Επίδομα Θέρμανσης: Μείωση των δικαιούχων – Οι αλλαγές στα κριτήρια
Την καθιέρωση αυστηρότερων εισοδηματικών και περιουσιακών κριτηρίων για τη χορήγηση του επιδόματος θέρμανσης εξετάζει η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών.
Στόχος είναι να λαμβάνουν το επίδομα λιγότεροι φορολογούμενοι αλλά σε μεγαλύτερο ύψος, ειδικά στις περιοχές της χώρας όπου επικρατούν «πολικές» θερμοκρασίες τον χειμώνα.
Η πολιτική ηγεσία του ΥΠΟΙΚ έχει αποφασίσει να διαθέσει και για την περίοδο 2016-2017 το ποσό των 105 εκατ. ευρώ για τη χορήγηση του επιδόματος θέρμανσης αλλά ταυτόχρονα σχεδιάζει να αλλάξει ριζικά τις προϋποθέσεις και τα κριτήρια χορήγησής του προκειμένου να γίνει διαφορετική κατανομή του διαθέσιμου ποσού των 105 εκατ. ευρώ, αναφέρει ο Ελεύθερος Τύπος.
Στο πλαίσιο αυτό εξετάζονται τρία εναλλακτικά σενάρια:
1. Η μετακίνηση κάποιων νομών στις γεωγραφικές ζώνες β’ και α’, τις λεγόμενες και πιο… ψυχρές ζώνες, όπου επιδοτούνται με επίδομα περισσότερα λίτρα ανά τετραγωνικό μέτρο κύριας κατοικίας, ώστε το συνολικό ποσό επιδόματος να είναι μεγαλύτερο για κάθε δικαιούχο σε αυτούς τους νομούς, αλλά με ταυτόχρονη μείωση των προβλεπόμενων ορίων ετήσιου εισοδήματος και συνολικής αντικειμενικής αξίας ακίνητης περιουσίας, που καθορίζουν τους τελικούς δικαιούχους.
2. Το «σπάσιμο» αρκετών νομών σε 2 διαφορετικές γεωγραφικές ζώνες: μία που θα περιλαμβάνει τις ορεινές περιοχές του νομού, όπου επικρατούν πολύ χαμηλές θερμοκρασίες και το επίδομα θέρμανσης θα είναι μεγαλύτερο, και μία που θα περιλαμβάνει τις υπόλοιπες, παραλιακές, πεδινές και ημιορεινές περιοχές, όπου οι θερμοκρασίες τη χειμερινή περίοδο είναι υψηλότερες από ό,τι στις ορεινές περιοχές και το επίδομα θέρμανσης θα είναι ένα χαμηλότερο ποσό.
Το σενάριο αυτό προβλέπει ότι τα λοιπά κριτήρια χορήγησης του επιδόματος θέρμανσης, τα οποία αφορούν στο ύψος του ετήσιου οικογενειακού εισοδήματος και στο συνολικό ποσό της αντικειμενικής αξίας της ακίνητης περιουσίας του αιτούντος θα παραμείνουν αμετάβλητα.
Σύμφωνα με τα κριτήρια αυτά, δικαιούχος του επιδόματος θέρμανσης είναι κάθε φορολογούμενος ο οποίος:
– Είναι άγαμος, είχε κατά το προηγούμενο έτος ετήσιο εισόδημα έως 12.000 ευρώ και κατείχε ακίνητη περιουσία αντικειμενικής αξίας έως 100.000 ευρώ.
– Είναι έγγαμος χωρίς παιδιά με ετήσιο εισόδημα έως 20.000 ευρώ και με ακίνητη περιουσία με αντικειμενική αξία έως 150.000 ευρώ.
– Είναι έγγαμος με 1 παιδί και είχε πέρυσι ετήσιο εισόδημα έως 22.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία αντικειμενικής αξίας έως 150.000 ευρώ.
– Είναι έγγαμος με 2 παιδιά και είχε περυσι ετήσιο εισόδημα έως 24.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία αντικειμεν ικής αξίας έως 150.000 ευρώ.
– Είναι έγγαμος με 3 παιδιά και είχε πέρυσι ετήσιο εισόδημα έως 26.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία αντικειμεν ικής αξίας 150.000 ευρώ.
– Είναι έγγαμος με 4 παιδιά και είχε πέρυσι ετήσιο εισόδημα έως 28.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία αντικειμενικής αξίας έως 150.000 ευρώ.
– Είναι έγγαμος με 5 παιδιά και πέρυσι είχε ετήσιο εισόδημα έως 30.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία αντικειμενικής αξίας έως 150.000 ευρώ ενώ για κάθε επιπλέον παιδί ισχύει πρόσθετο όριο εισοδήαμτος 2.000 ευρώ.
3. Συνδυασμός των δύο πρώτων σεναρίων. Η πολιτική ηγεσία του ΥΠΟΙΚ δεν αποκλείεται να καταλήξει και σε συνδυασμό των δύο προηγούμενων σεναρίων, δηλαδή να επιλέξει και «σπάσιμο» των νομών σε ορεινές και μη ορεινές ζώνες με υψηλότερα ποσά επιδομάτων μαζί με μειώσεις στα όρια εισοδήματος και αξίας ακίνητης περιουσίας
- Προηγούμενο Εξιχνίαση απάτης μέσω διαδικτύου στα Γρεβενά
- Επόμενο Επιδότηση έως και 22.000 ευρώ για νέους αγρότες – Άνοιξαν οι αιτήσεις