Πώς η παρακολούθηση των ΙΧ θα φέρει εκπτώσεις στα ασφάλιστρα
Πώς η παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο της οδηγικής συμπεριφοράς ανοίγει το δρόμο για εκπτώσεις στα ασφάλιστρα των ΙΧ και σε μειωμένα κόστη για τις ασφαλιστικές.
Σημαντικά περιθώρια για τη μείωση των ασφαλίστρων, των τροχαίων ατυχημάτων, αλλά και της κατανάλωσης καυσίμων ανοίγονται μέσα από το «νέο πλαίσιο για τα ‘δεδομένα’» της Ευρωπαϊκής Ένωσης, βάσει του οποίου θα «παρακολουθείται» σε πραγματικό χρόνο η πορεία και η οδηγητική συμπεριφορά όσων συναινέσουν.
Ήδη βέβαια, υπάρχουν και σήμερα εταιρείες που «παρακολουθούν» την οδηγητική συμπεριφορά των οδηγών, αλλά κάτι τέτοιο δεν γίνεται σε πραγματικό χρόνο, ενώ ο αριθμός των εξεταζόμενων αυτοκινήτων είναι σχετικά περιορισμένος προκειμένου να προκύψουν ασφαλή δεδομένα για μια όσο το δυνατόν σωστότερη τιμολόγηση του ασφαλίστρου.
Υπάρχουν δύο τουλάχιστον βασικοί λόγοι, για τους οποίους οι ασφαλιστικές εταιρείες έχουν κάθε συμφέρον να «παρακολουθούν» τους πελάτες-οδηγούς τους, που θα συναινέσουν σχετικά:
- Πρώτον, η δραστική μείωση των φαινομένων απάτηςσε βάρος των ασφαλιστικών εταιρειών -που δεν είναι καθόλου λίγα στην ελληνική αγορά- μέσα από υποτιθέμενες ζημιές και κλοπές οχημάτων. Κύκλοι της ασφαλιστικής αγοράς εκτιμούν ότι το ποσοστό αυτό είναι ίσως υψηλό μονοψήφιο, παρά τις πρωτοβουλίες που έχουν αναληφθεί κατά τα τελευταία χρόνια για την αντιμετώπιση του συγκεκριμένου προβλήματος.
- Και δεύτερον, το γεγονός ότι όταν ένας οδηγός αισθάνεται ότι «παρακολουθείται» από ένα μηχάνημα, τότε ωθείται προς μια καλύτερη οδηγητική συμπεριφορά, ιδίως όταν γνωρίζει ότι κάτι τέτοιο θα έχει πτωτική επίδραση στα ασφάλιστρα που καταβάλλει (συνήθως θα επιφέρει και μείωση στην κατανάλωση καυσίμων -με ό,τι αυτό σημαίνει για το περιβάλλον- και σε λιγότερες φθορές της μηχανής του οχήματος).
Η καλύτερη οδηγητική συμπεριφορά με τη σειρά της, έχει ως αποτέλεσμα τον μικρότερο αριθμό ατυχημάτων, άρα και τις χαμηλότερες αποζημιώσεις που καταβάλλουν κάθε χρόνο οι ασφαλιστικές εταιρείες.
Η συχνότητα ατυχημάτων (αριθμός ατυχημάτων ως ποσοστό του κινούμενου στόλου) είναι πολύ υψηλή στη χώρα μας, παρά την έντονα πτωτική τάση που έχει παρουσιάσει σε σύγκριση με τα μέσα της δεκαετίας του 1990. Ο μεγάλος αριθμός των ατυχημάτων οφείλεται σε σειρά παραγόντων (π.χ. κακό οδικό δίκτυο, μεγάλης ηλικίας στόλος, κ.λπ.), μεταξύ των οποίων και η συμπεριφορά πολλών Ελλήνων οδηγών.
Οι δύο αυτοί λόγοι (μείωση περιστατικών απάτης, βελτίωση οδηγητικής συμπεριφοράς) περικόπτουν δραστικά το κόστος των ασφαλιστικών εταιρειών, αφήνοντας στο μέλλον σαφή περιθώρια για σημαντικές εκπτώσεις τιμολογίων στους συνετούς οδηγούς.
Πέραν αυτών, η «παρακολούθηση» ενός οδηγού συμβάλλει στη δικαιότερη αποζημίωσή του, στην ταχύτερη εξυπηρέτησή του (ιατρικές υπηρεσίες, συνεργεία, γραφειοκρατία) σε περίπτωση ατυχήματος και στην εξοικονόμηση κατανάλωσης καυσίμων.
- Προηγούμενο Ασφαλιστικό: Όλες οι αλλαγές σε συντάξεις, εφάπαξ και επιδόματα
- Επόμενο ΔΕΣΦΑ: Μείωση της εγχώριας κατανάλωσης φυσικού αερίου κατά 15,38% κατά το εννεάμηνο του 2023