E-gov: Επεκτείνεται σε άλλες 50 υπηρεσίες το «ψηφιακό γκισέ» στο δημόσιο
Τη σταδιακή επέκταση των «ψηφιακών γκισέ» σε όλο το Δημόσιο, δρομολογεί το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, με στόχο μέσα στο ερχόμενο διάστημα τα «ψηφιακά ραντεβού» που ήδη λειτουργούν στα ΚΕΠ, να επεκταθούν τουλάχιστον σε άλλες περίπου 50 υπηρεσίες.
Ήδη, πέραν των ΚΕΠ, με «ψηφιακό ραντεβού» παρέχεται πλέον από την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) η υπηρεσία του κλειδαρίθμου, ενώ άμεσος στόχος της Αρχής είναι το μέτρο «ψηφιακών γκισέ» να εφαρμοστεί και στις Εφορίες.
Οι νέες ψηφιακές πλατφόρμες που δημιουργήθηκαν, όπως και η συνένωση ηλεκτρονικών υπηρεσιών που λειτουργούσαν σκόρπια και ασύνδετα μεταξύ τους, έχουν φέρει τα πάνω- κάτω στη Δημόσια Διοίκηση και στην εξυπηρέτηση των πολιτών.
Αυτήν τη στιγμή, στην πρώτη γραμμή για την επέκταση της λειτουργίας των «ψηφιακών γκισέ», ώστε οι πολίτες να διεκπεραιώνουν όσο το δυνατόν περισσότερες διαδικασίες από το σπίτι ή το γραφείο τους, βρίσκονται υπηρεσίες που ανήκουν στην αρμοδιότητα του υπουργείου Εργασίας και δέχονται καθημερινά μεγάλο όγκο επισκέψεων πολιτών.
Πρόκειται για τον ΕΦΚΑ και τον ΟΑΕΔ, που πολύ σύντομα θα αποκτήσουν «ψηφιακά γκισέ» και θα παρέχουν τις υπηρεσίες τους στο κοινό εξ αποστάσεως, μέσω των «ψηφιακών ραντεβού». Ένα τέτοιο παράδειγμα είναι οι ιατρικές βεβαιώσεις, οι οποίες πλέον θα προστεθούν και αυτές στο σύστημα της άϋλης συνταγογράφησης.
Προς την κατεύθυνση αυτή εργάζονται ήδη εντατικά οι αρμόδιες διευθύνσεις των υπουργείων Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Εργασίας. Όπως αναφέρουν στα «ΝΕΑ» αρμόδιες πηγές, οι ηλεκτρονικές υπηρεσίες του ΕΦΚΑ και του ΟΑΕΔ που θα απαιτούν «ψηφιακό ραντεβού», δεν θα δοθούν όλες από την πρώτη μέρα, αλλά αυτό θα γίνει σε στάδια.
Ψηφιακά γκισέ σε 50 υπηρεσίες
Στόχος του υπουργού Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκου Πιερρακάκη, είναι το μοντέλο των ηλεκτρονικών συναλλαγών με τα ΚΕΠ, να επεκταθεί σε άλλες 50 υπηρεσίες. Σύμφωνα με το σχέδιο του υπουργείου, ο πολίτης κλείνοντας «ψηφιακό ραντεβού» και κάνοντας τηλεδιάσκεψη με κάποιον από τους υπαλλήλους των υπηρεσιών αυτών, θα παίρνει στο σπίτι του τα έγγραφα που ζητάει είτε με mail, είτε μέσω ταχυδρομείου, δωρεάν.
Σε προτεραιότητα βρίσκεται η ψηφιοποίηση μέσα στο επόμενο διάστημα, όλων των «γεγονότων ζωής», που ακόμα και σήμερα εξακολουθούν να ταλαιπωρούν τους πολίτες με τη γραφειοκρατία τους. Συγκεκριμένα, στην πρώτη ταχύτητα των εξ΄ αποστάσεως συναλλαγών βρίσκονται οι μεταβιβάσεις ακινήτων, οι μεταβιβάσεις αυτοκινήτων, η ανανέωση διπλώματος οδήγησης και το άνοιγμα ατομικής επιχείρησης.
Έρχεται το app Gov.gr
Παράλληλα, το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης προετοιμάζεται να μεταφέρει την ψηφιακή πύλη του Δημοσίου Gov.gr στα «έξυπνα» κινητά τηλέφωνα όλων των Ελλήνων.
Πρόκειται για την εφαρμογή Gov.gr που θα είναι σύντομα διαθέσιμη για κινητά με λογισμικό Android και iOS και θα έχει ως βασικό χαρακτηριστικό της τη θυρίδα του πολίτη, όπου ο καθένας θα μπορεί να έχει μαζί του έναν «ψηφιακό χαρτοφύλακα» με όλα τα έγγραφα που έχει εκδώσει ψηφιακά. Η εφαρμογή δεν έχει βγει μέχρι τώρα «στον αέρα», καθώς επιδιώκεται η …κινητή εμπειρία του πολίτη να περιλαμβάνει το «κάτι παραπάνω» σε σχέση με την εξυπηρέτησή του μέσω του ηλεκτρονικού υπολογιστή. Ουσιαστικά, η εν λόγω εφαρμογή κωδικοποιεί τη δέσμευση που ανέλαβε ο κ. Πιερρακάκης, από την αρχή της θητείας του στο υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης για πλήρη εξυπηρέτηση του πολίτη από το κράτος μέσω κινητού τηλεφώνου!
Η πύλη του Δημοσίου
Η αρχή της σύγχρονης ελληνικής «ψηφιακής επανάστασης» έγινε με την ενιαία ηλεκτρονική πύλη του Δημοσίου gov.gr, η οποία λειτουργεί πιλοτικά από το Σάββατο 21-03-2020 και συγκεντρώνει το σύνολο των υπηρεσιών που παρέχονται ψηφιακά από το Δημόσιο.
Με ένα απλό «κλικ» από το κινητό τηλέφωνο ή τον ηλεκτρονικό υπολογιστή, οι πολίτες μπορούν πλέον να έχουν στο σπίτι ή στο γραφείο τους από εξουσιοδοτήσεις και υπεύθυνες δηλώσεις έως συνταγές, διπλώματα οδήγησης και πιστοποιητικά γέννησης! Κι όλα αυτά άμεσα και εύκολα, χωρίς μετακινήσεις, στήσιμο στις ουρές και περιττή γραφειοκρατία.
Μέσω του gov.gr, το Δημόσιο δεν αλλάζει απλά πρόσωπο. Αποκτά ένα νέο, ενιαίο, ψηφιακό πρόσωπο. Το gov.gr θα είναι στο εξής το μοναδικό σημείο από όπου θα παρέχονται όλες οι ψηφιακές υπηρεσίες του κράτους.
Σημειώνεται, ότι η πύλη Gov.gr «επιταχύνθηκε» λόγω του πρώτου κύματος της πανδημίας. Σε διάστημα 7 μηνών εκδόθηκαν πάνω από δύο εκατομμύρια έγγραφα και αυτά αφορούν μόνο τις νέες υπηρεσίες που αναπτύχθηκαν.
Όπως έχει επισημάνει ο κ. Πιερρακάκης, το Gov.gr είναι ένα δυναμικό έργο, στο οποίο προστίθενται διαρκώς υπηρεσίες και παράμετροι. Ήδη, οι αρχικές 501 υπηρεσίες έχουν γίνει 670 και μέσα στο δεύτερο κύμα της πανδημίας θα λειτουργήσει ως επιταχυντής. Η βεβαίωση του γνησίου υπογραφής σε υπεύθυνες δηλώσεις και εξουσιοδοτήσεις, η άυλη συνταγογράφηση, τα πιστοποιητικά δημοτολογίου, οι ληξιαρχικές πράξεις, η εξυπηρέτηση σε δημόσιους φορείς με βιντεοκλήση, είναι οι πλέον διαδεδομένες υπηρεσίες του Gov.gr.
Το Gov.gr σε αριθμούς
(έως 12 Νοεμβρίου 2020)
Gov.gr επισκέψεις σύνολο 6.740.500
Υπεύθυνες δηλώσεις 1.096.496
Εξουσιοδοτήσεις 497.629
Πιστοποιητικά οικογενειακής κατάστασης 47.1789
Πιστοποιητικά γέννησης 92.543
Ληξιαρχικές πράξεις γέννησης 41.651
Ληξιαρχικές πράξεις γάμου 22.607
Ληξιαρχικές πράξεις θανάτου 5.193
Πιστοποιητικά ιθαγένειας 4.781
Ληξιαρχικές πράξεις συμφώνου συμβίωσης 2.262
Πιστοποιητικά εγγυτέρων συγγενών 1.085
Προσωρινές άδειες οδήγησης έως31/10 114.884
Άϋλες συνταγές 6.000.000
Άϋλα παραπεμπτικά 930.000
- Προηγούμενο Μετεγγραφές στα ΑΕΙ: Παρατείνεται η προθεσμία έως τις 20 Νοεμβρίου
- Επόμενο Εορτασμός της ημέρας των ενόπλων δυνάμεων στα Γρεβενά