Πόσο στοίχησε η πανδημία στην κατανάλωση πετρελαιοειδών
Στο -8,5% έκλεισε τελικά το 2020 η εγχώρια ζήτηση πετρελαιοειδών επηρεάζοντας αρνητικά τις οικονομικές επιδόσεις των διυλιστηρίων, των εταιρειών εμπορίας και των πρατηρίων καυσίμων. Ωστόσο, ωφελημένες από τη συγκεκριμένη εξέλιξη βγήκαν οι ασφαλιστικές εταιρείες, καθώς το ποσοστό πτώσης στα καύσιμα κίνησης ήταν τελικά την προηγούμενη χρονιά διψήφιο.
Συγκεκριμένα, η πανδημία covid-19 επηρέασε δραστικά τη ζήτηση πετρελαιοειδών, η οποία υποχώρησε το 2020 κατά 8,5%. Μάλιστα το ποσοστό πτώσης στα καύσιμα κίνησης ήταν διψήφιο (-17% στις βενζίνες και -10% στο πετρέλαιο κίνησης και αθροιστικά στο -13% για τα καύσιμα κίνησης, με το μέγεθος να εμφανίζεται επηρεασμένο από τα περιοριστικά μέτρα κυκλοφορίας κατά την περίοδο Μαρτίου-Μαΐου, αλλά και από τη μειωμένη τουριστική κίνηση) ενώ οι συνολικές απώλειες περιορίστηκαν σε μονοψήφιο νούμερο (-8,5%) εξ’ αιτίας του +15% που κατέγραψε το πετρέλαιο θέρμανσης.
Η εξέλιξη αυτή επηρέασε αρνητικά τη ζήτηση σε όλους τους εμπλεκόμενους κλάδους (διυλιστήρια, εταιρείες εμπορίας και πρατήρια), με την όλη κατάσταση να μην αναμένεται εύκολη τουλάχιστον για τους πρώτους μήνες του 2021.
Έτσι, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Revoil Γεώργιο Ρούσσο «για τη νέα χρονιά εκτιμώ ότι οι πρώτοι μήνες δεν θα είναι εύκολοι, με την κατάσταση να βελτιώνεται σταδιακά μετά το πρώτο τετράμηνο σε συνάρτηση με την πορεία των εμβολιασμών και τη σταδιακή επιστροφή σε μία κανονικότητα χωρίς περιορισμούς κυρίως σε κλάδους που επηρεάζουν τη ζήτηση για πετρελαιοειδή προϊόντα όπως ο τουρισμός και το εμπόριο».
Αντίθετα, θετικά επηρεάστηκαν από την προαναφερθείσα εξέλιξη οι ασφαλιστικές εταιρείες, καθώς το διψήφιο ποσοστό πτώσης στα καύσιμα κίνησης (-13%) συνεπάγεται σαφώς μειωμένη κυκλοφοριακή κίνηση στους ελληνικούς δρόμους, άρα μικρότερο αριθμό τροχαίων ατυχημάτων και μειωμένες καταβολές αποζημιώσεων.
Πάντως, ορισμένες ασφαλιστικές εταιρείες βασιζόμενες στη χαμηλότερη κυκλοφοριακή κίνηση προχώρησαν σε εκπτώσεις, είτε μειώνοντας τα ετήσια τιμολόγια, είτε προσφέροντας δωρεάν κάλυψη για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα (πχ για ένα μήνα). Οι περισσότερες ωστόσο ασφαλιστικές εταιρείες διατήρησαν τα ασφάλιστρά τους σταθερά, υποστηρίζοντας ότι: α) Οι τιμές ήδη βρίσκονταν σε επίπεδο -40% σε σχέση με το έτος 2010 β) Δεν είναι προς το συμφέρον του πελάτη η προσφορά υποτιμολογημένων υπηρεσιών και γ) οι όποια κυκλοφοριακή μείωση λόγω της πανδημίας δεν θα διαρκέσει για μεγάλο χρονικό διάστημα.
- Προηγούμενο Τι αλλάζει: 14ήμερη άδεια πατρότητας μετ’ αποδοχών, 6μηνη η γονική άδεια
- Επόμενο Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας: Υπεγράφη η σύμβαση που αφορά το έργο «Διαμόρφωση εξωτερικού χώρου Νέου Διοικητηρίου, στα Κοίλα Κοζάνης».