ΓΣΕΕ: Στο 20,5% η ανεργία στους απόφοιτους με εξειδίκευση στην Τεχνολογία της Πληροφορίας
Αποκαλυπτικά είναι τα στοιχεία της έρευνας του ΚΑΝΕΠ-ΓΣΕΕ για το εργατικό δυναμικό που διαθέτει εξειδίκευση στις ψηφιακές δεξιότητες αλλά και την ανεργία.
Το 36,4% των απασχολούμενων στην Ελλάδα έχει εξειδίκευση στην Τεχνολογία της Πληροφορίας, όμως τα ποσοστά της ανεργίας στον συγκεκριμένο κλάδο παραμένουν υψηλότερα από τη γενική ανεργία.
Παρά το γεγονός ότι υπάρχει μεγάλη προσφορά εργαζομένων αλλά και μεγάλη ζήτηση από τις εταιρείες, οι οποίες δηλώνουν αδυναμία κάλυψης θέσεων, η απορρόφηση παραμένει χαμηλή.
Η ανεργία στον χώρο της Κοινωνίας της Πληροφορίας παραμένει στο 20,5% στην Ελλάδα, όταν η γενική ανεργία βρίσκεται στο 16,3%.
Οι επιχειρήσεις στην Ελλάδα ζητούν εξειδικευμένο προσωπικό, όμως εκφράζουν αδυναμία κάλυψης των θέσεων και σε ποσοστό 69% δηλώνουν ότι οι ενδιαφέρομενοι έχουν υψηλές οικονομικές απαιτήσεις, σε ποσοστό 63% ότι δεν έχουν σχετική εργασιακή εμπειρία και σε ποσοστό 54% ότι υπάρχει έλλειψη προσόντων και τίτλων.
Τα στοιχεία, μάλιστα, αφορούν το 2020, μία χρονιά που λόγω της πανδημίας, εκδηλώθηκε μεγάλη ανάγκη ανάπτυξης των εργασιών εξ’ αποστάσεων και εύρεσης ατόμων με ευχέρεια στην χρήση του διαδικτύου.
Αντίστοιχη τάση πάντως παρατηρείται και στην Ευρώπη, όπου σε ακόμα μεγαλύτερο ποσοστό οι εταιρείες εκφράζουν αδυναμία κάλυψης των θέσεών τους, εντός του 2020.
Την ίδια ώρα, 1 στις 5 επιχειρήσεις στο σύνολο της ΕΕ, σύμφωνα με τα στοιχεία του 2020, υλοποίησε προγράμματα κατάρτισης με στόχο την ανάπτυξη ή τον εμπλουτισμό των γνώσεων του προσωπικού τους στην Τεχνολογία της Πληροφορικής. Το αντίστοιχο ποσοστό στην Ελλάδα είναι 12% με τη χώρα να κατατάσσεται στην 25η θέση μεταξύ των 27, έχοντας πίσω της τη Βουλγαρία και τη Ρουμανία.
Σύμφωνα με την έρευνα, 2 στα 10 άτομα ηλικίας 25-64 ετών που ανήκουν στον ενεργό πληθυσμό δήλωσαν ότι παρακολούθησαν κάποιο πρόγραμμα βίου εκπαίδευσης, κατάρτισης ή επιμόρφωσης από την περίοδο έλευσης του κορωνοϊού στην Ελλάδα (Μάρτιος του 2020) και μετά (έως και τον Ιούλιο του 2021), εκ των οποίων το 90% αφορά αποκλειστικά εξ αποστάσεως μέσω e-learning προγράμματα.
3 στους 10 συμμετέχοντες (30%) δήλωσαν ότι κάλυψαν οι ίδιοι το κόστος του προγράμματος, 46% ότι το κόστος καλύφθηκε κυρίως μέσω επιχορηγούμενων / συγχρηματοδοτούμενων προγραμμάτων και σε πολύ χαμηλότερο ποσοστό (15%) από τον εργοδότη.
Ως προς τους λόγους συμμετοχής, το 57% των συμμετεχόντων δήλωσε ότι η παρακολούθηση του εκπαιδευτικού προγράμματος ήταν προσωπική πρωτοβουλία, 3 στους 10 συμμετέχοντες (30%) δήλωσε ότι προσφέρθηκε η δυνατότητα μέσω της εργασίας τους, ενώ το υπόλοιπο 15% ότι η παρακολούθηση απαιτήθηκε από την εργασία τους.
- Προηγούμενο Π.Ε. Γρεβενών: Συνάντηση εργασίας για επιτάχυνση διαδικασιών λειτουργίας και εκσυγχρονισμού των ΤΟΕΒ
- Επόμενο Κοροναϊός: Πόσο αποτελεσματικά είναι τα εμβόλια έναντι της Όμικρον