Εχθροί της Εκκλησίας: Χιλιασμός (μέρος Ε΄)
Μόλις προχθές ήρθε στα χέρια μου το παρακάτω σημείωμα:
”…Θεωρώ, καθώς παρακολουθώ τα άρθρα σας για το Χιλιασμό, ότι μιλάτε από θέση ισχύος.
Χωρίς να έχετε κάποιον να σας αντικρούσει.
Σκεφτήκατε ότι έτσι, χωρίς διάλογο, μπορείτε να αδικείτε εμάς που πιστεύουμε στην Οργάνωση;…Ξέρετε ότι έχω νύχτες να κοιμηθώ μ΄αυτές τις αποκαλύψεις, που λέτε ότι κάνετε;…”.
……………….
Αυτό ήταν ένα απόσπασμα από μια απελπισμένη διαμαρτυρία ενός νεαρού οικογενειάρχη, που ετοιμάζεται να προσχωρήσει στην Οργάνωση ”Σκοπιά” και που ωστόσο δεν έδωσε το όνομά του.
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Λυπάμαι κι εγώ, αγόρι μου, που δεν σ΄έχω απέναντί μου, για να συζητήσουμε τις αντιρρήσεις σου.
Αν θέλεις όμως διάλογο, μπορείς να αποτανθείς στη Μητρόπολη.
……………………….. ………………………… ………………………… ………………………… ………………
Και τώρα στο θέμα μας: ο Χιλιασμός.
Θα μας απασχολήσουν τρεις άλλες δοξασίες των μαρτύρων του Ιεχωβά.
Η μία είναι σχετική με τη δεύτερη Παρουσία του Χριστού στη γη.
Σύμφωνα με την Αγία Γραφή, Δευτέρα Παρουσία, τέλος του κόσμου, τελική Κρίση και έναρξη αιώνιας ζωής ταυτίζονται χρονικά.
Όλα θα συμβούν την ίδια χρονική στιγμή.
Οι μάρτυρες του Ιεχωβά αντίθετα χωρίζουν τα γεγονότα αυτά εντελώς αυθαίρετα παρεμβάλλοντας μεγάλα χρονικά διαστήματα στο ενδιάμεσο: η Δευτέρα Παρουσία το 1914, ακολουθεί για πολλές δεκαετίες — που συνεχίζονται ακόμη — η σύναξη οπαδών, θα ακολουθήσει η 1000ετής βασιλεία επί της γης, μετά από αυτήν θα γίνει η τελική αναμέτρηση με το διάβολο και μετά επί τέλους η τελική Κρίση και η έναρξη της αιώνιας ζωής.
Στη χρονολογία 1914 κατέληξαν ύστερα από πολλές παλινωδίες.
Και διαψεύστηκαν στις προσδοκίες τους ότι τότε θα γινόταν η δεύτερη παρουσία του Χριστού στη γη.
Σύμφωνα με τελευταία θεωρία τους όμως, ο Χριστός, αφού περίμενε στο περιθώριο 19 αιώνες, το 1914 ήρθε και εγκαθιδρύθηκε ως βασιλεύς στον ουρανό, αλλά αοράτως.
Κι αυτό για τους χιλιαστές αποτελεί τώρα τη Δευτέρα Παρουσία του Χριστού.
Όταν πρόεδρος της Σκοπιάς έγινε ο Ιωσήφ Ρόδερφορντ, όρισε νέες χρονολογίες και διεκήρυξε νέες θεωρίες, που κι αυτές διαψεύστηκαν: το 1918, το 1921, το 1931, το 1975 και το 1984 χάνοντας κάθε φορά αρκετούς απογοητευμένους οπαδούς, όπως και το συγγραφέα μας, για τον οποίο έγινε λόγος στα προηγούμενα άρθρα, και ο οποίος έζησε τον πρώτο σοβαρό κλονισμό για την Οργάνωση , όταν διαπίστωσε ότι το 1914 ήταν λάθος.
Να τι σημειώνει ο ίδιος: ”…πήρα το Γιώργο τηλέφωνο και του ανακοίνωσα πως είμαι πλέον σίγουρος ότι το 1914 είναι λάθος…Όταν σχόλασα, γύρισα στο σπίτι και με ανυπομονησία ανακοίνωσα στη γυναίκα μου ότι μετά από έρευνα πολλών μηνών είμαι πλέον βέβαιος πως το δόγμα του 1914 είναι λάθος…”.
Κι αυτή του την αντίδραση την αφήνουμε κι εμείς σαν το βασικότερο επιχείρημα ενάντια σ΄αυτές τις διδασκαλίες των μαρτύρων του Ιεχωβά.
Στο βασικό τους εξάλλου δόγμα για την εγκαθίδρυση χιλιετούς κοσμικής βασιλείας από το Χριστό στην γη, διδάσκουν ότι πρωτεύουσα θα είναι η Ιερουσαλήμ, στο διάστημα εκείνο όλοι θα ζούνε ευτυχισμένοι πάνω στη γη και αυτός ακριβώς θα είναι ο Παράδεισος.
Όλοι οι χιλιαστές θα αναλάβουν υπεύθυνες θέσεις και ”πρόεδρός” της κυβέρνησης θα είναι ο Χριστός, ”πρωθυπουργός” ο Αβραάμ και ”υπουργοί” εκλεκτά πρόσωπα της Π.Διαθήκης.
Απάντηση δε δίνουμε γι΄αυτό, γιατί χρειάζεται έκταση, που ένα άρθρο δε μπορεί να την καλύψει.
Μπορεί όμως όποιος θέλει να ανατρέξει στο βιβλίο του ιερομ. Σωφρόνιου ι.Μιχαηλίδη: ”Η Ορθοδοξία και οι μάρτυρες του Ιεχωβά”.
Διδάσκουν ακόμη ότι μόνο 144.000 θα σωθούν και θ΄ανέβουν στους ουρανούς μαζί με το Χριστό μετά τη χιλιετή βασιλεία του.
Οι υπόλοιποι χιλιαστές θα ζήσουν ευτυχισμένοι και αιώνια πάνω στη γη, ενώ οι μη χιλιαστές θα εξαφανιστούν, χωρίς να πάνε στην κόλαση, αφού αυτή δεν υπάρχει κατά την πίστη τους.
Κι όμως στην παραβολή του πλουσίου και του Λαζάρου φαίνεται τόσο καθαρά ότι οι άνθρωποι που θα αποκοπούν από το Θεό οριστικά μετά την τελική κρίση, θα ζουν στην Κόλαση.
Και γι΄αυτήν θα αφιερώσουμε, πρώτα ο Θεός, ειδικό άρθρο.
Όσο για τον αριθμό 144.000 ακούμε το συγγραφέα μας να καταθέτει: ”Με συντάραξε η ανακάλυψη πως και ο πολύς όχλος θα πήγαινε στον ουρανό, όπως και οι 144.οοο…”.
Εκτός όμως από τις παραπάνω θρησκευτικές δοξασίες τους οι χιλιαστές έχουν και αρκετές λαθεμένες πολιτικοκοινωνικές αντιλήψεις.
Αμφισβητούν κάθε επίγεια εξουσία, εκτός από τη δική τους Οργάνωση και τους νόμους της.
Δεν αποδίδουν τιμή στη σημαία και δε δέχονται να κάνουν μετάγγιση αίματος στις εγχειρίσεις τους.
Αρνούνται να πάρουν όπλο στο στρατό, γι΄αυτό μέχρι το 1977 τιμωρούνταν με πολυετή φυλάκιση, ενώ σήμερα υποχρεώνονται σε διπλάσια άοπλη θητεία.
Την άρνησή τους αυτή τη στηρίζουν στην εντολή ”ου φονεύσεις”, που υπάρχει στο Δεκάλογο που έδωσε ο Θεός στο Μωυσή στο όρος Σινά με άλλες εννέα εντολές.
Κατ΄αρχήν να πούμε ότι στην Π.Διαθήκη, παρόλο που είχε δοθεί η εντολή αυτή στους Εβραίους, τους επέτρεπε ο Θεός να κάνουν πόλεμο, όταν κινδύνευαν.
Επομένως ο αμυντικός πόλεμος επιτρέπεται κατά παραχώρηση, συγκατάβαση του Θεού.
Αλλιώς εμείς οι Έλληνες έπρεπε με το ”σφάξε με Αγά μ΄να αγιάσω” να σταυρώσουμε τα χέρια στην Τουρκοκρατία, να καλωσορίσουμε την Τουρκιά και να τους αφήσουμε να κάνουν τις ασέλγειές τους και να μας αλλαξοπιστήσουν κιόλας.
Νομίζουμε πως αυτό είναι το θέλημα του Θεού;
Κι αν εισβάλει κάποιος κακοποιός στο σπίτι του χιλιαστή, δε θα αμυνθεί; δε θα φωνάξει τον οπλισμένο αστυνομικό;
Ή ο αστυνομικός δε θα χρησιμοποιήσει το όπλο του;
Αλλιώς δε θα πήγαινε σαν το γείτονα χωρίς όπλο;
Η ελληνική Πολιτεία ωστόσο τους χιλιαστές τους απασχολεί σε κοινωνική υπηρεσία και τους δίνει θέσεις σε Γραφεία, Ταχυδρομεία, Νοσοκομεία κ.α κι αυτοί κάνουν τεχνηέντως και αθόρυβα τη θητεία τους υπέρ της Οργάνωσης.
Από το 1974 το Σύνταγμα τους προστατεύει ως μία από τις γνωστές θρησκείες, απαγορεύοντας μόνο τον προσηλυτισμό σε βάρος της ορθόδοξης χριστιανικής θρησκείας. .
Παρόλα αυτά προσηλυτισμός γίνεται ανεξέλεγκτα.
—————————— —————————— ——————–
Κλείνουμε τα κείμενα για το Χιλιασμό με την κατάθεση ψυχής του συγγραφέα μας Νικολάου Μαυρουμάγουλο,στον επίλογο του βιβλίου του ”Αναζητώντας την Αλήθεια” , αφού στο μεταξύ προσήλθε στην Ορθοδοξία:
”…Τώρα πλέον έμαθα πως η αλήθεια που ζητούσα δεν ήταν ένα πακέτο δογμάτων, αλλά ήταν ένα πρόσωπο.
Και το όνομα αυτού του προσώπου ήταν Ιησούς Χριστός.
Τώρα πλέον μιλώ για το πραγματικό Ευαγγέλιο στους ανθρώπους που θέλουν να το γνωρίσουν.
Τίποτα απ΄αυτά τα χρόνια δεν πήγε χαμένο.
Είναι όλα χρήσιμες εμπειρίες στην υπηρεσία του αληθινού Ευαγγελίου για την απελευθέρωση ανθρώπων, που παγιδεύτηκαν σ΄ένα κλουβί και ψάχνουν διέξοδο.
…Χαίρομαι να βλέπω όλο και περισσότερους παλιούς γνώριμους να αναζητούν την έξοδο απ΄το κλουβί, όπου κάποιοι επιτήδειοι τους παγίδεψαν και δεν παραλείπω να συμβάλλω, όπως μπορώ, στη δύσκολη πορεία τους…”.
Μακάρι κι εμείς να συνταχθούμε μαζί του.
Ζιώγα Κατερίνα
Εκπαιδευτικος
- Προηγούμενο Τι πρότεινε στην Βουλή ο βουλευτής Γρεβενών Χρήστος Μπγιάλας ως αντιστάθμισμα στη φορολόγηση του κρασιού
- Επόμενο Ο Βουλευτής κ. Χρήστος Μπγιάλας και το λαϊκό άσμα «Φέρτε μια κούπα με κρασί…» *Του Γιάννη Κ. Παπαδόπουλου