Ακούστε εδώ Ράδιο Γρεβενά – 101.5

POTIKA MYRTO
ΔΕΗ
ΚΑΡΑΛΗΣ

Grevenamedia @facebook

ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤ.ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
SportsBase
ΥΓΡΑΕΡΙΟ

Κατηγορίες

ΤΑΞΙ
ΓΡΙΔΑΣ
SPONSORS
Ζιώγας

ΣΕΕΠΕ:Μείωση ορίων ταχύτητας στην Ελλάδα για εξοικονόμηση ενέργειας

Τη μείωση του ορίου ταχύτητας στους αυτοκινητόδρομους από 120 σε 110 χιλιόμετρα την ώρα και στις πόλεις από 40 σε 30 χλμ, προτείνει ο Σύνδεσμος των Εταιρειών Εμπορίας Πετρελαιοειδών (ΣΕΕΠΕ) με στόχο την επίτευξη του εθνικού στόχου ενεργειακής εξοικονόμησης για το 2030 που προβλέπει η Κοινοτική νομοθεσία.

Σύμφωνα με τον ΣΕΕΠΕ, η μείωση του ορίου ταχύτητας μπορεί να οδηγήσει σε σημαντική μείωση της κατανάλωσης καυσίμων (12% για πετρελαιοκίνητα οχήματα και 18% για βενζινοκίνητα) και να καλύψει ένα σημαντικό μέρος του στόχου.

Το καθεστώς επιβολής για την εξοικονόμηση ενέργειας

Οι προτάσεις των εταιριών για την περίοδο 2021 – 2030 υποβάλλονται στο υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, προκειμένου να τις εξαιρέσει από το λεγόμενο καθεστώς επιβολής για την εξοικονόμηση ενέργειας.

Δηλαδή, τη θέσπιση υποχρέωσης για τους προμηθευτές ενέργειας να επιτύχουν συγκεκριμένους στόχους εξοικονόμησης υπό την απειλή επιβολής υψηλών προστίμων σε περίπτωση απόκλισης.

Το καθεστώς επιβολής για τις εταιρείες ισχύει ήδη για την περίοδο 2014 – 2020, θεωρείται όμως ότι ο στόχος εξοικονόμησης που τους αναλογεί για την περίοδο αυτή θα επιτευχθεί.

Ενδεικτικά σε περίπτωση πλήρους αποτυχίας (αν δηλαδή δεν γινόταν καθόλου εξοικονόμηση) το πρόστιμο για το σύνολο των εταιρειών θα ξεπερνούσε τα 100 εκατ. και θα οδηγούσε – όπως τόνισε ο πρόεδρος του ΣΕΕΠΕ Γιάννης Αληγιζάκης – την πλειονότητα των εταιριών σε κλείσιμο.

Για την επόμενη δεκαετία συζητείται η αύξηση τόσο του στόχου εξοικονόμησης, όσο και η συμμετοχή των εταιριών εμπορίας πετρελαιοειδών στην επίτευξή του.

Οι λόγοι για τους οποίους ο ΣΕΕΠΕ ζητά την εξαίρεση των μελών του ή την απαλλαγή τους από το καθεστώς επιβολής είναι ότι ουσιαστικά με το ισχύον καθεστώς οι εταιρείες καλούνται να επενδύσουν για τη μείωση των πωλήσεών τους και επιπλέον ότι δεν έχουν σχέση πιστότητας (π.χ. μακροχρόνια συμβόλαια) με τους πελάτες τους.

Ο κ. Αληγιζάκης τόνισε ότι τα θέματα αυτά τέθηκαν σε συνάντηση που πραγματοποιήθηκε με τον υφυπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας Γεράσιμο Θωμά, ο οποίος (σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΣΕΕΠΕ) ανέφερε ότι δεν έχουν ληφθεί αποφάσεις για τη διατήρηση ή μη του καθεστώτος επιβολής και τη συμπερίληψη των εταιριών εμπορίας σε αυτά.

Ποια άλλα μέτρα προτείνει ο ΣΕΕΠΕ

Τα μέτρα που προτείνει ο ΣΕΕΠΕ, πέρα από τη μείωση των ορίων ταχύτητας, είναι:

  • η επιδότηση μικρομεσαίων επιχειρήσεων για επενδύσεις εξοικονόμησης ενέργειας,
  • η λήψη μέτρων για εξοικονόμηση στη βιομηχανία σε εθελοντική βάση,
  • η διάθεση μέρους των φόρων που επιβαρύνουν την ενέργεια στο Πράσινο Ταμείο για τη χρηματοδότηση δράσεων εξοικονόμησης ενέργειας,
  • η δημιουργία των λεγόμενων «πράσινων διαδρόμων» για τις εμπορευματικές μεταφορές, κ.α.

Τα μέτρα αυτά εφαρμόζονται ήδη από άλλες χώρες της ΕΕ και είναι εγκεκριμένα από την Κομισιόν, ως δράσεις εξοικονόμησης ενέργειας.

Σχετικά άρθρα

email επικοινωνίας

grevenamedia@gmail.com

Ράδιο Γρεβενά Συνεντεύξεις

ΚΟΜΜΩΤΗΡΙΟ
Ευτέρπη Παπαγεωργίου
Τζιόβας Ανδρέας
ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ.

ΑΓΓΕΛΙΑ
ΙΣΟΓΕΙΟ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑ
ΤΑΞΙ
Υπουργείο περιβάλλοντος
Ζητείται από συνεργεία φορτηγών και λεωφορείων
ΠΩΛΕΊΤΑΙ ¨ΚΑΡΑΘΑΝΟΣ”
Ενοικιάζεται γκαρσονιέρα 42,5 τμ
ΠΩΛΟΥΝΤΑΙ ΓΙΔΙΑ
Ενοικιάζεται γκαρσονιέρα 43 τ.μ.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ
Ενοικιάζεται 75τμ Μ Αλεξάνδρου 33
ενοικιάζεται ορφοδιαμέρισμα 85 τ.μ.
ΠΩΛΟΥΝΤΑΙ 200 ΠΡΟΒΑΤΑ
ΕΘΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ

Καιρός

Γρεβενά

αγγελια λεβητας

Follow Us

 

Grevena

Fog
Humidity: 100
Wind: 0 km/h
1 °C
3 11
19 Jan 2015
3 11
20 Jan 2015
Κανάλι 28 | Ράδιο Γρεβενά 101,5
Ανταλλακτικά αυτοκινήτων
ΗΛΕΚΤΡΟΝ