Ακούστε εδώ Ράδιο Γρεβενά – 101.5

POTIKA MYRTO
INTERACTIVE
ΔΕΗ
ΕΝΑΟΝ

Grevenamedia @facebook

ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤ.ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
SportsBase
ΥΓΡΑΕΡΙΟ

Κατηγορίες

ΤΑΞΙ
ΓΡΙΔΑΣ
SPONSORS
Ζιώγας

Tik Tok: Πόσες φορές μπορεί να ακούσει κάποιος τη Ντένη Μαρκορά;

Λίγους μήνες πριν, το Τik Tok ήταν μια εφαρμογή που απευθυνόταν κυρίως σε εφήβους και άτομα νεαρής ηλικίας. Σύμφωνα όμως με τα τελευταία στοιχεία εν καιρώ πανδημίας έχει πλέον κατακτήσει τις πρώτες θέσεις στα ψυχαγωγικά του Αpp Store.

Δημιουργός του είναι ο 36χρονος Zhang Yiming από την Κίνα, που σήμερα πια είναι ο δέκατος πιο πλούσιος Κινέζος, με την προσωπική του περιουσία να εκτιμάται στα 16.2 δισεκατομμύρια δολάρια. Το ΕΣΡ της χώρας του όμως χαρακτήρισε «επιθετικό και βίαιο» το περιεχόμενο του εγχειρήματος που έχει τρελάνει τα social media, αναφέροντας μεταξύ άλλων πως «προκαλεί δυνατά συναισθήματα μνησικακίας μεταξύ των χρηστών» .

Ποια όμως τελικά είναι η αλήθεια πίσω από την εφαρμογή που έχει κάνει όλο τον κόσμο να τραγουδάει χιτάκια και να μιμείται ατάκες από το «Παρά πέντε»; Εδώ λοιπόν οι χρήστες μπορούν να φτιάξουν το δικό τους βιντεάκι, χιουμοριστικό ως το επί το πλείστον και να επιδείξουν τις ικανότητές τους στο performing, κάτι δηλαδή σαν talent show αλλά στα social media. Τραγούδια, χορευτικά, σκηνές από αγαπημένα σήριαλ ή ταινίες, φάρσες, παρωδίες, όλα διαθέσιμα για πειραματισμούς, από τη μεγάλη βιβλιοθήκη της εφαρμογής, ενώ και πολλοί celebrities έχουν υιοθετήσει αυτή τη νέα μόδα, προβάλλοντας ένα πιο χαλαρό προφίλ.

Η συγκεκριμένη εφαρμογή ήταν ήδη αγαπητή σε νεότερους χρήστες, που έχουν περισσότερο χρόνο να ασχοληθούν με τη δημιουργία ενός βίντεο και έχουν μεγάλη εξοικείωση με την έκθεση μέσω του διαδικτύου. Η καραντίνα όμως φαίνεται πως έφερε την ανατροπή και τον τελευταίο μηνά παρατηρείται πως ακόμα και άτομα μεγαλύτερης ηλικίας, αποφασίζουν να μπουν στο Tik Tok, όχι μόνο ως θεατές αλλά και ως δημιουργοί, δοκιμάζοντας τις δυνάμεις τους.

Οι ώρες στο σπίτι, είναι πολλές και η καθιστική ζωή δεν αντέχεται. Επίσης η ανάγκη εκτόνωσης και διασκέδασης γίνεται ακόμα μεγαλύτερη -όλοι έχουμε ανάγκη να γελάσουμε μέσα στη μέρα, να ξεχαστούμε και να νιώσουμε λίγο πιο ανάλαφροι. Οπότε το Tik Tok συνδυάζοντας μια επίφαση δημιουργικότητας και ψυχαγωγίας άρχισε να μπαίνει στις ζωές μας. Και μιλάμε για επίφαση καθώς εδώ οτιδήποτε δημιουργείται δεν είναι πρωτότυπο, αλλά αντίθετα βασίζεται σε δοκιμασμένες συνταγές που απλώς κάποιοι επαναλαμβάνουν. Όποια μάλιστα βιντεάκια έχουν απήχηση, αρχίζουν να ανακυκλώνονται αμέσως. Πόσες όμως φορές μπορεί να δει κάποιος παραλλαγές της Ντένης Μαρκορά, όσο χαριτωμένες κι αν είναι;

Φυσικά, αυτή η νέα τάση έχει βρει εκτός από υποστηρικτές και αρκετούς πολέμιους, που τη θεωρούν από εξευτελιστική έως και ταπεινωτική, ενώ δεν είναι λίγοι αυτοί που ανησυχούν για το μέλλον της νέας γενιάς. Μάλλον υπερβολικοί οι φόβοι για ένα απλό παιχνίδι, που οι άνθρωποι χρησιμοποιούν, προσπαθώντας να γεμίσουν τις ώρες στο σπίτι και να επικοινωνήσουν με τους άλλους. Αρκετοί όμως γονείς ανησυχούν ιδιαιτέρως για το τι κάνουν τα παιδιά τους στο Τik Tok και το πώς μπορούν να τα προφυλάξουν. Καταρχάς, η απαγόρευση και δη αυτή την περίοδο δεν θα φέρει θετικά αποτελέσματα, αντίθετα μάλλον θα προκαλέσει εντάσεις. Το καλύτερο λοιπόν είναι να παρακολουθήσει κανείς αυτή τη διαδικασία με άνεση και χιούμορ, προσπαθώντας να συμβουλεύει τα παιδιά του σε σχέση με το backround που χρησιμοποιούν, τα ρούχα που φορούν ή το περιεχόμενο που αποφασίζουν να ανεβάσουν, ώστε να τα προστατεύσει από κακόβουλες ενέργειες και επικριτικά σχόλια.

Το πρόβλημα όμως με το Tik Tok είναι πως ενισχύει για μορφή διασκέδασης κάτι που δεν απαιτεί κανενός είδους σκέψη, είναι κάτι σαν το junk food της ψυχαγωγίας, ένα λαχταριστό μπέργκερ με τηγανιτές πατάτες που καταναλώνουμε νιώθοντας μια αμαρτωλή απόλαυση. Βέβαια για να μην είμαστε άδικοι, υπάρχει και μια ευαισθητοποίηση σε σχέση με κοινωνικά θέματα, ενώ το ζήτημα του κορωνοϊού κατέχει τα πρωτεία. Μάλιστα υπάρχουν και τρία επίπεδα ενημέρωσης -το ανεπίσημο το ημιεπίσημο και το επίσημο- ενώ δεν λείπουν και οι οδηγίες για το πώς πρέπει να συμπεριφέρεται κανείς μέσα στην πανδημία.

Το πιθανότερο βέβαια είναι πως όταν οι ρυθμοί της καθημερινότητας επανέλθουν, η συγκεκριμένη εφαρμογή θα αρχίσει να ξεθωριάζει, οπότε μάλλον μιλάμε για μια παροδική μόδα. Έχει όμως ενδιαφέρον να την παρατηρήσει κανείς, γιατί αποκαλύπτει μια βαθύτερη ανάγκη των ανθρώπων να γίνουν, έστω και με αυτόν τον τρόπο, δημιουργικοί.

bovary.gr

Σχετικά άρθρα

email επικοινωνίας

grevenamedia@gmail.com

Ράδιο Γρεβενά Συνεντεύξεις

ΚΟΜΜΩΤΗΡΙΟ
Ευτέρπη Παπαγεωργίου
Τζιόβας Ανδρέας
ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ.

ΙΣΟΓΕΙΟ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑ
ΤΑΞΙ
Υπουργείο περιβάλλοντος
Ζητείται από συνεργεία φορτηγών και λεωφορείων
ΠΩΛΕΊΤΑΙ ¨ΚΑΡΑΘΑΝΟΣ”
Ενοικιάζεται γκαρσονιέρα 42,5 τμ
ΠΩΛΟΥΝΤΑΙ ΓΙΔΙΑ
Ενοικιάζεται γκαρσονιέρα 43 τ.μ.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ
Ενοικιάζεται 75τμ Μ Αλεξάνδρου 33
ενοικιάζεται ορφοδιαμέρισμα 85 τ.μ.
ΠΩΛΟΥΝΤΑΙ 200 ΠΡΟΒΑΤΑ
ΕΘΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ

Καιρός

Γρεβενά

αγγελια λεβητας

Follow Us

 

Grevena

Fog
Humidity: 100
Wind: 0 km/h
1 °C
3 11
19 Jan 2015
3 11
20 Jan 2015
Κανάλι 28 | Ράδιο Γρεβενά 101,5
Ανταλλακτικά αυτοκινήτων
ΗΛΕΚΤΡΟΝ