Η κυβέρνηση στον ΟΑΣΘ ξεπέρασε τον Μακιαβέλι*Του Γιάννη Μαγκριώτη
Δυστυχώς, ο Περιφερειάρχης και ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης, δεν πήγαν χθες στην επιτροπή της βουλής
Γιατί;
Η Κυβέρνηση, γνωρίζει, ότι το νομοσχέδιο που ψηφίζει, με την διαδικασία του επείγοντος, αύριο στην βουλή, όχι μόνο δεν θα λύσει τα προβλήματα των Αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης, αλλά θα δημιουργήσει περισσότερα.
Θύματα, θα είναι η πόλη, οι εργαζόμενοι και ο φορολογούμενος πολίτης.
Η λύση, ήταν απλή και την προβλέπει, ο Κοινοτικός Κανονισμός, 1370/2007.
Δεν την επέλεξε, για μικροκομματικούς λόγους.
Αυτό όμως που προκαλεί, ακόμη περισσότερο, είναι οι κυβερνητικές μεθοδεύσεις.
Για ένα χρόνο, ταλαιπωρεί την πόλη, μη τηρώντας την σύμβαση.
Οι εργαζόμενοι έκαναν επίσχεση εργασίας, ταλαιπωρώντας, για πολλές ημέρες τους κατοίκους και τους επισκέπτες της Θεσσαλονίκης.
Ο κόσμος αγανακτούσε, ο Περιφερειάρχης και οι Δήμαρχοι έτρεχαν, στον εισαγγελέα, για να λύσει το πρόβλημα.
Μετά έκανε μυστικές συμφωνίες με τους μετόχους του ΟΑΣΘ, για να μειώσουν αυτοί τους μισθούς και τα επιδόματα των εργαζομένων, αφήνοντας να πιστεύουν, ότι θα τα βρει, μαζί τους.
Οι εργαζόμενοι, κατήγγειλαν, τους μετόχους και ανακοίνωναν κινητοποιήσεις και η πόλη σε αναβρασμό.
Η πόλη, μέσα στην κρίση, έβλεπε να την ταλαιπωρούν, άνθρωποι, που η κρίση, τους έθιξε, λίγο.
Και ξαφνικά, με την διαδικασία του επείγοντος, ψηφίζει στην βουλή, υποτίθεται, την κρατικοποίηση του ΟΑΣΘ.
Οι μέτοχοι, νιώθοντας εξαπατημένοι, ετοιμάζουν προσφυγές στην δικαιοσύνη, τις οποίες είναι βέβαιο, ότι θα τις κερδίσουν, αλλά, είναι άγνωστο, πότε θα γίνουν τα δικαστήρια.
Οι εργαζόμενοι στον ΟΑΣΘ, νομίζουν, ότι θα τους κάνει δημοσίους υπαλλήλους η κυβέρνηση, αλλά, πέρα από την μείωση του εισοδήματός τους άμεσα, το 2019, θα χάσουν και την δουλειά τους, γιατί θα αλλάξει το νομικό σχήμα του ΟΑΣΘ, όπως προβλέπει νομοσχέδιο, που ψηφίζεται, στην βουλή.
Το 2019, είτε θα γίνει, όπως ορίζει Κοινοτικός Κανονισμός, διεθνής διαγωνισμός για να ανατεθεί, σε ιδιώτες, είτε, ο νέος ΟΑΣΘ, θα ενταχθεί για ιδιωτικοποίηση, στο Υπέρ-ταμείο, όπως οι Αστικές Συγκοινωνίες της Αθήνας.
Στην πρώτη περίπτωση, ο Ιδιώτης Πάροχος, που θα κερδίσει τον διαγωνισμό, θα προσλάβει, όποιους θέλει και σίγουρα λιγότερους και με άλλες συμβάσεις.
Στην δεύτερη, οι προσλήψεις στον νέο ΟΑΣΘ, θα γίνουν με ΑΣΕΠ.
Βέβαια, για λίγους μήνες, όσοι θα μεσολαβήσουν μέχρι τις πρόωρες εκλογές, οι κυβέρνηση θα έχει πολιτικούς ομήρους, τους εργαζόμενους, τις οικογένειές τους και την πόλη.
Μετά, για ότι συμβεί, θα φταίνε, η Τρόικα και οι Μερκελιστές.
- Προηγούμενο Στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Κ20 στο Γκροσέτο ο Μίλτος Τεντόγλου και η Ελένη Κουτσαλιάρη.Το πρόγραμμα των Ελλήνων
- Επόμενο Το πρόγραμμα εορτασμού του Προφήτη Ηλία της πόλεως Γρεβενών