Νέος ποδηλατόδρομος στα Τρίκαλα με χρηματοδότηση 756.000 ευρώ από το ΕΣΠΑ Θεσσαλίας 2014-2020
Μια νέα ποδηλατοδρομική διαδρομή αποκτά η πόλη των Τρικάλων με χρηματοδότηση από την Περιφέρεια Θεσσαλίας. Ο Περιφερειάρχης Κώστας Αγοραστός έδωσε την έγκριση για τη δημοπράτηση του έργου προϋπολογισμού 756.000 ευρώ, που χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ Θεσσαλίας 2014-2020 και αφορά τη σύνδεση του κέντρου της πόλης των Τρικάλων με το πάρκο του Αγίου Γεωργίου. Συγκεκριμένα ο νέος ποδηλατόδρομος συνδέει τον παραποτάμιο ποδηλατόδρομο στις όχθες του Ληθαίου καθώς και τον ποδηλατόδρομο της οδού Καρδίτσης, που επίσης χρηματοδοτεί η Περιφέρεια Θεσσαλίας μέσω των Βιώσιμων Αστικών Αναπλάσεων (ΒΑΑ) του ΕΣΠΑ Θεσσαλίας 2014-2020. Δικαιούχος και φορέας λειτουργίας είναι ο Δήμος Τρικκαίων.
«Έργο με έργο κάνουμε το όραμα για σύγχρονες και πράσινες πόλεις, πράξη. Σε συνεργασία με τον Δήμαρχο Τρικκαίων Δημήτρη Παπαστεργίου, τον Αντιπεριφερειάρχη Π.Ε. Τρικάλων Χρήστο Μιχαλάκη, τους Περιφερειακούς Συμβούλους και την Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης του ΕΣΠΑ Θεσσαλίας 2014-2020 δημιουργούμε ένα ολοκληρωμένο δίκτυο ποδηλατοδρόμων για την ασφαλή, οικολογική μετακίνηση των κατοίκων στην πόλη των Τρικάλων» δηλώνει ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας Κώστας Αγοραστός. «Η νέα ολοκληρωμένη ποδηλατική διαδρομή προωθεί τη βιώσιμη αστική κινητικότητα και βελτιώνει την ποιότητα ζωής στα Τρίκαλα. Η Θεσσαλία είναι η πρώτη πιστοποιημένη Bike Friedly Περιφέρεια στη χώρα, υπό την αιγίδα του Υπουργείου Τουρισμού και βρίσκεται σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία του Ποδηλατικού Χάρτη της Ελλάδας στην κορυφή των πιο φιλικών προς το ποδήλατο Περιφερειών της χώρας με 61,6 χλμ ποδηλατοδρόμων εντός αστικού ιστού» προσθέτει ο Περιφερειάρχης.
Ο νέος ποδηλατόδρομος
Το έργο «Δημιουργία εκτεταμένου δικτύου ποδηλατοδρόμων» αφορά σε επεμβάσεις που περιλαμβάνουν τη σύνδεση του αστικού κέντρου της πόλης των Τρικάλων με το πάρκο του Αγίου Γεωργίου, μέσω της δημιουργίας μιας ολοκληρωμένης ποδηλατικής διαδρομής, μήκους περίπου 2,5χλμ., που θα συνδέεται με τον παραποτάμιο ποδηλατόδρομο στις όχθες του Ληθαίου, που περιλαμβάνεται στο έργο «Ανάπλαση παρόχθιας ζώνης Ληθαίου ποταμού κατά μήκος της κοίτης εντός του σχεδίου πόλης», καθώς επίσης και με τον ποδηλατόδρομο της οδού Καρδίτσης που περιλαμβάνεται στο έργο «Περιβαλλοντική και αισθητική αναβάθμιση νότιας εισόδου πόλης» του Δήμου Τρικκαίων. Επισημαίνεται ότι και τα δύο παραπάνω έργα περιλαμβάνονται στην Στρατηγική Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης του Δήμου Τρικκαίων και χρηματοδοτούνται στο πλαίσιο του ΠΕΠ Θεσσαλίας 2014 – 2020.
Η χάραξη του ποδηλατόδρομου περιλαμβάνει τις οδούς Εθν. Αντίστασης, Ζέρβα, Κατσιμήδου, Σπετσών, Σπετσοπούλας, Λέσβου, Γέφυρα Εθνικής Αντίστασης και Καλυψούς. Ο ποδηλατόδρομος στο μεγαλύτερο μήκος του είναι από βιομηχανικό δάπεδο, εγκιβωτισμένος με κράσπεδο πεζοδρομίου, έχει συνολικό πλάτος 1,50μ. και είναι μονής κατεύθυνσης. Επίσης, περιλαμβάνεται η κατασκευή πλακοστρωμένης ζώνης συνολικού πλάτους 0,70μ. για την ασφάλεια του ποδηλάτη καθώς και πλακοστρωμένη ζώνη πεζοδρομίου ελαχίστου πλάτους 1,50μ. για την εξυπηρέτηση των πεζών, σύμφωνα με το εγκεκριμένο σχέδιο πόλης. Στη διασταύρωση των οδών Σπετσοπούλας και Αλοννήσου διαμορφώνεται κυκλικός κόμβος για την ασφαλή διέλευση τόσο των ποδηλάτων όσο και των πεζών και οχημάτων. Στις γωνίες των οικοδομικών τετραγώνων καθώς και σε επιλεγμένα σημεία κάθετης διέλευσης πεζών,
διαμορφώνονται κατάλληλα, με κατά μήκος κλίση 5% , ράμπες για την διευκόλυνση της κίνησης των ΑΜΕΑ ενώ στις ίδιες θέσεις τοποθετούνται εμπόδια στάθμευσης. Τέλος, προβλέπονται οι απαραίτητες ηλεκτρομηχανολογικές εργασίες για τον ηλεκτροφωτισμό της ποδηλατικής διαδρομής.
Το έργο συμβάλλει στον Ειδικό Στόχο «Αύξηση της λειτουργικότητας και ελκυστικότητας των αστικών κέντρων» του ΠΕΠ Θεσσαλίας 2014 – 2020 και στον Ειδικό Στόχο «Ενσωμάτωση του ποδηλάτου στον αστικό χώρο» της Στρατηγικής Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης του Δήμου Τρικκαίων.
- Προηγούμενο Γιάννενα: Εκπαίδευση στον αργαλειό και την υφαντική τέχνη (Φωτογραφίες)
- Επόμενο Στα Γιάννενα το 15o Διεθνές Συνέδριο Μετεωρολογίας, Κλιματολογίας και Ατμοσφαιρικής Φυσικής