

  1. Έως και την 15η ημέρα εκάστου μήνα με χρονικό διάστημα αναφοράς την 1η έως και την 10η ημέρα του ιδίου μήνα.
  2. Έως και την 25η ημέρα εκάστου μήνα με χρονικό διάστημα αναφοράς την 11η έως και την 20ή ημέρα του ιδίου μήνα.
  3. Έως και την 5η ημέρα του επόμενου μήνα, με χρονικό διάστημα αναφοράς την 21η έως την τελευταία ημέρα του προηγούμενου μήνα.

 

Σχετικά άρθρα

email επικοινωνίας

grevenamedia@gmail.com

ΚΟΜΜΩΤΗΡΙΟ
Ευτέρπη Παπαγεωργίου

ΚΑΜΠΑΝΙΑ ΕΣΠΑ

Τζιόβας Ανδρέας
ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ.

Ράδιο Γρεβενά Συνεντεύξεις

ΕΝΟΙΚΙΑΖΕΤΑΙ ΜΑΚΕΔΟΝΟΜΑΧΩΝ
ΙΣΟΓΕΙΟ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑ
ΤΑΞΙ
Υπουργείο περιβάλλοντος
Ζητείται από συνεργεία φορτηγών και λεωφορείων
Πωλείται Κυρίμης 19
Ενοικιάζεται γκαρσονιέρα 42,5 τμ
ΠΩΛΟΥΝΤΑΙ ΓΙΔΙΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ
Ενοικιάζεται γκαρσονιέρα (δίχωρη)
Ενοικιάζεται 75τμ Μ Αλεξάνδρου 33
ενοικιάζεται ορφοδιαμέρισμα 85 τ.μ.
ΠΩΛΟΥΝΤΑΙ 200 ΠΡΟΒΑΤΑ
ΕΘΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ

Καιρός

Γρεβενά

αγγελια λεβητας

Follow Us

 

Grevena

Fog
Humidity: 100
Wind: 0 km/h
1 °C
3 11
19 Jan 2015
3 11
20 Jan 2015
Κανάλι 28 | Ράδιο Γρεβενά 101,5
Ανταλλακτικά αυτοκινήτων
ΗΛΕΚΤΡΟΝ