SEAT Ibiza και Arona με φυσικό αέριο: Πόσο κερδίζω (Φωτογραφίες)
Με το φυσικό αέριο κίνησης κερδίζεις ποικιλοτρόπως και έχεις μεγάλο όφελος. Ας δούμε τι συμβαίνει στην πράξη παίρνοντας ως παράδειγμα τα SEAT Arona και Ibiza TGI.
Τα SEAT Arona και Ibiza TGI συμπληρώνουν ιδανικά την γκάμα της ισπανικής εταιρίας προσφέροντας στον καταναλωτή ένα εναλλακτικό καύσιμο με σημαντικά χαμηλότερο κόστος έναντι των ορυκτών καυσίμων. Το συμπιεσμένο φυσικό αέριο προσφέρει επίσης και παράπλευρα οφέλη, τα οποία έχουν να κάνουν με τη μείωση της περιβαλλοντικής επιβάρυνσης λόγω και των ορολογικών ελαφρύνσεων που τα συνοδεύουν. Ας τα γνωρίσουμε καλύτερα.
To Arona είναι διαθέσιμο στην ελληνική αγορά με τον 3κύλινδρο υπετροφοδοτούμενο κινητήρα TGI του ενός λίτρου (ο TSI διπλού καυσίμου φυσικού αερίου-βενζίνης των Ισπανών) που συνεργάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων. Με στόχο και τη γενικότερη οικονομία στην τσέπη του ιδιοκτήτη του, το συγκεκριμένο μοτέρ αποδίδει 90 ίππους στις 4.000-5.500 σ.α.λ. και, ακόμη πιο σημαντικά, 160 Nm ροπής από τις 1.800 έως και τις 3.800 σ.α.λ. Αυτά τα νούμερα προσφέρουν στο μικρό SUV της ισπανικής εταιρίας 0-100 χλμ./ώρα σε 13,2 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 172 χλμ./ώρα.
Το Ibiza TGI, που διαθέτει ακριβώς το ίδιο μηχανικό σύνολο, χρειάζεται 12,1 δευτερόλεπτα για τη διαδικασία των 0-100 χλμ./ώρα και η τελική του φτάνει στα 180 χλμ./ώρα.
Τόσο το Ibiza όσο και το Arona φέρουν τρεις δεξαμενές κατασκευασμένες από χάλυβα υψηλής αντοχής, οι οποίες έχουν συνολική χωρητικότητα 13,8 κιλά συμπιεσμένου φυσικού αερίου, αλλά και ένα μικρό ρεζερβουάρ καυσίμου χωρητικότητας εννέα (9) λίτρων.
Στα Ibiza και Arona, η αυτονομία κίνησης, χωρίς να περιλαμβάνεται σε αυτή και η αυτονομία που προσφέρει το ρεζερβουάρ βενζίνης, φτάνει μέχρι και τα 360 χλμ. κατά το πρότυπο WLTP ή έως και τα 510 χλμ. μαζί με το ρεζερβουάρ βενζίνης.
Τιμολογιακά, το κόστος του SEAT Ibiza TGI ξεκινά από τα 16.890 ευρώ, ενώ στην περίπτωση του Arona TGI από τα 18.090 ευρώ.
Πόσο κερδίζω με το φυσικό αέριο
Με τη χρήση φυσικού αερίου, τόσο το Arona όσο και το Ibiza καταναλώνουν 3,83 κιλά/100 χλμ. σύμφωνα με τις εργοστασιακές μετρήσεις, ένα νούμερο που αντιστοιχεί σε μόλις 3,179 ευρώ για κάθε 100 χλμ. με βάση την τωρινή τιμή του φυσικού αερίου κίνησης.
Αυτό, σε βάθος χρόνου και με το δεδομένο ότι διανύουμε κατά μέσο όρο 15.000 χλμ. το χρόνο, σημαίνει ότι ο ιδιοκτήτης των μοντέλων της SEAT θα χρειαστεί μόνο 477 ευρώ/έτος για καύσιμο, δηλαδή σχεδόν το 1/4 του ποσού που θα χρειαζόταν για βενζίνη το αντίστοιχο διάστημα.
Όπως καταλαβαίνει κανείς τα οφέλη που προκύπτουν στο πορτοφόλι του οδηγού των Arona και Ibiza είναι κάτι παραπάνω από σημαντικά σε σύγκριση με τους κινητήρες βενζίνης αλλά και τους diesel ειδικά αν τα δύο μικρά μοντέλα της ισπανικής εταιρίας χρησιμοποιούνται για καθημερινή μετακίνηση.
Παράλληλα και σε σχέση με έναν κινητήρα βενζίνης, οι εκπομπές CΟ2 παρουσιάζονται χαμηλότερες κατά 25%, σύμφωνα με τη SEAT, ενώ η ποιότητα λειτουργίας του TGI μοτέρ, είναι σημαντικά πιο ραφιναρισμένη σε σχέση με έναν diesel.
Οι χαμηλότερες εκπομπές CO2, που δεν ξεπερνούν τα 122 γρ./χλμ. τοποθετούν τα δύο μοντέλα της SEAT ανάμεσα στα αυτοκίνητα που απαλλάσσονται από τα τέλη κυκλοφορίας, προσφέροντας έτσι ένα ακόμη οικονομικό όφελος για τον ιδιοκτήτη τους.
Τέλος, o ανεφοδιασμός των δύο SEAT TGI πραγματοποιείται το ίδιο γρήγορα και εύκολα όπως και σε ένα αυτοκίνητο με συμβατικά καύσιμα. Δίπλα στην παραδοσιακή τάπα της βενζίνης θα βρείτε και το στόμιο τροφοδοσίας των τριών δεξαμενών CNG που δεν διαφέρουν σε χρόνο πλήρωσης έναντι των ρεζερβουάρ βενζίνης ή πετρελαίου.
- Προηγούμενο Έντονη ανησυχία για τη μετάλλαξη «Δέλτα»: Κίνδυνος για τους ανεμβολίαστους, φόβοι για επικράτησή της μέσα στο καλοκαίρι
- Επόμενο Κοινωνικό τιμολόγιο ρεύματος: Ποιοι μπορούν να μπουν (αιτήσεις)