email επικοινωνίας

Ακούστε εδώ Ράδιο Γρεβενά – 101.5

POTIKA MYRTO
SPONSORS
Τζιόβας Ανδρέας
Loco delivery
ΥΓΡΑΕΡΙΟ

Ράδιο Γρεβενά Συνεντεύξεις

Ράδιο 101.5

Grevenamedia @facebook

Ζιώγας
tsiarsiotis
Ανταλλακτικά αυτοκινήτων
ΙΩΑΝΝΑ

Κατηγορίες

Σχέδιο στήριξης για χειμερινά ξενοδοχεία επεξεργάζεται ο κλάδος

Ένα ολοκληρωμένο σχέδιο για την στήριξη των ξενοδοχείων των ορεινών προορισμών που λόγω των lockdown έχουν να «κάνουν ταμείο» από τον περασμένο Μάρτιο σχεδιάζει η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ξενοδόχων (ΠΟΞ) με πρωτοβουλία του έφορου δημοσίων σχέσεων της ΠΟΞ και προέδρου της Ένωσης Ξενοδόχων Δράμας Άγγελου Καλλία.

Ο κ. Καλλίας έλαβε πρόσφατα την πρωτοβουλία ως μέλος της ΠΟΞ και ξενοδόχος που δραστηριοποιείται σε χειμερινές μονάδες να πραγματοποιήσει σειρά συναντήσεων με συναδέλφους τους από άλλες ορεινές περιοχές και να καταγράψει τα σημαντικότερα θέματα, που προβληματίζουν – αντιμετωπίζουν τα ξενοδοχεία αυτής της κατηγορίας τα οποία υπολογίζονται σε 2.000 περίπου.

Όπως εξηγεί στο Euro2day.gr, ο κ. Καλλίας, πρόκειται κυρίως για μικρές οικογενειακές επιχειρήσεις, όπου απασχολούνται τα μέλη των οικογενειών και δυστυχώς δεν γεύτηκαν την άνθιση του εισερχόμενου τουρισμού της τελευταίας δεκαετίας, ενώ έχουν «να κάνουν ταμείο» από τον περασμένο Μάρτιο που επιβλήθηκε το πρώτο lockdown.

Είναι αυτονόητο, υποστηρίζει ο κ. Καλλίας, ότι θα πρέπει να υπάρξει στήριξη, στοχευμένη όμως, και ενισχύσεις που θα βοηθήσουν να γίνουμε καλύτεροι, τόσο εμείς, όσο και το τουριστικό προϊόν των περιοχών μας. Είναι η πρώτη φορά που ως κλάδος προχωρούμε σε μία ολοκληρωμένη καταγραφή των θεμάτων που απασχολούν τον ορεινό και ημιορεινό τουρισμό και θα συνεχίσουμε να το κάνουμε ώστε να ακούγεται και η τουριστική φωνή της ηπειρωτικής Ελλάδας, υπογραμμίζει το μέλος του ΔΣ της ΠΟΞ.

Σύμφωνα με όσα έχουν συζητηθεί μέχρι στιγμής στο πλαίσιο της ΠΟΞ όλοι οι ξενοδόχοι συμφωνούν ότι θα πρέπει να υπάρξουν στοχευόμενα προγράμματα κοινωνικού τουρισμού για τους ορεινούς προορισμούς της χώρας με κάλυψη ακόμα και του κόστος μετακίνησης (καύσιμα – διόδια), βοηθώντας περαιτέρω την ανάπτυξη και την στήριξη περιοχών που βρίσκονται μακριά από τα μεγάλα αστικά κέντρα.

Ένα άλλο θέμα είναι το ενεργειακό κόστος. Όπως εξηγεί τα ξενοδοχεία στον ορεινό όγκο έχουν δυσβάσταχτο ενεργειακό κόστος. Οφείλουμε, συνεχίζει, να ανοίξουμε το θέμα για στοχευμένα ευρωπαϊκά προγράμματα που θα δώσουν την δυνατότητα για ενεργειακή αναβάθμιση κτηρίων επιδοτούμενα έως και 80% Επίσης μπορεί να εξετασθεί η επιδότηση του ενεργειακού κόστους πάνω από ένα υψόμετρο. Ας μην ξεχνάμε ότι σε αυτές τις περιοχές η θέρμανση των κοινόχρηστων χώρων ξεκινάει το Σεπτέμβριο και τελειώνει το Μάιο.

Ένα ακόμη αίτημα που υπενθυμίζει ο κ. Καλλίας είναι η θέση του ΣΕΤΕ και της ΠΟΞ περί επιβολής του τέλους διανυκτέρευσης, μόνο για το χρονικό διάστημα Μάϊο-Σεπτέμβριο καθώς το 90% των εσόδων είναι εκείνη την περίοδο.

Για τον πρόεδρο της Ένωσης Ξενοδόχων Δράμας, είναι σημαντικό να αρχίσει να προβάλλεται η Ελλάδα ως προορισμός 365 ημερών. Πρέπει υπογραμμίζει να αποδείξουμε ότι Ελλάδα δεν είναι μόνο ήλιος και θάλασσα, να στοχεύσουμε στη εμπειρία, στο πολιτισμό, στο πρωτογενή τομέα, στη παράδοση, σε ειδικές μορφές τουρισμού και τόσα άλλα που απλόχερα μπορεί να προσφέρει η ηπειρωτική Ελλάδα, στον επισκέπτη.

Ανάλογα θα πρέπει να κινηθεί ο ΕΟΤ, λέει ο κ. Καλλίας και προτείνει να δημιουργηθεί ένα τμήμα που να είναι υπεύθυνο για το marketing αυτών των περιοχών και να το εντάσσει στο στρατηγικό σχεδιασμό προβολής, διαθέτοντας ένα σημαντικό κονδύλι από το προϋπολογισμό του, για την ανάδειξη της «mainland Greece». Θα πρέπει να δοθεί χώρος και θέση να παρουσιάσουμε τη χώρα μας, με όλες τις μορφές της, να αρχίσουμε να παίρνουμε μερίδιο από μία άλλη τουριστική αγορά που ούτως η άλλως έχει αναπτυχθεί σε άλλες χώρες και προσελκύει χιλιάδες επισκέπτες, προσθέτει ο κ. Καλλίας και προτρέπει και την τοπική αυτοδιοίκηση να συμπράξει.

Επίσης όπως συμπληρώνει θα πρέπει να γίνει καλύτερη διαχείριση του δημοσίου χρήματος και να αποφεύγονται οι σπατάλες και θέτει δυο θέματα. Δεν μπορεί, αναφέρει, να εγκρίνονται προγράμματα τουριστικής προβολής για πεζοπορικές διαδρομές σε μία περιοχή, όταν δεν υπάρχουν καν πιστοποιημένα μονοπάτια. Και από την άλλη ενώ έχουμε δύο διεθνή μονοπάτια το Ε4 και Ε6 που διασχίζουν όλη την Ελλάδα και τα οποία θα μπορούσαν να γίνουν σημείο αναφοράς, δεν μνημονεύονται σε καμία προωθητική ενέργεια.

Το δεύτερο θέμα που θέτει ο κ. Καλλίας είναι αυτό των υπεράριθμων χιονοδρομικών κέντρων. Είναι πάρα πολύ σημαντικό να κατανοήσουμε ότι στη νοτιότερη χώρα της Ευρώπης και χωρίς εισερχόμενο τουρισμό τον χειμώνα, έχουμε 22 χιονοδρομικά κέντρα, κάθε χωριό και ένα, με σοβαρά οικονομικά θέματα, τα οποία δεν μπορούν να είναι βιώσιμα όταν η γειτονική Βουλγαρία έχει μόλις επτά, σημειώνει ο κ. Καλλίας.

Αν τα χρήματα που δίνουμε κάθε χρόνο για την λειτουργία τους τα επενδύαμε σε άλλες υποδομές, θα είχαμε δημιουργήσει ένα πολύ σημαντικό τουριστικό προϊόν για 12 μήνες προσθέτει.

Τα βουνά δεν είναι μόνο χιονοδρομία, θα πρέπει να επιλεγούν με συγκεκριμένα κριτήρια 5 ή 6 εθνικά χιονοδρομικά κέντρα και αυτά να αναπτυχθούν σωστά, προτείνει το μέλος του ΔΣ της ΠΟΞ.

Ένα ιδιαίτερο θέμα στο οποίο εστιάζει ο κ. Καλλίας είναι αυτό της εκπαίδευσης. «Το μεγαλύτερο σφάλμα μας, λέει, είναι ότι δεν γνωρίζουμε την Ελλάδα μας, τον τόπο μας. Περιπλανιόμαστε στην Ευρώπη και στον κόσμο, παριστάνουμε τους πολυταξιδεμένους, αλλά αγνοούμε την Ελλάδα. Και η ευθύνη ξεκινά πριν από όλα από τα σχολεία όπου δεν βοηθούν να γνωρίσουμε την Ελλάδα μας καθώς δεν φροντίζουμε να δημιουργήσουμε στοχευμένα εκπαιδευτικά προγράμματα για τη φύση, το βουνό, για τις ειδικές μορφές τουρισμού».

Επίσης θίγει και το έλλειμμα εξειδικευμένων στελεχών για τις out door activities. Τι νόημα έχει να μιλάμε ή να προωθούμε τη πεζοπορία, την ποδηλασία, το Rafting, το Kayak, όταν δεν μπορούμε σαν χώρα να αποκτήσουμε πτυχιούχους επαγγελματίες για τις out door activities. Θα πρέπει να δημιουργήσουμε σχολή ή σχολές που θα δίνουν ευρωπαϊκή πιστοποίηση, όπως η σχολή ξεναγών, τονίζει ο κ. Καλλίας.

Ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Δράμας και μέλος του ΔΣ της ΠΟΞ, καταλήγει επισημαίνοντας ότι είναι η ευκαιρία μας, να στοχεύσουμε στη εμπειρία, στη παράδοση, στη γαστρονομία, στο πρωτογενή τομέα και μέσα από όλα αυτά να δώσουμε προστιθέμενη αξία στο προϊόν μας και κατ΄ επέκταση στο τόπο μας. Η υγειονομική κρίση θα περάσει, θα αφήσει πληγές, αλλά οφείλουμε ως εξωστρεφής κλάδος να δούμε πέρα από το σήμερα και την επόμενη μέρα. Για να έχουμε μέλλον αύριο θα πρέπει να σχεδιάσουμε σωστά σήμερα, τώρα είναι η ευκαιρία μας.

Σχετικά άρθρα

ΚΟΜΜΩΤΗΡΙΟ

Πωλείται οικία στην Καληράχη Γρεβενών
ΤΑΞΙ
Αριστείδου 27
ΖΗΤΕΙΤΑΙ ΑΝΔΡΑΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΣ
-Διεύθυνση-GrevenaMedia
ΠΩΛΕΙΤΑΙ
Ενοικιάζεται ή Πωλείται
Διαφήμιση ΛΑΔΙΑ
 

Follow Us

ΤΣΙΟΓΚΑΣ
Σεμερτζίδης
TSIOVAKAS

Καιρός

Γρεβενά

Grevena

Fog
Humidity: 100
Wind: 0 km/h
1 °C
3 11
19 Jan 2015
3 11
20 Jan 2015
Κανάλι 28 | Ράδιο Γρεβενά 101,5
ΗΛΕΚΤΡΟΝ