O Τάσος Χαραλαμπίδης από το Νησί Γρεβενών, δίνει «φιλί ζωής» σε Γερμανίδες “εξηντάρες”.
Η «τρέλα» του για τα παλιά αυτοκίνητα τον έκανε διάσημο «γκουρού» στην αναπαλαίωση σπάνιων μοντέλων Porsche και σήμερα το όνομά του αποτελεί εγγύηση για όσους ονειρεύονται να δώσουν και πάλι ζωή σε… κυρίες πολλών Μαΐων αλλά και καρατίων.
Πανάκριβα αυτοκίνητα της γνωστής αυτοκινητοβιομηχανίας, παρατημένα στη ραστώνη του χρόνου, στα χέρια του 49χρονου ομογενούς Τάσου Χαραλαμπίδη αποκτούν και πάλι τη λάμψη της εποχής τους και κλέβουν τις εντυπώσεις όχι μόνο στις εκθέσεις, αλλά και στους δρόμους.
Η αγάπη του Ελληνα μηχανικού, που ζει στο Λεβερκούζεν της Γερμανίας, για τη συγκεκριμένη μάρκα αυτοκινήτων δημιουργήθηκε από πολύ νωρίς, μόλις στα εννέα του χρόνια. Ακόμα θυμάται το περιστατικό στο οποίο οφείλει τη σημερινή επιτυχημένη του πορεία. «Ο πατέρας μου μόλις είχε αγοράσει ένα Opel Record 1.900 κυβικών, “αμαξάρα” για τα δεδομένα της εποχής εκείνης. Σε ένα ταξίδι μας στη Στουτγάρδη, στην αούτομπαν, που τότε ήταν άδεια και μπορούσες να τρέξεις πολύ, είδα από το πίσω κάθισμα του αυτοκινήτου ένα αεροδυναμικό κόκκινο αμάξι (Porsche) να μας προσπερνάει αντικανονικά και με πολύ μεγάλη ταχύτητα. Ο πατέρας μου, που έτρεχε με 160 χιλιόμετρα, τα έχασε. Από εκείνη την ώρα, η συγκεκριμένη μάρκα αυτοκινήτων έκλεψε οριστικά στην καρδιά μου» αφηγείται με τον ίδιο ενθουσιασμό ο Τάσος Χαραλαμπίδης.
Γιος μεταναστών, πέρασε τα πρώτα του παιδικά χρόνια στο Νησί των Γρεβενών και αργότερα ακολούθησε τους γονείς του στη Γερμανία, όπου και σπούδασε μηχανικός αυτοκινήτων στο Ντίσελντορφ και το Βερολίνο. Εκεί απέκτησε μία ειδικότητα που στην Ελλάδα, όπως λέει, δεν υπάρχει: αυτή του ειδικού στις αναπαλαιώσεις αυτοκινήτων. Εν τω μεταξύ, από τα 16 του χρόνια, μαθητής ακόμη τεχνικού λυκείου, έκανε και την πρακτική του άσκηση στην αντιπροσωπία της Porsche, στο Ντίσελντορφ, όπου και εργάστηκε στη συνέχεια στο τμήμα αναπαλαίωσης σπάνιων μοντέλων.
«Χωρίς τρέλα δεν μπορείς να ασχοληθείς με το αντικείμενο» υποστηρίζει και περιγράφει τα πρώτα του βήματα. Το 1995 άνοιξε ένα μικρό εργαστήριο στο Μέτμαν και αργότερα, το 2002, μεταφέρθηκε στο Λεβερκούζεν, όπου εγκατέστησε το συνεργείο σε ιδιόκτητο οικόπεδο. Από το 2002 έχουν περάσει από τα «μαγικά» χέρια του περισσότερα από 100 κομμάτια του μοντέλου 911, ενώ, όπως εξηγεί, σε έναν χρόνο επισκευάζει κατά μέσο όρο τέσσερα με πέντε κομμάτια. Η φήμη της δουλειάς του, που έχει βραβευτεί σε μεγάλες εκθέσεις αυτοκινήτων αντίκας, προσελκύει πελάτες απ’ όλον τον κόσμο, που του στέλνουν τα αυτοκίνητά τους ακόμα και από την Αμερική με το πλοίο προκειμένου να τα μεταμορφώσει.
Μια 911 S… με ρίζες!
Το 2006, στην ετήσια έκθεση της Τεχνοκλάσικα, στην πόλη Εσεν, που οργανώνεται κάθε Απρίλιο, οι επισκέπτες σάστισαν μπροστά στο αλλόκοτο αλλά σίγουρα εντυπωσιακό θέαμα. Μια πανέμορφη Porsche S 911 του 1968 φιλοξενούσε στο εσωτερικό της ένα… δέντρο. Το περίπτερο του Τάσου Χαραλαμπίδη, όπως ήταν φυσικό, προσέλκυσε πολύ κόσμο και, αν υπήρχε βραβείο πρωτοτυπίας, θα το είχε κερδίσει σίγουρα. «Σε αυτήν την κατάσταση είχα βρει ένα τέτοιο μοντέλο από έναν γεωργό στη Βαβαρία, που το είχε… ξεχάσει για πολλά χρόνια μέσα σε αχυρώνα. Το επισκεύασα τελικά και όσοι το είδαν έμειναν κατάπληκτοι. Το αγόρασε ένας Ελβετός. Αυτό μου έδωσε την ιδέα να παρουσιάσω στην έκθεση, σε τρεις φάσεις, την αναπαλαίωση ενός τέτοιου αυτοκινήτου» τονίζει.
Δημοκρατία
- Προηγούμενο Ο ταπεινός …
- Επόμενο Γρεβενά: Παρατείνεται η προθεσμία υποβολής αιτήσεων για εξαγορά ακινήτων