To ελληνικό προϊόν που κέρδισε τη θέση του στο γερμανικό τραπέζι
Από τους βουλευτές στη Bundestag μέχρι τους εργαζόμενους στα εργοστάσια της Mercedes-Benz και από τους body builders μέχρι τους αφοσιωμένους υγιεινιστές, ολοένα περισσότεροι Γερμανοί αναζητούν και γεύονται μετά το 2016 ένα ελληνικό καινοτόμο αναψυκτικό, τη «Green Cola», η οποία έχει μέχρι στιγμής φέτος αυξήσει τις πωλήσεις της στη Γερμανία κατά 450%, σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα πέρυσι. Η πορεία της Green Cola στη Γερμανία είναι έντονα ανοδική, αλλά σίγουρα δεν αποτέλεσε περίπατο, δεδομένου ότι το προϊόν απευθύνεται σε μια ιδιαίτερα ανταγωνιστική αγορά: στη χώρα υπάρχουν εκατοντάδες εταιρείες αναψυκτικών, οι οποίες διαγκωνίζονται για μία από τις τρεις ή τέσσερις πολυπόθητες θέσεις, που θεωρητικά διατίθενται στα ράφια των σούπερ μάρκετ της χώρας για προϊόντα του είδους. Δείγματα της Green Cola, η οποία αυτή τη στιγμή διατίθεται σε 2.000 σούπερ μάρκετ στις μεγάλες αλυσίδες της Γερμανίας, εστάλησαν ακόμη και στη Γερμανίδα Καγκελάριο ‘Ανγκελα Μέρκελ, η οποία μπορεί και να την έχει επίσης δοκιμάσει!
Το ΑΠΕ-ΜΠΕ συνομίλησε με τον μεγαλομέτοχο και γενικό διευθυντή της Green Cola Germany GmbH, Λεωνίδα Στόικο, με αφορμή την εκδήλωση με τίτλο «Προκλήσεις στο ευρωπαϊκό λιανεμπόριο», που διοργάνωσαν στη Θεσσαλονίκη ο Σύνδεσμος Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος (ΣΕΒΕ), η Αμερικανική Γεωργική Σχολή (ΑΓΣ) και το Σωματείο ΣΥΝΕΡΓΕΙΑ.
Ο κ. Στόικος περιέγραψε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ και την Αλεξάνδρα Γούτα τις δυσκολίες που συναντά μια ελληνική εταιρεία, που αποφασίζει να «μπει» στη γερμανική αγορά, ενώ αναφέρθηκε και στους μελλοντικούς στόχους της Green Cola, που περιλαμβάνουν -μεταξύ άλλων- παρουσία σε όλα τα γερμανικά σούπερ μάρκετ κι έντονο «παρών» σε χώρους εστίασης.
ΕΡ.Πώς αποφασίσατε να ξεκινήσετε ένα τόσο δύσκολο εγχείρημα; Πιστεύατε ότι θα πετύχει;
Η ομάδα μου και εγώ πήραμε την απόφαση να ξεκινήσουμε αυτό το δύσκολο εγχείρημα σε μια από τις πιο ανταγωνιστικές αγορές του κόσμου, τη γερμανική αγορά. Το προϊόν, η φιλοσοφία του, η παρουσίασή του, όπως και η γεύση του, μας κέρδισαν από την πρώτη στιγμή και αποφασίσαμε να χτίσουμε, να αναδείξουμε και να εδραιώσουμε για πρώτη φορά ένα ελληνικό καινοτόμο αναψυκτικό στην Γερμανία. Πιστεύαμε και πιστεύουμε στην επιτυχία, την οποία έχουμε ήδη αποδείξει, τοποθετώντας το προϊόν σε πάνω από 2.000 σημεία πώλησης σε όλη την Γερμανία και γνωρίζουμε ότι πετυχαίνοντας αυτό, ο δρόμος μας για τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες, και όχι μόνο, θα είναι ανοιχτός. Γνωρίζαμε βέβαια ότι το εγχείρημα αυτό δεν θα είναι καθόλου εύκολο, καθώς στην Γερμανία υπάρχουν εκατοντάδες εταιρείες αναψυκτικών στην αγορά, οι οποίες μάχονται για μια από τις τρεις-τέσσερις πολυπόθητες θέσεις που θεωρητικά διατίθενται στο ράφι των σουπερμάρκετ.
ΕΡ.Σε τι ύψος ανέρχονται σήμερα οι πωλήσεις της Green Cola στη Γερμανία και πώς εξελίσσονται διαχρονικά σε σχέση με τα έτη 2016 και 2017;
Το 2016 κάναμε τα πρώτα επίσημα βήματα, βάσει του Business Plan, στην γερμανική αγορά. Οι πρώτες τοποθετήσεις σε σουπερμάρκετ ξεκίνησαν στα μέσα της χρονιάς. Το 2017 καταφέραμε να επεκτείνουμε τα σημεία πώλησης, με μόνο ένα προϊόν την Green Cola, και οι πωλήσεις μας ανέρχονταν κοντά στο 1 εκατ. ευρώ. Το 2018 οι πωλήσεις μας αυξήθηκαν κατά 450% σε σύγκριση με τους αντίστοιχους μήνες του 2017.
ΕΡ.Σε πόσα σημεία πώλησης έχετε μπει; Ποιος είναι ο στόχος σας για τα επόμενα χρόνια;
Η Green Cola διατίθεται αυτήν την στιγμή σε 2.000 Σουπερμάρκετ των μεγάλων αλυσίδων της Γερμανίας καθώς και σε 500 σημεία Ho.re.ca., σε πάνω από 500 χώρους εκγύμνασης, 300 καταστήματα με είδη προϊόντων FITNESS.
ΕΡ.Ποιο είναι τα πιο «εμβληματικά» σημεία στη Γερμανία, όπου καταναλώνεται Green Cola;
Εμβληματικά σημεία θα μπορούσαμε να χαρακτηρίσουμε την τοποθέτηση του προϊόντος στους χώρους εστίασης του γερμανικού κρατικού ασφαλιστικού οργανισμού LVA, των εργοστασίων της Mercedes Benz και αναμένεται η τοποθέτηση του προϊόντος στους χώρους εστίασης της BOSCH. Στόχος των επόμενων ετών είναι η τοποθέτηση της Green Cola σε όλες τις αλυσίδες Σουπερμάρκετ καθώς και η έντονη παρουσία σε χώρους εστίασης.
ΕΡ.Πόσα άτομα απασχολεί σήμερα η Green Cola Germany GmbH και ποιος είναι ο στόχος για τα επόμενα χρόνια;
Έχουμε δημιουργήσει πάνω από 20 νέες θέσεις εργασίας στη Γερμανία. Στα επόμενα χρόνια, σύμφωνα με τις εργασιακές απαιτήσεις βάσει του πλάνου μας, θα δημιουργήσουμε νέες θέσεις εργασίας.
ΕΡ.Πώς και γιατί επιλέξατε τη γερμανική αγορά; Ποιες ήταν οι κυριότερες δυσκολίες που αντιμετωπίσατε εκεί όταν ξεκινήσατε να «χτίζετε» την παρουσία σας;
Η γερμανική αγορά είναι μια από τις μεγαλύτερες και σημαντικότερες αγορές της Ευρώπης και όχι μόνο. Καθώς μου ήτανε γνωστή η νοοτροπία και οι συνήθειες της χώρας, ως δεύτερης γενιάς Έλληνας της Γερμανίας, όπου γεννήθηκα και μεγάλωσα.
Οι δυσκολίες που αντιμετωπίσαμε ήταν πολλές, μια από τις πιο σημαντικές ήταν και είναι η διαφοροποίηση των απαιτήσεων των καταναλωτών όπως και ο μεγάλος ανταγωνισμός καθώς υπάρχει μεγάλο εύρος προϊόντων.
ΕΡ.Η Green Cola μπήκε αρχικά στην αγορά με τη βοήθεια της εταιρείας “ Greekys”. Θεωρείτε ότι κάτι τέτοιο είναι στα πρώτα βήματα απαραίτητο για την επιτυχή προσέγγιση της γερμανικής αγοράς; Υπάρχει κάποιο «κλειδί» επιτυχίας για τη δυναμική είσοδο στη συγκεκριμένη αγορά;
Η εταιρεία Greekys δραστηριοποιείται από το 2013 στην γερμανική αγορά. Καθώς είμαι ένας από τους ιδρυτές της εταιρείας, η ιδέα γεννήθηκε από δικούς μου συναισθηματικούς λόγους και θεώρησα υποχρέωσή μου να στηρίξω ελληνικά καινοτόμα προϊόντα και να αναδείξω μια διαφορετική πλευρά της Ελλάδος στο εξωτερικό.
ΕΡ.Ήπιε τελικά Green Cola η Ανγκελα Μέρκελ;
Τον Μάρτιο του 2017 μας δόθηκε η ευκαιρία να παρουσιάσουμε το προϊόν μας στην γερμανική βουλή. Κερδίσαμε τις εντυπώσεις των Γερμανών βουλευτών και υφυπουργών οι οποίοι εξέφρασαν την υποστήριξη τους για το Project μας, και για την Ανγκελα Μέρκελ αφήσαμε δείγματα και πιστεύουμε ότι την έχει δοκιμάσει…
- Προηγούμενο Συνελήφθη 29χρονος στο τελωνείο Κρυσταλλοπηγής για πλαστογραφία
- Επόμενο Γρεβενά: Εκδήλωση για τα εμβόλια (Βίντεο)