Σχολεία: Σοβαρές καταγγελίες εκπαιδευτικών – Εκτός τάξης παραμένουν τα προσφυγόπουλα
Για κανονικοποίηση του αποκλεισμού των προσφυγόπουλων από τα σχολεία κάνει λόγο νέα ανακοίνωση εκπαιδευτικών, τονίζοντας ότι μέχρι και σήμερα τα περισσότερα παιδιά είτε δεν είναι εγγεγραμμένα, είτε αδυνατούν να παρακολουθήσουν την τηλεκπαίδευση, είτε «περιμένουν να λυθεί το αιώνιο πρόβλημα της μετακίνησής τους», με τις ελάχιστες εξαιρέσεις σε αυτό τον θλιβερό κανόνα να οφείλονται στις «υπέρμετρες προσπάθειες συγκεκριμένων ανθρώπων».
Συγκεκριμένα, όπως αναφέρει η «Πρωτοβουλία εκπαιδευτικών για το δικαίωμα των παιδιών προσφύγων και μεταναστών στο σχολείο», παρά το γεγονός ότι τα σχολεία άνοιξαν και πάλι τις πόρτες τους για τους μαθητές της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, τα προσφυγόπουλα παραμένουν εκτός τάξης, παγιδευμένα σε ένα είδος «Catch-22»: Η τηλεκπαίδευση, η πρόσβασή τους στην οποία ούτως ή άλλως ήταν σχεδόν αδύνατη, έχει πάψει, όμως οι μικροί μαθητές παραμένουν αποκλεισμένοι στα καμπ, από τα οποία έχει απαγορευτεί η έξοδος πολιτών τρίτων χωρών βάσει ΚΥΑ.
Σε κάθε περίπτωση, στο βαθμό που οι καταγγελίες ευσταθούν, αμέτρητα παιδιά μένουν εκτός της εκπαιδευτικής διαδικασίας, με τους αρμόδιους φορείς «να μην έχουν εξασφαλίσει τη συμπερίληψή τους στο σχολείο». Μάλιστα, οι εκπαιδευτικοί υποστηρίζουν ότι «η επαναλειτουργία των σχολείων είναι κομβική στιγμή πριν η γκετοποίηση και η παραμέληση των προσφυγόπουλων γίνει μια νέα κανονικότητα».
Αναλυτικά η ανακοίνωση της Πρωτοβουλίας:
Τα σχολεία άνοιξαν, αλλά κάποια θρανία παραμένουν άδεια…
Δεκέμβριος 2020. Ως πρωτοβουλία εκπαιδευτικών για το δικαίωμα των προσφυγόπουλων στο σχολείο καταγγείλαμε με κείμενο μας τα προβλήματα, τις ελλείψεις και την πολιτική ολιγωρία που οδηγούσε τα προσφυγόπουλα των καμπ σε πλήρη αποκλεισμό (και) από την τηλεκπαίδευση.
Ιανουάριος 2021. Τα σχολεία άνοιξαν, αλλά κάποια θρανία παραμένουν άδεια, αυτά των προσφυγόπουλων και των κοινωνικά αποκλεισμένων παιδιών. Η πλειοψηφία των παιδιών που διαμένουν σε καμπ, είτε δεν είναι ακόμα εγγεγραμμένα, είτε αδυνατούν να παρακολουθήσουν την τηλεκπαίδευση, είτε συνεχίζουν να περιμένουν να λυθεί το αιώνιο πρόβλημα της μετακίνησής τους ώστε να επιστρέψουν ή να πάνε για πρώτη φορά στο σχολείο. Λιγοστές εξαιρέσεις αποτελούν τα παιδιά που δεν αντιμετωπίζουν αυτά τα προβλήματα και συνήθως οφείλονται σε υπέρμετρες προσπάθειες συγκεκριμένων ανθρώπων, όπως πολλών ΣΕΠ (Συντονιστές Εκπαίδευσης Προσφύγων).
Με τα νέα δεδομένα της επαναλειτουργίας των δια ζώσης μαθημάτων στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, η κατάσταση συνεχίζει να είναι τραγική για τα παιδιά που μένουν στα καμπ, όπου οι αρμόδιοι φορείς δεν έχουν εξασφαλίσει τη συμπερίληψη τους στο σχολείο. Βασική πηγή αυτών των προβλημάτων είναι η Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ Αριθμ. Δ1α/ΓΠ.οικ. 3060) σύμφωνα με την οποία απαγορεύεται η κυκλοφορία των διαμενόντων πολιτών τρίτων χωρών στα Κ.Υ.Τ. και στις δομές φιλοξενίας όλης της Επικράτειας. Μάλιστα η διαφορετική ερμηνεία της έχει οδηγήσει στην άσκηση εξουσίας από μεμονωμένα άτομα και την λήψη αποφάσεων οι οποίες μπορεί να υπονομεύσουν το δικαίωμα των παιδιών στην εκπαίδευση. Καθώς η ισχύουσα ΚΥΑ θέτει τα καμπ και τον πληθυσμό τους σε μια ατέλειωτη καραντίνα, σε πολλά καμπ οι αναστολές εξόδου επιβάλλονται και στα παιδιά που φοιτούν στο σχολείο. Το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων οφείλει να εξασφαλίσει ότι καμία ΚΥΑ δε θα σταθεί εμπόδιο στη φοίτηση όλων των παιδιών προσφύγων στο σχολείο.
Η διαχείριση της πανδημίας φαίνεται ότι πλέον επιχειρεί να κανονικοποιήσει τον αποκλεισμό των προσφυγόπουλων από το σχολείο δημιουργώντας μια κατάσταση όπου τα προσφυγόπουλα συστηματικά βρίσκονται εκτός του εκπαιδευτικού συστήματος, τόσο όσον αφορά στην τηλεκπαίδευση αλλά πλέον και στα δια ζώσης μαθήματα. Είναι σαφές ότι η επαναλειτουργία των σχολείων είναι κομβική στιγμή πριν η γκετοποίηση και η παραμέληση των προσφυγόπουλων γίνει μια νέα κανονικότητα.
Ως εκπαιδευτικοί σε καμπ και σε δημόσια σχολεία ενωνόμαστε για να καταδείξουμε και να καταγγείλουμε την πολιτική που αφήνει εκτός σχολείου τα παιδιά προσφύγων και μεταναστών, καταπατά το κατοχυρωμένο τους δικαίωμα στην εκπαίδευση και συμβάλλει στην κοινωνική περιθωριοποίηση και τη γκετοποίηση μερίδας του πληθυσμού που μπορεί να έχει ολέθριες συνέπειες για όλη την κοινωνία.
- Διεκδικούμε την ένταξη όλων των παιδιών σε ασφαλή σχολεία, με μέτρα που προστατεύουν τον μαθητικό πληθυσμό και τον εκπαιδευτικό κλάδο από τον κορονοϊό και…τον ρατσισμό.
- Το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων πρέπει άμεσα να διασφαλίσει ότι η φοίτηση των παιδιών αυτών δεν θα παρακωλύεται από υποκειμενικές ερμηνείες της ΚΥΑ, προβλήματα στη μετακίνηση ή μεμονωμένες ρατσιστικές συμπεριφορές.
- Καλούμε τους διευθυντές/ριες, αλλά και όλους τους/ τις εκπαιδευτικούς να αναζητήσουν εκείνα τα παιδιά που είναι εγγεγραμμένα στα δημόσια σχολεία, αλλά δεν τους επιτρέπεται ή διευκολύνεται η φοίτηση και να καταγγείλουν και από την πλευρά τους τον αποκλεισμό αυτών των παιδιών στους αρμόδιους φορείς.
- Χαιρετίζουμε τον κόσμο της εκπαίδευσης που αντιδρά με μια σειρά δράσεων και κινητοποιήσεων στα σχέδια υποβάθμισης και διάλυσης του δημόσιου σχολείου. Ενωνόμαστε στους αγώνες αυτούς και διεκδικούμε δημόσια, δωρεάν και πολύχρωμα σχολεία που θα χωράνε τα προσφυγόπουλα και όλα τα υπόλοιπα περιθωριοποιημένα παιδιά.
Πρωτοβουλία εκπαιδευτικών για το δικαίωμα των παιδιών προσφύγων και μεταναστών στο σχολείο.
- Προηγούμενο Σε εφαρμογή το σχέδιο για το e-Περιουσιολόγιο
- Επόμενο Ανοίγει η πλατφόρμα για εμβολιασμούς των 80 – 84 ετών