Αγωγός Δυτικής Μακεδονίας: Ξεκινά η κατασκευή του τον Μάρτιο
Ένα εμβληματικό έργο όχι μόνο για τον ΔΕΣΦΑ αλλά και για την απολιγνιτοποίηση της Δυτικής Μακεδονίας (η πορεία της οποίας θα βρεθεί στο επίκεντρο της επίσκεψης του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη τις επόμενες ημέρες) μπαίνει σε τροχιά υλοποίησης εντός του Μαρτίου:
Πρόκειται για τον αγωγό Δυτικής Μακεδονίας, οι κατασκευαστικές εργασίες για τον οποίο θα ξεκινήσουν τον επόμενο μήνα.
Στην παρούσα φάση ολοκληρώνεται η διαδικασία για την λήψη των αδειών χρήσης γης, οι οποίες είναι απαραίτητες για τις περιοχές όπου θα «περάσει» ο αγωγός, ώστε να γίνουν οι εργασίες. Την ίδια στιγμή, στελέχη του Διαχειριστή Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου έχουν ξεκινήσει να ενημερώνουν τις τοπικές κοινωνίες στη Δυτική Μακεδονία για τα τεχνικά χαρακτηριστικά του έργου, τη χάραξη του αγωγού κλπ. Χθες Τρίτη, μάλιστα, για τον λόγο αυτό έλαβε χώρα ενημερωτική συνάντηση στο Δημαρχείο Εορδαίας κατόπιν πρόσκλησης από τον ΔΕΣΦΑ.
Σύμφωνα με το Πρόγραμμα Ανάπτυξης 2022-2031 του ΔΕΣΦΑ, ο αγωγός αναμένεται να ολοκληρωθεί το φθινόπωρο του 2026, ενώ το κόστος του θα ανέλθει στα 147 εκατ. ευρώ. Η χρηματοδότησή του είναι διασφαλισμένη, από ίδια κεφάλαια του Διαχειριστή και το δάνειο , ύψους 505 εκατομμυρίων ευρώ, που έχει συναφθεί με τις τέσσερις συστημικές τράπεζες, για τη χρηματοδότηση των έργων ανάπτυξης του Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου.
Ο αγωγός θα έχει συνολικό μήκος 147 χιλιόμετρα, με το κυρίως τμήμα του να ξεκινά από τα Τρίκαλα Ημαθίας, και το βανοστάσιο του εθνικού συστήματος στο σημείο, και να καταλήγει στην Πτολεμαΐδα, κοντά στον οικισμό των Κομνηνών στην Περιφερειακή Ενότητα Κοζάνης. Παράλληλα, θα διαθέτει τέσσερις κλάδους, ώστε το αέριο να φτάσει σε όλα τα αστικά κέντρα της Περιφέρειας.
Η σχεδίαση της όδευσής του έγινε με γνώμονα την κάλυψη όλων των αστικών κέντρων της περιοχής. Έτσι, το φυσικό αέριο μέσω το εν λόγω αγωγού θα «φτάσει» μέχρι την Έδεσσα, τη Σκύδρα, τη Νάουσα, τη Βέροια, τη Φλώρινα, το Αμύνταιο, την Πτολεμαΐδα και την Κοζάνη.
Όπως έχει υπογραμμιστεί από στελέχη του ΔΕΣΦΑ, ο αγωγός θα είναι 100% συμβατός με τη μεταφορά υδρογόνου και θα υποστηρίζει πλήρως τη διακίνηση ανανεώσιμων αερίων. Σε αυτό το πλαίσιο, θα αποτελέσει μία σημαντική υποδομή που θα πλαισιώσει τα επενδυτικά πρότζεκτ που προωθούνται ώστε Δυτική Μακεδονία να παραμείνει ένα από τα σημαντικότερα ενεργειακά κέντρα της χώρας και μετά το «σβήσιμο» των λιγνιτικών μονάδων, πλέον με την παραγωγή ΑΠΕ και «πράσινου» υδρογόνου.
- Προηγούμενο Πόλεμος για τραπεζοκαθίσματα της πλατείας στην Κοζάνη – Πυρά της αντιπολίτευσης για τις αποφάσεις της δημοτικής αρχής
- Επόμενο ΥΠΑΑΤ: Εξετάζει λύση για ένταξη νεοεισερχόμενων κτηνοτρόφων στις αποζημιώσεις για ζωοτροφές