Grevenamedia @facebook

POTIKA MYRTO
SPONSORS
SPONSORS
PAPAGEORGIOU

Grevena

Fog
Humidity: 100
Wind: 0 km/h
1 °C
3 11
19 Jan 2015
3 11
20 Jan 2015
DONAS
ΙΩΑΝΝΑ
ΓΚΙΦΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
tsiarsiotis
Καφενείο
KARTSIOUNIS
delivery LOCO
Ανταλλακτικά αυτοκινήτων
Λίτσας

Κατηγορίες

ΚΕΝΤΡΟ ΞΕΝΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ

Ο Γ. Δασταμάνης, ο διχαστικός του λόγος και οι προτάσεις του Γιάννη Κ. Παπαδόπουλου για την αναβάθμιση του Δήμου τον Μάιο του 2016

Σε πρόσφατη ομιλία του ο απερχόμενος Δήμαρχος Γρεβενών Γ.Δασταμάνης ανέφερε πως <<διώξαμε>> από το Δημοτικό Συμβούλιο Γρεβενών όσους δεν ακολουθούσαν το <<άρμα>>.Προφανώς ο Γ.Δασταμάνης εννοούσε πως διέγραψε τεσσερά-μιση δημοτικούς συμβούλους γιατί είχαν άποψη, θέσεις και προτάσεις για το Δήμο Γρεβενών.Έτσι φαίνεται του είπανε…αυτά έκανε.

Αναδημοσιεύουμε σήμερα εκ νέου τις προτάσεις μας που κατατέθηκαν τον Μάιο του 2016 για την  αναβάθμιση του Δήμου Γρεβενών αλλά ο Γ. Δασταμάνης ήθελε την ηρεμία του….

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΓΡΕΒΕΝΩΝ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ

ΕΙΣΑΓΩΓΗ

ΜΕΤΑ από δύο χρόνια εκλογής της Δημοτικής αρχής στο Δήμο Γρεβενών, καταθέτω τις προσωπικές μου απόψεις – προτάσεις, πιστεύοντας πως θα συμβάλουν στη βελτίωση και στην αναβάθμιση των υπηρεσιών του Δήμου προς τους πολίτες.

ΟΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ και οι απόψεις, σε συνδυασμό με αυτές των άλλων μελών της δημοτικής ομάδας, μπορούν να αποτελέσουν ένα χρήσιμο εργαλείο, για ένα νέο ξεκίνημα με περισσότερη τόλμη, φαντασία και αποφασιστικότητα.

ΣΕ ΕΝΑ συλλογικό όργανο, όπως είναι η Δημοτική μας ομάδα, η σύνθεση, ο διάλογος  και η επεξεργασία των απόψεων – προτάσεων πρέπει να είναι «η κυρίαρχη θέση» για την πορεία μας.

  1. ΑΛΛΑΓΗ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΓΡΕΒΕΝΩΝ

 

Ο ΔΗΜΟΣ ΓΡΕΒΕΝΩΝ έχει πλέον την ευχέρεια να αποφασίσει και να προχωρήσει στην αλλαγή του οργανισμού με στόχο τον εκσυγχρονισμό και την ισχυροποίηση της εσωτερικής του δομής και λειτουργίας

ΠΡΟΤΑΣΗ :

 

ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΗ των έξι (6) Διευθύνσεων σε τρεις (3)

1)- Διεύθυνση Οικονομικών

2)- Διεύθυνση Διοικητικών

3)- Διεύθυνση Τεχνικών (Συγχώνευση των Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου και της Πολεοδομίας)

ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΗ των είκοσι τμημάτων σε έξι (6) με κατάργηση 16 θέσεων προϊσταμένων. – Ως εκ τούτου οι Υπηρεσίες του Δήμου θα διαθέτουν τρεις Διευθυντές και έξι προϊσταμένους (Μείωση δαπανών 500.000 ευρώ την πενταετία για το Δήμο Γρεβενών).

Έτσι, η δομή του Δήμου Γρεβενών θα αποκτήσει μια ευελιξία με ξεκάθαρες αρμοδιότητες και άμεση συνενόηση- συνεργασία με την αιρετή διοίκηση.

 

  1. ΤΑ ΑΣΤΙΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΠΟΛΕΩΣ ΤΩΝ ΓΡΕΒΕΝΩΝ

 

ΕΙΝΑΙ φανερό, πως αρκετά προβλήματα για την πόλη των Γρεβενών, έρχονται από το παρελθόν αλλά και πολλά που δημιουργούνται καθημερινά. Σ’ αυτά οι πολίτες ζητούν λύσεις.

ΠΡΟΤΑΣΗ :

  • Άμεση παρέμβαση της Δημοτικής αρχής επί των κεντρικών οδών, Κων/νου Ταλιαδούρη και 13ης Οκτωβρίου, όπου θρηνήσαμε συνολικά – έως τώρα – δεκατέσσερις νεκρούς.
  • Προσδιορισμό θέσεων παρκινγκ, με κάρτες μονίμων κατοίκων, έχοντας ανταποδοτικό χαρακτήρα, ως ισχύει σε όλες τις πρωτεύουσες Νομών.
  • Παρέμβαση του Δήμου και εφαρμογή της κείμενης νομοθεσίας για ανοιχτά πεζοδρόμια, για ανοιχτούς δρόμους και εξασφάλιση «της κοινής ησυχίας από το πρόβλημα της ηχορυπάνσεως» για τους πολίτες των Γρεβενών.
  • Μεταφορά της εβδομαδιαίας λαϊκής αγοράς στον οικισμό του Αγίου Αχιλλείου με παράλληλη δημιουργία μιας «καθημερινής μικρής αγοράς τοπικών προϊόντων» με ευθύνη της Δημοτικής αρχής.
  • Ονοματοδοσία και αρίθμηση όλων των δρόμων, πάρκων και χώρων αναψυχής επί της πόλεως των Γρεβενών.
  • Παρέμβαση στο κυκλοφοριακό επί της πόλεως των Γρεβενών σε συνεργασία με τους τοπικούς φορείς και την τοπική Τροχαία.
  • Πρόσθετο φωτισμό στις κεντρικές πλατείες (Αιμιλιανού και Ελευθερίας) όπως και σε συνοικιακούς δρόμους, παιδικές χαρές και πάρκα αναψυχής.
  • Τοποθέτηση πινακίδων αναρτήσεων ανακοινώσεων και διαφημίσεων σε όλα τα κεντρικά σημεία της πόλεως για τη μείωση της «χαρτορύπανσης»
  • Επαναλειτουργία του συντριβανίου της κεντρικής πλατείας και της πλατείας Δημαρχείου, ως σημεία αναφοράς, όλων των κατοίκων του Νομού μας αλλά και για λόγους αισθητικής.
  • Προγραμματισμός, από το Δημοτικό Συμβούλιο, και καθορισμός χώρων, προς αξιοποίηση, για την ανέγερση μνημείων και αγαλμάτων ιστορικών και θρησκευτικών προσώπων του Νομού μας, ώστε με την πάροδο του χρόνου και η πόλη μας να αποκτήσει την ανάλογη ταυτότητα.
  • Αξιοποίηση του Υπαίθριου Θεάτρου «Καστράκι» με στοχευμένες παρεμβάσεις, τόσο για την προστασία των κερκίδων, όσο και των αποδυτηρίων και του αύλειου χώρου. Κάποτε ήταν το «πολιτιστικό κέντρο του Νομού μας»
  • Αναβάθμιση και βελτίωση του χώρου του «ετήσιου παζαριού» στον Αχίλλη με πρακτικές παρεμβάσεις ώστε να καταστεί πιο λειτουργικός και ελκυστικός από τους εμπόρους και τους επισκέπτες.
  • Εγγραφή στο Υποθηκοφυλάκιο και εφαρμογή του σχεδίου πόλεως με τα ευεργετικά πλεονεκτήματα του Νόμου(4315/2014-άρθρο 2, παρ.8) όπου ευνοεί όλους τους οικοπεδούχους (έκπτωση 30%)
  • Μετά από 21 χρόνια του καταστρεπτικού σεισμού του 1995, ο Δήμος Γρεβενών πρέπει να αναλάβει πρωτοβουλία επανελέγχου όλων των Δημοτικών κτιρίων και ιδιαίτερα του Α’ Δημοτικού σχολείου, το οποίο είχε υποστεί μεγάλες και σοβαρές καταστροφές από το σεισμό (έτος κατασκευής 1909-1912)
  • Ενδεικτικά αναφέρω τις παραπάνω παρεμβάσεις, ενώ υπάρχουν και δεκάδες ακόμη για την βελτίωση των υποδομών της πόλεως.

 

  1. Η ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΔΗΜΟΤΙΚΏΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΓΡΕΒΕΝΩΝ

Ο ορισμός της Διοικήσεως κάθε Δημοτικής αρχής, είναι κυρίως αυτός της εξυπηρετήσεως των πολιτών. Αυτό όμως προϋποθέτει, πέρα από τη συλλογική συμμετοχή όλων των αιρετών, και τη συνολική συμμετοχή του προσωπικού του Δήμου. Η Διοίκηση έχει την ευθύνη του συντονισμού του Διοικητικού και τεχνικού μηχανισμού του Δήμου και οι δημοτικοί υπάλληλοι την αφοσίωση τους στα καθήκοντα που τους έχουν αναταθεί.

ΠΡΟΤΑΣΗ :

  • Η Δημοτική αρχή, πρέπει και επιβάλλεται, να διευκολύνει σε κάθε ιδιαίτερη προσωπική ή οικογενειακή ανάγκη τους υπαλλήλους του Δήμου.
  • Για να υπάρχει ισορροπία και ισονομία απέναντι στο προσωπικό του Ο.Τ.Α, η Δημοτική αρχή πρέπει να τηρεί χωρίς εξαιρέσεις (φιλίας, συγγένειας κ.τ.λ.) την ίδια συμπεριφορά και μεταχείριση προς όλους ανεξαιρέτως τους δημοτικούς υπαλλήλους.
  • Έτσι, να εφαρμόζεται η Νομοθεσία (όπως επιθυμούν άλλωστε και οι ίδιοι οι υπάλληλοι) σ’ όσους θεωρούν πως είναι «κεκτημένο δικαίωμα τους» η καθιέρωση «της τετραήμερης παρουσίας ή της τρίωρης καθημερινής εργασίας στο Δήμο»
  • Καθημερινή ανάρτηση, στον πίνακα ανακοινώσεων του κεντρικού Μεγάρου του Δήμου, όλων των αδειούχων υπαλλήλων ώστε να λαμβάνουν γνώση, τόσο οι πολίτες του Δήμου, όσο και η αιρετή Διοίκηση.

 

  1. Η ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΕΩΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΟΜΑΔΑΣ

Η ΒΑΣΗ για την ενιαία αντιμετώπιση, τόσο ουσιαστικά όσο και επικοινωνιακά, των μικρών και μεγάλων προβλημάτων του Δήμου, στηρίζεται – κυρίως – στην ομαδικότητα, στη συλλογικότητα και στη σύνθεση των διαφορετικών απόψεων της Δημοτικής μας ομάδος.

Για να προϋπάρξουν οι τρεις παραπάνω προϋποθέσεις πρέπει να προηγηθεί η τέταρτη και η σημαντικότερη. Η πλήρης και ενδελεχής ενημέρωση των Δημοτικών συμβούλων, από όσους εξ ‘ υμών διαχειρίζονται τα Διοικητικά, Τεχνικά και Οικονομικά θέματα του Δήμου.

ΠΡΟΤΑΣΗ : (Διοικητικά)

  • Οι δημοτικοί σύμβουλοι να έχουν πρόσβαση για ενημέρωση – με ευθύνη του Προέδρου – σε όλη την εισερχόμενη, εξερχόμενη και άλλη αλληλογραφία, όλων των υπηρεσιών του Δήμου.
  • Οι δημοτικοί σύμβουλοι να έχουν κύριο λόγο στη σύνταξη των θεμάτων του πινακίου των συνεδριάσεων και ενημέρωση, πριν της αναρτήσεως και δημοσιοποιήσεως αυτού.
  • Η ενημέρωση των Δημοτικών Συμβούλων στις προσυνεδριάσεις, με την αρίθμηση των θεμάτων δεν προσφέρει ουσιαστική παρά τυπική ενημέρωση για το σχετικό «Ναι ή Όχι» στη ψηφοφορία.
  • Όταν οι δημοτικοί σύμβουλοι έχουν σφαιρική ενημέρωση, τότε οι αυτοδιοικητικές αποφάσεις λογίζονται συλλογικές και αντίστοιχα, οι αυτοδιοικητικές ευθύνες επιμερίζονται ως συλλογικές.

 

ΠΡΟΤΑΣΗ : (Τεχνικά)

  • Οι δημοτικοί σύμβουλοι, για κάθε διαγωνισμό μικρού ή μεγάλου προϋπολογισμού, να εκφράζουν τις απόψεις των, ιδιαίτερα όταν πρόκειται για έργα της Δημοτικής τους ή κοινοτικής τους ενότητας.
  • Οι δημοτικοί Σύμβουλοι να ενημερώνονται για τον προγραμματισμό των τεχνικών υπηρεσιών και να καταθέτουν τις προτάσεις των, για τις ιδιαίτερες περιοχές που εκπροσωπούν.
  • Οι αναθέσεις έργων άνω των 6.950 ευρώ θεωρώ πως δεν εξυπηρετoύν τα συμφέροντα του Δήμου και ως εκ τούτου επιβάλλεται ο πρόχειρος διαγωνισμός. Ιδιαίτερα όταν πρόκειται για πιστώσεις ΣΑΤΑ ή ανταποδοτικών που η πίστωση από την έκπτωση επιστρέφει στο Δήμο ως «καθαρό κέρδος»
  • Οι Τεχνικές Υπηρεσίες, επιβάλλεται να εκπονήσουν και να παρουσιάσουν μικρές ή μεγαλύτερες μελέτες, που θα αφορούν τη μεθεπόμενη χρονιά ή την ερχόμενη τριετία, αναλογικά για όλους τους πρώην Δήμους και κοινότητες. Η ΣΑΤΑ πρέπει υποχρεωτικά να διανέμεται με δίκαιο τρόπο – ισομερώς και όπως ορίζει ο νόμος σε ΟΛΑ τα χωριά του Δήμου μας.
  • Επανεξέταση όλων των πληρωμένων έργων της θητείας μας για έργα προ της 1-1-2011 και να ερευνηθούν τυχόν παραγραφές ορισμένων εξ’ αυτών.
  • Από τον αρμόδιο αντιδήμαρχο να ενημερώνονται οι δημοτικοί σύμβουλοι για τα έργα της περιοχής τους, και να έχουν καθοριστική άποψη γι’ αυτά όπως και για τον προγραμματισμό έργων για τον τόπο τους.
  • Να ενημερωθεί η δημοτική ομάδα για όλα τα έργα αναθέσεων που έχουν δοθεί έως τώρα καθώς και για τους αναδόχους αυτών όπως και ο περιοχές ( Δημοτικές- κοινοτικές ενότητες) κατασκευής τους.

 

ΠΡΟΤΑΣΗ : (Οικονομικά)

 

  • Οι δημοτικοί σύμβουλοι να ενημερώνονται πριν από κάθε ανάθεση προμήθειες – μικρής ή μεγάλης – και να έχουν λόγο και άποψη επ’ αυτού.
  • Οι δημοτικοί σύμβουλοι πρέπει να έχουν γνώση για τα οικονομικά του Δήμου. Για τα έσοδα και τα έξοδα, και σε κάθε περίπτωση, για τα «οικονομικά δεδομένα» σε κάθε στιγμή, αλλά και τις πηγές από τις οποίες προέρχονται τα έσοδα.
  • Οι αναθέσεις των προμηθειών πρέπει να κατανέμονται με δίκαιο και αναλογικό τρόπο στους επαγγελματίες των Γρεβενών.
  • Οι πληρωμές των επαγγελματιών πρέπει να γίνονται σε εύλογο χρονικό διάστημα – όταν βεβαίως τα επιτρέπουν οικονομικά. Φαινόμενα, όπως η κράτηση ενταλμάτων στην Ταμειακή υπηρεσία άνευ λ όγου – πρέπει να αντιμετωπιστούν ανάλογα.
  • Η ταμειακή υπηρεσία πρέπει να επανδρωθεί, αφού είναι γνωστό, πως το σύνολο των επαγγελματιών και συνεργατών του Δήμου συνεχίζουν, δημόσια, να εκφράζουν τα παράπονά τους. Ιδιαίτερα η κριτική τους στρέφεται προς την αιρετή Διοίκηση.
  • Να ενημερωθεί η Δημοτική ομάδα για όλους τους εώς τώρα προμήθευτές του Δήμου καθώς και τον τρόπο επιλογής και αναθέσεως των προμηθειών.
  • Να αποστέλλονται γραπτές προσκλήσεις της Οικονομικής Υπηρεσίας, προς όλους τους αντίστοιχους προμηθευτές, ώστε να είμαστε δίκαιοι απέναντι σε όλους τους επαγγελματίες που σήμερα μαστίζονται απο την οικονομική κρίση. ( Τελευταίως η τοπική κοινωνία σχολιάζει δυσμενώς ανάθεση καυσίμων σε πρατηριούχο κοινότητας. Ως εκ τούτου η Οικονομική Υπηρεσία να δημοσιοποιήσει την δημόσια πρόσκληση που προηγήθηκε προς όλους τους πρατηριούχους του Δήμου)
  • Προτείνω την απόσπαση στις Οικονομικές Υπηρεσίες του νυν προϊσταμένου της Μαθητικής Εστίας, πιστεύοντας πως θα βοηθήσει σημαντικά την Υπηρεσία.

 

5.ΟΙ ΔΗΜΟΤΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

 

Η ΔΕΥΑΓ είναι ίσως η μεγαλύτερη ‹‹ βιομηχανία  του Νομού Γρεβενών, έχοντας περίπου 20.000 μετρητές νερού. Παρά ταύτα παρουσιάζεται χρεωμένη και κυρίως αναξιόπιστη απέναντι στους πολίτες. Το ότι είναι ‹‹ βιώσιμη› όπως συχνά ακούγεται, αυτό προκύπτει από το << ακριβό νερό>> – ίσως από τα ακριβότερα στην Ελλάδα. Νερό που λαμβάνει δωρεάν ( τα τελευταία πέντε χρόνια) από τον Σύνδεσμο Υδρεύσεως  Δήμου Γρεβενών και Κοινοτήτων και το πουλά με το ακριβότερο τιμολόγιο, τρομάζοντας κυριολεκτικά τους Δημότες στην πόλη και στα χωριά.

 

ΔΕΥΑΓ ΠΡΟΤΑΣΗ:

  • Αναστολή λειτουργίας της εταιρείας και προσωρινή ενσωμάτωση της, στις Υπηρεσίες στο Δήμο Γρεβενών.
  • Μείωση της τιμής του νερού και κατάργηση του 90% της προσαυξήσεως
  • Ίδρυση νέας εταιρείας παροχής Υπηρεσιών του Δήμου με καταστατικό προσαρμοσμένο στα σημερινά δεδομένα. ( Οι μισθοί των 3000 ευρώ μηνιαίως να προσαρμοστούν σ΄αυτά των υπαλλήλων του Δήμου).
  • Παρά τις προσπάθειες του Δ.Σ και της υπεύθυνης αντιπροέδρου της εταιρείας η ΔΕΥΑΓ παραμένει απαξιωμένη στην κοινή Γνώμη με ευθύνη των προηγούμενων Διοικήσεων και από ένα μέρος των υπαλλήλων αυτής.
  • Η νέα δημοτική αρχή έχει την ευθύνη της οριστικής ανατροπής των δεδομένων της ΔΕΥΑΓ, όπως ακριβώς υποσχέθηκε προεκλογικά. Ίδρυση μιας νέας εταιρείας για την πραγματική και ουσιαστική παροχή υπηρεσιών στους δημότες.
  • Να διενεργείται μικροβιολογική ανάλυση του νερού ανά δύο μήνες και ανάρτηση ή δημοσίευση των αποτελεσμάτων αυτών.

 

 

 

ΑΝΔΗΓ: ΠΡΟΤΑΣΗ:

 

  • H πρωτοβουλία του Δήμου να παραχωρήσει τα σφαγεία του Δήμου (της εταιρείας ΑΝΔΗΓ) στην ΕΑΣ Γρεβενών κρίνεται ως απολύτως επιτυχής και οικονομικά ωφέλιμη. Παράλληλα η μέχρι τώρα λειτουργία της δικαιώνει αυτή την απόφαση αφού και οι κτηνοτρόφοι των Γρεβενών εξυπηρετούνται κατά τον καλύτερο τρόπο.
  • Οι υπάλληλοι της εταιρείας επιβάλλεται να μεταταγούν στο Δήμο Γρεβενών έστω και με μια νέα νομοθετική ρύθμιση μετά από πρωτοβουλία του Δήμου Γρεβενών.

 

  1. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ- ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ

 

Ο Δήμος Γρεβενών και αυτή η Δημοτική Αρχή φαίνεται – έως τώρα – πως υστερεί επικοινωνιακά. Η κύρια αιτία είναι αυτή που προαναφέραμε. Η δημοτική ομάδα δεν έχει σφαιρική και πλήρη ενημέρωση ώστε να στηρίζει οργανωμένα και συλλογικά την πορεία και τα πεπραγμένα του Δήμου.

ΠΡΟΤΑΣΗ:

 

  • Ίδρυση : Οργάνωση γραφείου Τύπου του Δήμου Γρεβενών με επικεφαλής έναν ειδικό συνεργάτη του Δημάρχου με παράλληλη γραμματειακή υποστήριξη.
  • Το γραφείο τύπου, να αναλάβει τόσο την προβολή του έργου αυτής της Δημοτικής Αρχής όσο και την επίσημη ενημέρωση των πολιτών μέσα από τα Τοπικά Μέσα Ενημέρωσης.
  • Το γραφείο Τύπου να αναλάβει την επικοινωνιακή προβολή όλων των πολιτιστικών συλλόγων του Νομού που έχουν ως έδρα είτε τις κοινότητες μας είτε άλλες πόλεις της Επικράτειας. Έτσι μπορεί να ενθαρρύνει και την ίδρυση μιας Ομοσπονδίας Πολιτιστικών Συλλόγων του Δήμου Γρεβενών.
  • Το Γραφείο Τύπου δύναται να ενημερώνει και επί μέρους τα Τοπικά ή τα Περιφερειακά μέσα για οποιαδήποτε θέματα ενδιαφέρονται οι δημοσιογράφοι ( Προγράμματα, δραστηριότητες Δημάρχου, Δημοτικού Συμβουλίου κτλ).
  • Το γραφείο Τύπου μπορεί να αναλάβει και την διαχείριση της ενημερωτικής ιστοσελίδας του Δήμου Γρεβενών.

 

  1. 7. ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΜΕΓΑΡΟ ΓΡΕΒΕΝΩΝ

 

To ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΜΕΓΑΡΟ έχει ανάγκη για ορισμένες παρεμβάσεις σημειολογικού  χαρακτήρα και μικρού κόστους.

ΠΡΟΤΑΣΗ:

 

  • Nα δοθεί το ανάλογο ενδιαφέρον για το κάδρο του πρώτου Δημάρχου Γρεβενών Νικολάου Κουσίδη (1912) όπως και για τους δυο δημάρχους 2007-2014.
  • Να αντικατασταθεί το ‹‹ background ›στην αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου με μια φωτογραφία – ταυτότητα της παλαιάς πόλεως των Γρεβενών.
  • Να αποκατασταθεί η δεύτερη κεντρική είσοδος του Δημοτικού Μεγάρου για λόγους τόσο αισθητικής, όσο και λειτουργικότητας της δεύτερης πτέρυγας.
  • Να οριστούν θέσεις επίσημων προσκεκλημένων και δημοσιογράφων στην αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου.

 

  1. ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΕΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΕΞΩ ΑΠΟ ΤΟ ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΚΕΙΜΕΝΗΣ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ

 

Ο ΠΡΩΤΟΣ βαθμός Τοπικής Αυτοδιοίκησης έχει εκατοντάδες θεσμικές αρμοδιότητες. Όμως εντός των ορίων του Δήμου μπορεί να αναλάβει πρωτοβουλίες οργανωτικές, συμβουλευτικές και αναπτυξιακές στηρίζοντας φορείς, οργανώσεις και κοινωνικές ομάδες. Ενδεικτικά αναφέρω ορισμένες μόνον εξ΄ αυτών, όπως:

 

ΠΡΟΤΑΣΗ:

 

  • Nα αναληφθεί πρωτοβουλία Ιδρύσεως Τουριστικού Επιμελητηρίου με συμμετοχή των επαγγελματικών των Δήμων Αγίου Κοσμά, Θεοδώρου Ζιάκα, Γόργιανης και των επτά ορεινών κοινοτήτων – Σαμαρίνας, Δοτσικού, Μεσολουρίου, Φιλιππαίων, Σμίξης, Αβδέλλας, και Περιβολίου.
  • Πρωτοβουλία για την επανίδρυση του Εμπορικού Συλλόγου Γρεβενών, του πλέον ιστορικού συλλόγου Γρεβενών.
  • Πρωτοβουλία για Οργάνωση εκθέσεως τοπικών προϊόντων σε συνεργασία με την ΕΑΣ Γρεβενών και υπό την αιγίδα του Δήμου.
  • Πρωτοβουλία σε συνεργασία με τη Μέση και Δημοτική εκπαίδευση όπως και με την Τροχαία για θέματα Οδικής Ασφάλειας για τους μαθητές.
  • Πρωτοβουλία , με τους αθλητικούς Συλλόγους Γρεβενών και τους συλλόγους φιλάθλων Γρεβενών, ομάδων Αθηνών – Θεσσαλονίκης για τον περιορισμό γραφής συνθημάτων στις πολυκατοικίες της πόλεως.
  • Πρωτοβουλία με τους Πολιτιστικούς συλλόγους για την ίδρυση( όπως προανέφερα)  μιας Ομοσπονδίας Πολιτιστικών Συλλόγων και ενθάρυνση καταγραφής των εθίμων του κάθε χωριού με την οικονομική στήριξη του Δήμου.
  • Πρωτοβουλία με τα τοπικά Σούπερ Μάρκετ για την παροχή τροφίμων, για βοήθεια οικογενειών που βρίσκονται στο τελικό στάδιο της φτώχειας σε συνεργασία με τον Σύλλογο ΕΛΠΙΔΑ ›› και άλλες φιλανθρωπικές οργανώσεις.
  • Πρωτοβουλία για βράβευση Γρεβενιωτών της διασποράς που πρόσφεραν και ανέδειξαν το Νομό μας μέσα από τον Πολιτισμό, τον αθλητισμό, την επιστήμη κ.τ.λ.
  • Πρωτοβουλία, για την επάνδρωση των αγροτικών ιατρείων στα χωριά του Δήμου σε συνεργασία με τους αρμόδιους φορείς.
  • Πρωτοβουλία του Δήμου και ενημέρωση των πολιτών για την πορεία των ΤΕΙ Γρεβενών όσον αφορά το πρόγραμμα «Αθηνά 2» που ήδη ετοιμάζεται.
  • Πρωτοβουλία για τη συχνότερη συγκοινωνία των Κ.Τ.Ε.Λ. στα χωριά του Δήμου, πέρα από αυτά των μαθητικών δρομολογίων.
  • Πρωτοβουλία για την πορεία και την ολοκλήρωση των Εργατικών Κατοικιών της Κυρακαλής, τα έργα των οποίων έχουν σταματήσει το 2005.
  • Πρωτοβουλία για την επαναλειτουργία της Σχολής Αστυφυλάκων όπως συνέβη στην Κρήτη.

 

ΕΠΟΜΕΝΩΣ :

 

Το ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΜΕΓΑΡΟ σε κάθε περίπτωση πρέπει, να είναι ένα σημείο αναφοράς όπου οι συζητήσεις θα δημιουργούν προβληματισμούς και οι προβληματισμοί ιδέες και στόχους για την ανάταση του Δήμου μας. Αυτή η Δημοτική Αρχή επιβάλλεται να οδηγεί και όχι να ακολουθεί τα γεγονότα. Ήδη η γραφειοκρατία φαίνεται πως μας έχει << απορροφήσει>>. Οι αιρετοί, πρέπει καθημερινά να δείχνουν τον δρόμο της επιλύσεως των προβλημάτων. Αυτή είναι εξ΄άλλου η λαϊκή εντολή. Ορισμένες φορές οι Δημοτικοί Σύμβουλοι αισθάνονται πως λειτουργούν ως υπάλληλοι των υπαλλήλων του Δήμου.

 

ΕΠΙΜΕΡΟΥΣ ΘΕΜΑΤΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ – ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ

 

ΠΡΩΤΟ : Οι σχέσεις της Δημοτικής Αρχής με τους Προέδρους Κοινοτήτων φαίνεται πως απομακρύνονται. Χρειάζονται πρωτοβουλίες για να αναβαπτιστούν και να συνεχιστεί η συνεργασία πάνω σε βάσεις ειλικρίνειας και κατανοήσεως. Ορισμένοι πρόεδροι δεν επισκέπτονται πλέον ούτε το Δημαρχείο.

ΔΕΥΤΕΡΟ : Η παρουσία μας στα χωριά πρέπει να είναι οργανωμένη και ουσιαστική. Η όποια εθιμοτυπική επίσκεψη σε εκδηλώσεις, μετά προσκλήσεως, είναι άνευ σημασίας. Η δημοτική μας αρχή πρέπει να διατηρεί ανοιχτό διάλογο συζητήσεως με τους πολίτες.

ΤΡΙΤΟ : Το προεδρείο πρέπει να ενημερώνει τη Δημοτική μας ομάδα για την πορεία των ψηφισμένων αποφάσεων. Ποιες εκ των, 350 περίπου εξ ‘ αυτών μέχρι σήμερα, έχουν υλοποιηθεί και ποιες βρίσκονται σε στάδια υλοποιήσεως και ποιες αποφάσεις έχουν τυχόν «ακυρωθεί».

ΤΕΤΑΡΤΟ : Οι εισηγήσεις των υπηρεσιών πρέπει να συντάσσονται μετά από συνεννόηση με την αιρετή διοίκηση. Οι εισηγήσεις να κινούνται στο πνεύμα που επιθυμεί η Δημοτική Αρχή, δηλαδή προς την κατεύθυνση που ωφελεί την κοινωνία και τους πολίτες.

ΠΕΜΠΤΟ : Είναι υποχρέωση μας και καθήκον να προστατεύουμε με τον καλύτερο τρόπο τη Δημοτική περιουσία. Οι αποφάσεις για παραχωρήσεις αυτοκινήτων σε «ομάδες πολιτών» ή για καθαρά «προσωπικά συμφέροντα δημοτών» πρέπει να ακυρωθούν από αυτή τη Δημοτική Αρχή.

ΕΚΤΟ : Η Δημοτική μας ομάδα πρέπει να ενημερωθεί αναλυτικά για όλες τις μέχρι τώρα αναθέσεις έργων και προμηθειών. Έτσι και οι είκοσι δημοτικοί σύμβουλοι θα αποκτήσουν μια επιπλέον γνώση, για δημόσια χρήση και συζήτηση. Για δημόσιες τοποθετήσεις σε κάθε ψίθυρο.

ΈΒΔΟΜΟ : Οι π. Δήμαρχοι να μη συμμετέχουν σε επιτροπές παραλαβής έργων, όταν φυσικά πρόκειται για έργα που εκτελέστηκαν επί της θητείας τους και στην περιοχή τους.

ΌΓΔΟΟ : Οι αντιδήμαρχοι που έχουν πλήρη αποζημίωση να εισπράττουν μόνον τα εισιτήρια τους ή τα καύσιμα για επισκέψεις εκτός Νομού.

ΕΝΑΤΟ : Επί της θητείας μας βλέπουμε εκπτώσεις σε έργα που ξεπερνούν το 70% (Ιδιαίτερα σε έργα συντηρήσεως αγροτικών δρόμων). Επ’ αυτών να τηρείται απόλυτα η μελέτη του έργου (σκυρόδεμα-χαλικοστρώσεις-χωματουργικά). Θα ήταν ενδιαφέρον να πληροφορηθεί η Δημοτική Ομάδα για την παραπάνω δημοπρασία του 2015, και πως εκτελέστηκε.

ΔΕΚΑΤΟ : Από την Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας υπάρχει η πληροφορία για « απένταξη έργων» του Δήμου Γρεβενών ύψους 25-30.000.000 ευρώ. Οι ευθύνες που βαρύνουν την προηγούμενη δημοτική αρχή είναι συγκεκριμένες, όπως και αυτές που αναλογούν στη δική μας διοίκηση, οι οποίες εντοπίζονται στην κακή επικοινωνία και διαχείριση όπως και στην αδυναμία της Τεχνικής Υπηρεσίας να υλοποιήσει όσα υποσχέθηκε στη γνωστή σύσκεψη με τον Περιφερειάρχη.

ΕΝΔΕΚΑΤΟ : Το κύριο επιχείρημα που χρησιμοποιήσαμε (και το οποίο χρησιμοποιείται και σήμερα) πως «δεν υπάρχουν λεφτά», νομίζω πως αδίκησε και αδικεί αυτή τη δημοτική αρχή. Εν μέρει, μας «ακυρώνει» ως αυτοδιοικητική ομάδα και απαξιώνει τις πρωτοβουλίες μας. Έχουμε εκλεγεί από την τοπική κοινωνία χωρίς όρους και προϋποθέσεις. Αντίθετα έπρεπε ν εξηγηθεί στους Δημότες, τι εννοούσαν οι ορκωτοί λογιστές, όταν στη συζήτηση του προϋπολογισμού έτους 2016 τόνισαν πως «ο Δήμος Γρεβενών είναι πράσινος, οι οφειλές είναι μέσα στα πλαίσια της Διοίκησης και δικαιούται οποιασδήποτε χρηματοδότησης από τα πιστωτικά ιδρύματα».

ΔΩΔΕΚΑΤΟ : Τον Αύγουστο του 2014 είχα προτείνει δύο παρεμβάσεις στα μέχρι τώρα δεδομένα το Δήμου Γρεβενών:

α) Στον οικονομικό τομέα όλα τα θέματα να φέρουν τρεις υπογραφές. Η μία του Δημάρχου και δύο αντιδημάρχων

β) Στον Τεχνικό Τομέα να ισχύσει το ίδιο καθεστώς με τρεις υπογραφές και αυτό γιατί η επιτυχία ή αποτυχία μιας δημοτικής αρχής εξαρτάται από αυτές τις δύο αντιδημαρχίες που διαχειρίζονται το 95% των βασικών αρμοδιοτήτων του Δήμου.

Ακόμα σ’ αυτούς τους δύο τομείς ευθύνης, δεν αρκούν οι προσωπικές μόνον προσπάθειες. Εδώ πρέπει να υπάρχει μία σύνθεση από εμπειρία διοικήσεως και αντικειμένου, από γνώση της ανθρωπογεωγραφίας του Δήμου, όπως και από την τεχνοιστορική πορεία αναπτύξεως της περιοχής, των τελευταίων δεκαετιών.

ΔΕΚΑΤΟ ΤΡΙΤΟ : Από τη Δημοτική αρχή έχουν εντοπιστεί προβλήματα που χαρακτηρίζονται ως «ρευματοκλοπές». Προτείνω να σταλούν όλα τα στοιχεία στον Εισαγγελέα Γρεβενών όπως :

α) Οι οφειλές της Digea και ιδιώτη στον Υδατόπυργο ίσως ξεπερνούν τις 100.000 ευρώ.

 

Αν αυτό δε δρομολογηθεί τότε άμεσα πρέπει τα ποσά αυτά να καταλογιστούν στους αρμόδιους αντιδημάρχους και Διευθυντές των Οικονομικών και Τεχνικών Υπηρεσιών από την ημέρα ακυρώσεως της αποφάσεως έως και σήμερα.

 

ΔΕΚΑΤΟ ΤΕΤΑΡΤΟ : Να συσταθεί Γραμματεία υποστηρίξεως  των Δημοτικών Συμβούλων όπως και να ανατεθούν παράλληλα καθήκοντα σ’ όλους τους Δημοτικούς Υπαλλήλους για λόγους λειτουργικότητας των Δημοτικών Υπηρεσιών.

ΔΕΚΑΤΟ ΠΕΜΠΤΟ : Να μετακινηθούν στις κεντρικές Υπηρεσίες του Δήμου οι περιφερειακοί δημοτικοί υπάλληλοι παραμένοντας σε κάθε π. Δήμο ένας ή δύο υπάλληλοι του ΚΕΠ και να αξιοποιηθούν τα ισόγεια γραφεία του Δημοτικού Μεγάρου. Να στελεχωθούν οι Οικονομικές υπηρεσίες και  το Τμήμα Εμπορίου του Δήμου.

ΔΕΚΑΤΟ ΕΚΤΟ: Τα εκατό περίπου χωριά του Δήμου μας διαθέτουν τις παραδοσιακές βρύσες φυσικής ροής. Επιβάλλεται η μικροβιολογική εξέταση της ποιότητας του νερού, της κάθε μίας ξεχωριστά  και την ανάρτηση των αποτελεσμάτων στον πίνακα ανακοινώσεων της Κοινότητας.

Έτσι θα αποφύγουμε τα γνωστά προβλήματα των κατοίκων από την ακαταλληλότητα του νερού.

 

 

ΔΕΚΑΤΟ ΕΒΔΟΜΟ: Η Δημοτική μας Αρχή εξελέγη ως μία πραγματικά, ανεξάρτητη αυτοδιοικητική ομάδα, με συμβούλους που ανήκουν πολιτικά σε όλα τα κόμματα, του λεγόμενου «δημοκρατικού τόξου».

Ως εκ τούτου έχουμε όλοι μας την ευθύνη να προστατέψουμε και διατηρήσουμε αυτή  την ανεξαρτησία.

Έχουμε το δικαίωμα ως δημοτική ομάδα και ως Δημοτικό Συμβούλιο να διατηρούμε τις αυτοδιοικητικές μας απόψεις και τα επιχειρήματα, στην συνεργασία μας με την κυβέρνηση, τους Υπουργούς, τον τοπικό Βουλευτή, τον Περιφερειάρχη, τον Αντιπεριφερειάρχη και τους άλλους φορείς.

Έχουμε το δικαίωμα να συμφωνούμε ή να διαφωνούμε πάνω σ΄ αυτή τη θεσμική βάση, ως την πλέον ωφέλιμη, για τον Δήμο και τους Δημότες.

Η κοινωνία όμως, δεν μας νομιμοποίησε για οποιαδήποτε «ρήξη» με βουλευτές, περιφερειάρχες και άλλους φορείς, όταν μάλιστα αυτοί, είναι οι κύριοι συνεργάτες για την αντιμετώπιση των κοινών προβλημάτων μας. Ο δρόμος του διαλόγου είναι ο πλέον δημιουργικός σύμβουλος για μας.

 

ΕΠΙΜΥΘΙΟ: Οι παραπάνω προτάσεις μου έχουν και στόχο και σκοπό. Περιέχουν όμως και την προσωπική μου αγωνία , που πιστεύω πως είναι η ίδια με αυτή των περισσοτέρων συμβούλων της Δημοτικής μας ομάδος.

Να στηρίξουμε τον Δήμαρχο και αυτή τη Δημοτική Αρχή , έξω από ΄΄προσωπικά συστήματα΄΄ και υστεροβουλίες. Μακριά από κενόδοξες ΄΄ομαδοποιήσεις΄΄ που συχνά οδηγούν στην αποσύνθεση των συλλογικών οργάνων.

Η καθημερινή και ενεργή συμμετοχή των είκοσι συμβούλων της δημοτικής ομάδας , χωρίς διακρίσεις, απαξιώσεις και περιθωριοποιήσεις , αποτελούν την καλύτερη προϋπόθεση για την επιτυχία αυτής της Δημοτικής Αρχής.

Εξάλλου , οι κύριοι θεσμικοί συνεργάτες του Δημάρχου είναι οι είκοσι δημοτικοί σύμβουλοι, όπως αυτοί έχουν τιμηθεί και αξιολογηθεί από την Τοπική Κοινωνία στις εκλογές της 18ης Μαΐου του 2014. Είναι ο ισχυρότερος υποστηρικτικός μηχανισμός του Δήμου και του Δημάρχου.

Πιστεύω -τέλος – πως πολλές από τις προτάσεις μου, μπορούν να συζητηθούν , να επεξεργαστούν και μαζί με αυτές των άλλων συναδέλφων μου να αποτελέσουν ένα εργαλείο χρήσιμο για τα επόμενα έτη της θητείας μας.

 

Μάιος 2016

Γιάννης Κ. Παπαδόπουλος

Δημοτικός Σύμβουλος

Δήμου Γρεβενών

 

Υ.Γ :

Οι παραπάνω προτάσεις κατατίθενται και μετά από προγενέστερο αίτημα του Δημάρχου, προς όλους τους Δημοτικούς Συμβούλους, για τη γραπτή κατάθεση των απόψεών τους, εφ’ όλων των θεμάτων, του Δήμου Γρεβενών.

 

 

 

 

Σχετικά άρθρα

Χρυσή Τομή
ΤΣΙΟΓΚΑΣ
ΝΟΣΗΛΙΑΣΙΣ
ΟΠΑΠ
Αγγελίες εργασίας
ΠΩΛΕΙΤΑΙ
ΠΩΛΕΙΤΑΙ
ΠΩΛΕΙΤΑΙ

Follow Us

ΕΝΟΙΚΙΑΖΕΤΑΙ
Πωλείται
Πωλείται
ΠΩΛΕΙΤΑΙ
ΠΩΛΕΙΤΑΙ
ΠΩΛΕΙΤΑΙ
Ανταλλαγή διαμερίσματος
Ζητείται
ΕΝΟΙΚΙΑΖΕΤΑΙ
ENOIKIAZETAI
ΠΩΛΕΙΤΑΙ
Πωλείται
ΠΩΛΕΙΤΑΙ
 
TSIOVAKAS
ΗΛΕΚΤΡΟΝ
Σεμερτζίδης
Κανάλι 28 | Ράδιο Γρεβενά 101,5

Καιρός

Γρεβενά

Αναγνώστου Ιωάννης