Ράδιο Γρεβενά – 101.5

POTIKA MYRTO
ΖΗΤΕΙΤΑΙ

Grevenamedia @facebook

Ράδιο Γρεβενά Συνεντεύξεις

Ράδιο 101.5
Ζιώγας
tsiarsiotis
ΙΩΑΝΝΑ
delivery LOCO
Ανταλλακτικά αυτοκινήτων

Κατηγορίες

Πώς να αντιμετωπίσουμε διατροφικά το κρυολόγημα

Η αλήθεια είναι πως ο χειμώνας είναι μια δύσκολη περίοδος για το ανοσοποιητικό μας σύστημα μιας και οι συνθήκες (κρύο, κλειστοί χώροι, ανεπαρκείς συνθήκες υγιεινής κ.α.) πυροδοτούν τη δημιουργία και τη μετάδοση γρίπης ή γενικώς του κοινού κρυολογήματος.

Όταν είμαστε άρρωστοι, η κατανάλωση των σωστών τροφών είναι πιο σημαντική από ποτέ. Ορισμένα τρόφιμα και θρεπτικά συστατικά έχουν ισχυρές ιδιότητες που μπορούν να υποστηρίξουν τον οργανισμό μας ενώ καταπολεμά μια ασθένεια. Μπορούν να ανακουφίσουν ορισμένα συμπτώματα και ακόμη και να μας βοηθήσουν να θεραπευτούμε πιο γρήγορα.

Πάμε λοιπόν να δούμε αναλυτικά ποια τρόφιμα και ποια συστατικά θα γίνουν σύμμαχοι μας στην καταπολέμηση του κρυολογήματος.

 

Τα λιπαρά ψάρια: είναι πλούσια σε ω-3, σε βιταμίνη Α και ψευδάργυρο. Τα ω-3 λιπαρά οξέα ενισχύουν την άμυνα του οργανισμού έχοντας αντιφλεγμονώδη δράση. Ενισχύουν επίσης την δράση των φαγοκυττάρων και των λευκών αιμοσφαιρίων. Στα λιπαρά ψάρια ανήκουν η πέρκα, το σκουμπρί, ο κολιός, ο σολομός, η σαρδέλα, η γόπα, ο γαλέος και άλλα. 

Σαρδέλες ψητές

Σαρδέλες ψητές

 

Ginseng: ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα, προστατεύει από τη μετάδοση των ιών του κρυολογήματος και να μειώνει σημαντικά τη διάρκεια και τη βαρύτητα των συμπτωμάτων 

 

Βιταμίνη C: μπορεί να μειώσει λίγο τη διάρκεια και τη σοβαρότητα των συμπτωμάτων του κοινού κρυολογήματος. Καταναλώστε ποικιλία από εσπεριδοειδή, φράουλες, πράσινα λαχανικά, όπως οι πιπεριές, το μπρόκολο και οι ντομάτες. Ιδανικός είναι και ο χυμός πορτοκάλι που πέρα από αντιοξειδωτική δράση παρέχει και ενυδάτωση.

Λιγκουίνι με σπανάκι και λαχανικά

Λιγκουίνι με σπανάκι και λαχανικά

 

Βιταμίνη Α: συμβάλλει στην αμυντική ισχύ των μεμβρανών του αναπνευστικού συστήματος. Περιέχεται κυρίως στα καρότα, το παντζάρι, τις πατάτες, το συκώτι, το τυρί και τα βερίκοκα.

Σούπα Μπορς (Borscht)

Σούπα Μπορς (Borscht)

 

Ευκάλυπτος, Θυμάρι και Δίκταμο: καταπραΰνει το βήχα, τον πονόλαιμο και τη φαρυγγίτιδα

 

Ψευδάργυρος: ενισχύει την λειτουργία του ανοσοποιητικού μας συστήματος, διότι συμβάλλει στην παραγωγή των λευκών αιμοσφαιρίων. Τον συναντάμε στα προϊόντα ζωικής προελεύσεως όπως το κρέας και τα οστρακοειδή, τα σύκα, τα μανιτάρια, τα μη αποφλοιωμένα δημητριακά και τους ξηρούς καρπούς.

Γιουβέτσι με μανιτάρια

Γιουβέτσι με μανιτάρια

 

Βιταμίνη Ε: συντελεί στην παραγωγή β-κυττάρων, μιας ειδικής κατηγορίας λεμφοκυττάρων. Είναι απαραίτητη για τη προστασία των κυτταρικών μεμβρανών ενάντια στην υπεροξείδωση των λιπιδίων, που αποδυναμώνει το ανοσοποιητικό μας σύστημα. Καλές πηγές είναι το ελαιόλαδο και άλλα φυτικά έλαια, το αβοκάντο, οι γαρίδες, οι ξηροί καρποί και η γλυκοπατάτα.

Σούπα με μπρόκολο και γλυκοπατάτα

Σούπα με μπρόκολο και γλυκοπατάτα

 

Μέντα: καταπολεμά το συνάχι, το βήχα και γενικά τα συμπτώματα της γρίπης.

 

Σκόρδο: η αλισίνη που περιέχει, έχει βρεθεί από αρκετές έρευνες ότι έχει έντονη αντιμικροβιακή δράση.

Λαγωτό

Λαγωτό

 

Γαλακτοκομικά προϊόντα όπως το γάλαγιαούρτι, κεφίρ, αριάνι, τυρί χαμηλών λιπαρών.

Σπιτική γκρανόλα

Σπιτική γκρανόλα

 

Raspberries (σμέουρα)

Σοκολατένιο brownie με chia και ζελέ raspberry

Σοκολατένιο brownie με chia και ζελέ raspberry

 

Πιπέρικάρυ, τσίλι, κουρκουμάς, ρίγανη: απελευθερώνουν την αναπνοή, το πιπέρι έχει αντιβακτηριακή δράση, έχουν αντιοξειδωτικές ιδιότητες. Τα πικάντικα τρόφιμα περιέχουν καψαϊκίνη, η οποία μπορεί να βοηθήσει στη διάσπαση της βλέννας, αλλά και στην παραγωγή της. Μπορεί να είναι επίσης αποτελεσματική στην ανακούφιση του βήχα που προκαλείται από ερεθισμό.

Μεξικάνικη σούπα

Μεξικάνικη σούπα

Τζίντζερ:  η κατανάλωσή του ανακουφίζει από την δυσφορία του στομάχου, μειώνει τον πόνο, τον πυρετό και καταστέλλει το βήχα.

Τρουφάκια με μπισκότα κανέλας και τζίντζερ

Τρουφάκια με μπισκότα κανέλας και τζίντζερ

 

Τσάι: προτιμήστε το πράσινο ή του βουνού. Πέρα του ότι ανακουφίζει τον πονόλαιμο έχει πολυφαινόλες προσφέροντας αντιοξειδωτική ικανότητα.

 

Φασκόμηλο: καταπραΰνει το βήχα, τον πονόλαιμο και τη φαρυγγίτιδα.

Σαλάτα με φασκόμηλο

Σαλάτα με φασκόμηλο

 

Τίλιο: Σπασμολυτικό. Ανακουφίζει από το πονοκέφαλο, το κρυολόγημα, το βήχα και τη ρινική καταρροή.

 

Goji berries: δρουν βοηθητικά στο ανοσοποιητικό και κατά του κρυολογήματος

Σπιτικό μούσλι

Σπιτικό μούσλι

 

Δενδρολίβανο: το αφέψημα καταπολεμά το κρυολόγημα και τον πονοκέφαλο

Μπισκότα με λεμόνι και δεντρολίβανο

Μπισκότα με λεμόνι και δεντρολίβανο

 

Μέλι: αντιμικροβιακές και αντιοξειδωτικές ιδιότητες, χρησιμοποιείται και ως αντιβηχικό. Μπορεί να συνδυαστεί με τσάι και να βοηθήσει στο να μαλακώσει ο ξηρός λαιμός και ο βήχας και ταυτόχρονα παρέχει αντιμικροβιακή δράση. Επίσης, μπορεί να διαλυθεί σε ζεστό γάλα (το γάλα περιέχει βιταμίνες συμπλέγματος B, και διεγείρει το ανοσοποιητικό). Επιπλέον, λόγω του ότι πίνεται ζεστό, δημιουργεί ζέστη στο σώμα και τον λαιμό και ανακουφίζει από τον ξηρό λαιμό.

 

Σούπες-ζωμοί π.χ. κοτόσουπα: Η σούπα, είναι ζεστή και βοηθά στη θέρμη του σώματος, καθώς και στην ενυδάτωση λόγω του υγρού στοιχείου. Ένας άλλος λόγος είναι ότι το κοτόπουλο περιέχει το αμινοξύ κυστεΐνη. Η Ν-ακετυλοκυστεΐνη, μια μορφή κυστεΐνης, διασπά την βλέννα και έχει αντιφλεγμονώδη και αντιοξειδωτικά αποτελέσματα. Η σούπα κοτόπουλου αναστέλλει επίσης τη δράση ουδετερόφιλων, που μπορεί να προκαλέσουν συμπτώματα όπως βήχα.

Κρεατόσουπα με οσομπούκο

Κρεατόσουπα με οσομπούκο

 

Κοτόσουπα

Κοτόσουπα

 

Άφθονα υγρά: είτε με τη μορφή νερού, είτε μέσω των αφεψημάτων με τα βότανα που αναφέρθηκαν παραπάνω, χυμοί και σούπες.

Detox waters και Smoothies

Detox water με μήλο, δυόσμο και lime

 

Λεβάντα: Δρα κατά του βήχα, της γρίπης και της λαρυγγίτιδας. Ανακουφίζει από ημικρανίες και ίλιγγο. Έχει αποχρεμπτική δράση.

 

Μαντζουράνα: θεωρείται ευεργετική για το κρυολόγημα, τις αμυγδαλές, τη βρογχίτιδα και το άσθμα.

 

Τι να αποφύγεις:

  • Αλκοόλ. Εξασθενεί το ανοσοποιητικό σας σύστημα και προκαλεί αφυδάτωση. Εξαίρεση αποτελεί το ρακόμελο το οποίο σε μέτρια δόση μπορεί να καταπραΰνει το βήχα και τον πονόλαιμο.
  • Καφεϊνούχα ποτά. Είδη όπως ο καφές, το μαύρο τσάι και η σόδα μπορεί να σας κάνουν πιο αφυδατωμένους. Επιπλέον, πολλά από αυτά τα ποτά μπορεί να περιέχουν ζάχαρη.
  • Σκληρά τρόφιμα. Τραγανιστά φαγητά τσιπς και τρόφιμα με παρόμοιες υφές μπορεί να επιδεινώσουν τον βήχα και τον πονόλαιμο.
  • Επεξεργασμενες τροφές.

 

Γενικές συμβουλές:

  • Συχνό πλύσιμο χεριών
  • Κάλυψη μύτη και στόματος κατά το φτέρνισμα
  • Διατήρηση καθαρών προσωπικών χώρων
  • Αποφυγή χρήσης αντιβιοτικών χωρίς ιατρική συνταγή
  • Κατάλληλη φαρμακευτική αγωγή και εμβολιασμός
  • Επαρκής ενυδάτωση
  • Επιλογή ενός υγιεινού τρόπου διατροφής
  • Άσκηση και φυσική δραστηριότητα
  • Από την Διαιτολόγο – Διατροφολόγο Δανάη Πετροπούλου
  • Από : giorgostsoulis.com

Σχετικά άρθρα

Χρυσή Τομή
-Διεύθυνση-GrevenaMedia
Ζητούνται
Ζητούνται άτομα στην Ζάκυνθο
Ενοικιάζεται ή Πωλείται
Διαφήμιση ΛΑΔΙΑ
Πωλείται
ΦΥΛΑΞΗ
 

Follow Us

ΤΣΙΟΓΚΑΣ
ΗΛΕΚΤΡΟΝ
Σεμερτζίδης
TSIOVAKAS

Καιρός

Γρεβενά

Grevena

Fog
Humidity: 100
Wind: 0 km/h
1 °C
3 11
19 Jan 2015
3 11
20 Jan 2015
Κανάλι 28 | Ράδιο Γρεβενά 101,5