Μείωση Πανεπιστημιακών τμημάτων και ενσωμάτωση ΤΕΙ σε ομοειδή Πανεπιστήμια
Μείωση Πανεπιστημιακών τμημάτων και ενσωμάτωση τεχνολογικών ιδρυμάτων (ΤΕΙ) σε ομοειδή Πανεπιστήμια!
Πόρισμα του υπουργείου Παιδείας προτείνει τη συγκρότηση ενιαίου χώρου ΑΕΙ και Ερευνητικών Κέντρων. Η συζήτηση θα γίνει αύριο στη Βουλή ενώ στο πόρισμα τονίζεται ότι «ο μετασχηματισμός της ελληνικής οικονομίας είναι απαραίτητος, διότι στο μεγαλύτερο μέρος του, ο παραγωγικός ιστός της χώρας αποτελείται από επιχειρήσεις μικρού μεγέθους και χαμηλής έντασης γνώσης, με αποτέλεσμα την υποτονική ζήτηση, αλλά και τις χαμηλές επενδύσεις στην έρευνα».
Και υπογραμμίζεται: «Η διεύρυνση των αντιλήψεων για την έρευνα που στηρίζεται στην επιστημονική περιέργεια θα αποτελούσε μία μεγάλη κατάκτηση και θα μπορούσε να θέσει επί νέας βάσεως τη συνεργασία των δημόσιων ΑΕΙ και ΙΕΚ με τον ιδιωτικό τομέα».
Την ίδια ώρα, αλλαγή του «χάρτη» της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, με κατάργηση των τμημάτων ΤΕΙ, όπως τα ξέρουμε έως σήμερα και συγχώνευσή τους με πανεπιστημιακά τμήματα, προβλέπει το πόρισμα της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων υπό την προεδρία του καθηγητή Κώστα Γαβρόγλου, που θα συζητηθεί την Τρίτη στη Βουλή.
Σε ό,τι αφορά τα ΑΕΙ, ένα επιπρόσθετο πρόβλημα είναι η αδυναμία μετακίνησης των φοιτητών που δεν είναι ικανοποιημένοι από το αντικείμενο σπουδών που επέλεξαν στην αρχή των σπουδών τους. Το πρόβλημα αυτό, όπως λέει το πόρισμα, επηρεάζει σημαντικά την απόδοσή τους και έχει ως συνέπεια να «λιμνάζουν» οι φοιτητές, οι οποίοι προσπαθούν να τελειώσουν κάτω από την οικογενειακή ή κοινωνική πίεση σπουδές που δεν τους ενδιαφέρουν.
Μία μεταρρυθμιστική πρόταση θα ήταν, σύμφωνα πάντα με το πόρισμα, να προβλεφθεί η δυνατότητα «μεταγραφής» σε συγγενές τμήμα ή/και η δυνατότητα απόκτησης ενός τίτλου σπουδών του τύπου «joint degree», δηλαδή πτυχίο διπλής εξειδίκευσης. Το σύστημα αυτό έχει το πλεονέκτημα ότι επιτρέπει μια -έστω περιορισμένη- κινητικότητα που απεμπλέκει τους φοιτητές από τυχόν λανθασμένες επιλογές και εισάγει και έναν καλώς εννοούμενο ανταγωνισμό μεταξύ διαφορετικών Ιδρυμάτων.
Το πόρισμα περιλαμβάνει επίσης κινητικότητα μελών ΔΕΠ Πανεπιστημίων, ΤΕΙ και Ερευνητικών Κέντρων, για να καλυφθούν οι ανάγκες στο επίπεδο των προπτυχιακών και μεταπτυχιακών σπουδών.
Όπως επισημαίνεται: «Στο επίπεδο της κάλυψης κρισίμων μαζών στα Ερευνητικά Κέντρα, θα πρέπει να θεσμοθετηθεί είτε η δυνατότητα μετακίνησης ερευνητών των ΕΚ προς ΑΕΙ μέσα από συγκεκριμένες διαδικασίες (και αντίστροφα), είτε η διπλή ιδιότητα προκειμένου περί “ζευγών” που περιλαμβάνουν ένα πανεπιστημιακό Τμήμα και ένα συγκεκριμένο Ερευνητικό Ινστιτούτο».
Ο κ. Γαβρόγλου δηλώνει: «Ο διάλογος ολοκληρώνεται με τη συζήτηση ενός αναλυτικού σχεδίου για τον Ενιαίο Χώρο Έρευνας και Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, με στόχο την εξαγωγή συμπερασμάτων και τη διαμόρφωση ενός συναινετικού κειμένου, το οποίο θα λάβει υπ’ όψιν του το υπουργείο Παιδείας για τις μελλοντικές του μεταρρυθμίσεις».
- Προηγούμενο Τροχαίο ατύχημα στα διόδια Πολυμύλου – Αυτοκίνητο συγκρούστηκε με προπορευόμενο φορτηγό
- Επόμενο Κοζάνη: H αρκούδα βγήκε στην άσφαλτο! Δες το βίντεο….