JUWI HELLAS
ΙΠΠΟΚΡΑΤΗΣ
ΑΝΑΠΑΡΑΓΩΓΗ ΛΑΓΟΥ
ΠΑΠΑΚΩΣΤΑΣ ΖΩΟΤΡΟΦΕΣ
ΔΕΗ
ΔΑΜ
POTIKA MYRTO
ΚΑΡΑΛΗΣ

Grevenamedia @facebook

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤ.ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
BANNER
ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ

Κατηγορίες

ΥΓΡΑΕΡΙΟ
ΤΑΞΙ
ΓΡΙΔΑΣ

Eπιστολή Βουλευτή Ν. Γρεβενών κ. Θανάση Χαντάβα προς τον Υπουργό Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας κ. Μιχάλη Χρυσοχοίδη

Με επιστολή που έστειλε ο Βουλευτής του Ν. Γρεβενών κ. Θανάσης Χαντάβας προς τον Υπουργό Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας κ. Μιχάλη Χρυσοχοίδη και κοινοποίησε προς την Γενική Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης Ηπείρου – Δυτ. Μακεδονίας κ.  Δήμητρα Γεωργακοπούλου – Μπάστα, τον Περιφερειάρχη Δυτικής Μακεδονίας κ. Γεώργιο Δακή, τον Αντιπεριφερειάρχη Π.Ε. Γρεβενών κ. Γεώργιο Δασταμάνη, τον Δήμαρχο Γρεβενών κ. Δημοσθένη Κουπτσίδη και τον Δήμαρχο Δεσκάτης κ. Νικόλαο Μίγκο, ζητά την αποσύνδεση των μεγάλων έργων υποδομής από το κριτήριο της ανταγωνιστικότητας καθώς και την ένταξη της χρηματοδότησης των μελετών για τα μεγάλα και χρήσιμα έργα στα κονδύλια του ΕΣΠΑ.

Ο Βουλευτής του Ν. Γρεβενών, προτείνει την υλοποίηση των μεγάλων έργων υποδομής βάσει μίας ισόρροπης κατανομής ανά Περιφέρεια εντασσόμενη σε μία ευρύτερη περιφερειακή πολιτική, που θα επιτρέπει την αντιμετώπιση των ενδοπεριφερειακών ανισοτήτων.

Ο κ. Χαντάβας στην επιστολή του, αναλύοντας το σκεπτικό της πρότασής του, υπογραμμίζει: «…Ως Βουλευτής ενός μικρού Νομού κύριε Υπουργέ και με την αγωνία για το μέλλον της περιοχής μου ειδικά σήμερα με την μεγάλη κρίση που περνά η Χώρα μας, πιστεύω ότι, τα μεγάλα αναπτυξιακά έργα θα πρέπει να εξυπηρετούν μία συμφωνημένη σε περιφερειακό επίπεδο στρατηγική, ολοκληρωμένης περιφερειακής ανάπτυξης.… Η άποψή μου αυτή εδράζεται στο γεγονός ότι τα ισχυρά αυτοδιοικητικά σχήματα, έχοντας γενικά μεγαλύτερη δυνατότητα (οικονομική και στελεχιακή) ωρίμανσης έργων, είναι σε πλεονεκτικότερη θέση, κατά την εφαρμογή των ανταγωνιστικών διαδικασιών των Προσκλήσεων του ΕΣΠΑ (Ταμείο Συνοχής, ΠΕΠ) καθώς και του Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης (Π.Α.Α.) της Ελλάδας 2007-2013……».

Ο Βουλευτής του Ν. Γρεβενών, καταγράφοντας τις προοπτικές που μπορούν να δοθούν για την ανάπτυξη του Νομού, με την χρηματοδότηση συγκεκριμένων μεγάλων και χρήσιμων έργων αναφέρει σχετικά: «…Με βάση τα παραπάνω κύριε Υπουργέ προτείνω:

  1. Αυτά τα μεγάλα έργα του Νομού, να συμφωνηθούν στο πλαίσιο ενός συνολικού περιφερειακού σχεδιασμού, καθώς εκτός από την ανάπτυξη του Νομού, εξυπηρετούν και τη στρατηγική της Περιφέρειας για ολοκληρωμένη και ισόρροπη ανάπτυξη,
  2. Να ολοκληρωθεί ή να ξεκινήσει (ανάλογα με την περίπτωση), άμεσα η διαδικασία ωρίμανσης για ένταξη των έργων αυτών στα συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα, με χρηματοδότηση των συμπληρωματικών μελετών όπου απαιτείται,
  3. Να επιταχυνθεί η διαδικασία, χορήγησης Περιβαλλοντικών Όρων για το έργο «οδικής σύνδεσης Γρεβενών – Βασιλίτσας» και να διευκολυνθεί η ένταξη στο ΕΣΠΑ των έργων «Αστρονομικό Πάρκο Όρλιακα» και «Παλαιοντολογικό Μουσείο Μηλιάς», τα οποία και διαθέτουν μελέτες…..»

Σε άλλο σημείο της επιστολής του, ο Βουλευτής του Ν. Γρεβενών, σημειώνοντας την δυσμενή κατάσταση που έχει δημιουργηθεί λόγω οικονομικής κρίσης επισημαίνει: «…Επιπρόσθετα οφείλω να θέσω υπόψη σας, ότι τον τελευταίο καιρό, λόγω της έλλειψης πιστώσεων που παρατηρείται, πολλά και χρήσιμα έργα δεν ξεκινούν, καθώς δεν μπορούν να γίνουν οι απαιτούμενες μελέτες.

Αυτή η δυσμενής εξέλιξη θα μπορούσε ίσως να αντιμετωπιστεί εάν η διαδικασία της χρηματοδότησης ενός έργου εντασσόμενου στο ΕΣΠΑ, χωριζόταν σε δύο στάδια: το πρώτο που θα αφορούσε την κατάρτιση μελέτης με ορισμένο προϋπολογισμό και το δεύτερο στάδιο που θα αφορούσε την εκτέλεση του έργου…»

Αναλυτικά στην επιστολή του Βουλευτή του Ν. Γρεβενών αναφέρεται:

«Αγαπητέ κ. Υπουργέ,

Επιθυμώντας να συμβάλλω παραγωγικά στις προσπάθειες που καταβάλλετε για την ισόρροπη ανάπτυξη της χώρας μας, με την εφαρμογή ολοκληρωμένου σχεδιασμού, επιτρέψτε μου να θέσω υπόψη σας τον παρακάτω προβληματισμό, που αφορά στο σχεδιασμό και στην υλοποίηση των μεγάλων έργων υποδομής που αποτελούν το αναπτυξιακό υπόβαθρο μιας περιοχής και δεν εμπίπτουν στις κρατικές ενισχύσεις.

Ως Βουλευτής ενός μικρού Νομού κύριε Υπουργέ και με την αγωνία για το μέλλον της περιοχής μου ειδικά σήμερα με την μεγάλη κρίση που περνά η Χώρα μας, πιστεύω ότι, τα μεγάλα αναπτυξιακά έργα θα πρέπει να εξυπηρετούν μία συμφωνημένη σε περιφερειακό επίπεδο στρατηγική, ολοκληρωμένης περιφερειακής ανάπτυξης.

Με λίγα λόγια, δεν θα πρέπει να εντάσσονται έργα, απλά και μόνο στη λογική της γρήγορης απορρόφησης, αλλά αναπτυξιακά έργα, στο πλαίσιο μιας μη ανταγωνιστικής διαδικασίας, όπως ορθώς γίνεται με τις κρατικές ενισχύσεις για τη στήριξη των επιχειρήσεων.

Η άποψή μου αυτή εδράζεται στο γεγονός ότι τα ισχυρά αυτοδιοικητικά σχήματα, έχοντας γενικά μεγαλύτερη δυνατότητα (οικονομική και στελεχιακή) ωρίμανσης έργων, είναι σε πλεονεκτικότερη θέση, κατά την εφαρμογή των ανταγωνιστικών διαδικασιών των Προσκλήσεων του ΕΣΠΑ (Ταμείο Συνοχής, ΠΕΠ) καθώς και του Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης (Π.Α.Α.) της Ελλάδας 2007-2013.

Με τον τρόπο αυτό διατηρούνται ή και διευρύνονται οι ανισότητες στην υλοποίηση των αναγκαίων υποδομών ανάπτυξης (μεγάλες βασικές υποδομές και υποδομές ενίσχυσης της επιχειρηματικότητας) και η προσπάθεια όλων μας για ισόρροπη ανάπτυξη και άμβλυνση των ενδοπεριφερειακών ανισοτήτων παραμένει δυστυχώς κενό γράμμα.

Ο Νομός Γρεβενών κύριε Υπουργέ αποτελεί ένα τέτοιο χαρακτηριστικό παράδειγμα.

Για πολλά χρόνια αποτέλεσε τον πιο αραιοκατοικημένο Νομό της Χώρας. Παρά τον φυσικό πλούτο και το χιονοδρομικό κέντρο της Βασιλίτσας, ο Νομός ερήμωνε για χρόνια.

Στροφή στην αρνητική πορεία του Νομού αποτέλεσε το μεγάλο έργο της Εγνατίας αλλά και μια σειρά παρεμβάσεων τουριστικής ανάπτυξης που δημιούργησαν προγράμματα όπως το LEADER και οι ολοκληρωμένες παρεμβάσεις στις ορεινές περιοχές με μικρές αγροτουριστικές επιχειρήσεις.

Έτσι ξεκίνησε μια  θετική αντιστροφή στα πληθυσμιακά μεγέθη του Νομού ως αποτέλεσμα και της άρσης της απομόνωσής του με το μεγάλο έργο της Εγνατίας Οδού που έδωσε στο Νομό κομβική θέση.

Ακριβώς γι’ αυτό είναι κρίσιμο να μη σταματήσει αυτή η θετική του πορεία.

Στην προσπάθεια αυτή μοναδικό αναπτυξιακό μας εργαλείο είναι όπως καλά γνωρίζετε το ΕΣΠΑ.

Δυστυχώς όμως μέχρι σήμερα ο Νομός μας, παρότι διανύουμε τον 5ο χρόνο έχει εντάξει μόλις 3 έργα!

Τα  μεγάλα αναπτυξιακά έργα του Νομού, όπως η αναβάθμιση του Χιονοδρομικού μας κέντρου στη Βασιλίτσα, το αστρονομικό πάρκο στον Όρλιακα, το Παλαιοντολογικό μουσείο Μηλιάς, ο δρόμος που θα συνδέσει την Εγνατία με το Χιονοδρομικό Κέντρο της Βασιλίτσας, ο δρόμος του δεύτερου μεγάλου αστικού μας κέντρου της Δεσκάτης με την Εγνατία και τα Γρεβενά, αλλά και πολλά άλλα, είναι ακόμη ανέτοιμα.

Με βάση τα παραπάνω κύριε Υπουργέ προτείνω:

1. Αυτά τα μεγάλα έργα του Νομού, να συμφωνηθούν στο πλαίσιο ενός συνολικού περιφερειακού σχεδιασμού, καθώς εκτός από την ανάπτυξη του Νομού, εξυπηρετούν και τη στρατηγική της Περιφέρειας για ολοκληρωμένη και ισόρροπη ανάπτυξη,

2. Να ολοκληρωθεί ή να ξεκινήσει (ανάλογα με την περίπτωση), άμεσα η διαδικασία ωρίμανσης για ένταξη των έργων αυτών στα συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα, με χρηματοδότηση των συμπληρωματικών μελετών όπου απαιτείται,

3. Να επιταχυνθεί η διαδικασία, χορήγησης Περιβαλλοντικών Όρων για το έργο «οδικής σύνδεσης Γρεβενών – Βασιλίτσας» και να διευκολυνθεί η ένταξη στο ΕΣΠΑ των έργων «Αστρονομικό Πάρκο Όρλιακα» και «Παλαιοντολογικό Μουσείο Μηλιάς», τα οποία και διαθέτουν μελέτες.

Μέχρι τότε και με βάση αυτή την πρόταση  :

–     Τα μεγάλα αναπτυξιακά έργα να είναι συμφωνημένα και να διατηρήσουν τη δυνατότητα ένταξή τους στο ΕΣΠΑ με δέσμευση πόρων, καθώς θα εντάσσονται σε μία ολοκληρωμένη Περιφερειακή στρατηγική και

–     Τα μικρότερα έργα καθώς και οι δράσεις  κρατικών ενισχύσεων, θα εντάσσονται σε μια ανταγωνιστική διαδικασία.

Η επικείμενη αναθεώρηση του ΕΣΠΑ, αποτελεί για το νομό Γρεβενών μια τελευταία ευκαιρία προκειμένου να το αξιοποιήσει, εφόσον γίνουν δεκτές οι παραπάνω προτάσεις.

Επιπρόσθετα οφείλω να θέσω υπόψη σας, ότι τον τελευταίο καιρό, λόγω της έλλειψης πιστώσεων που παρατηρείται, πολλά και χρήσιμα έργα δεν ξεκινούν, καθώς δεν μπορούν να γίνουν οι απαιτούμενες μελέτες.

Αυτή η δυσμενής εξέλιξη θα μπορούσε ίσως να αντιμετωπιστεί εάν η διαδικασία της χρηματοδότησης ενός έργου εντασσόμενου στο ΕΣΠΑ, χωριζόταν σε δύο στάδια: το πρώτο που θα αφορούσε την κατάρτιση μελέτης με ορισμένο προϋπολογισμό και το δεύτερο στάδιο που θα αφορούσε την εκτέλεση του έργου.

Ταυτόχρονα  στο σχεδιασμό της νέας Πολιτικής Συνοχής μετά το 2013, προτείνω να υπάρξει ειδική μέριμνα για την υποστήριξη των αδύναμων αυτοδιοικητικών φορέων προκειμένου έγκαιρα να προετοιμάσουν και ωριμάσουν τα έργα που θα συμβάλλουν στην τοπική και κυρίως την Περιφερειακή Ανάπτυξη.

Ευελπιστώντας ότι θα εξετάσετε σοβαρά την πρότασή μου, σας ευχαριστώ εκ των προτέρων.»

Σχετικά άρθρα

email επικοινωνίας

grevenamedia@gmail.com

ΚΟΜΜΩΤΗΡΙΟ
ΑΝΑΠΑΡΑΓΩΓΗ ΛΑΓΟΥ
Ευτέρπη Παπαγεωργίου

ΚΑΜΠΑΝΙΑ ΕΣΠΑ

Τζιόβας Ανδρέας
ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ.

Ράδιο Γρεβενά Συνεντεύξεις

ΘΕΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Ενοικιάζεται (ΕΛΤΑ)
ΕΝΟΙΚΙΑΖΕΤΑΙ ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑ 100 Τ.Μ.
ΕΝΟΙΚΙΑΖΕΤΑΙ ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑ 70 Τ.Μ.
ΕΝΟΙΚΙΑΖΕΤΑΙ ΜΟΝΟΚΑΤΟΙΚΙΑ 73 τ.μ.
ENOIKIAZETAI ΓΚΑΡΣΟΝΙΕΡΑ ΔΙΧΩΡΗ
ΠΩΛΕΙΤΑΙ ΔΥΑΡΙ ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑ
PINDOS PALACE
Πωλείται διαμέρισμα 100 τ.μ.
ΖΗΤΕΙΤΑΙ
ΕΝΟΙΚΙΑΖΕΤΑΙ ΜΑΚΕΔΟΝΟΜΑΧΩΝ
ΤΑΞΙ
Υπουργείο περιβάλλοντος
Ζητείται από συνεργεία φορτηγών και λεωφορείων
Ενοικιάζεται γκαρσονιέρα 42,5 τμ
ΠΩΛΟΥΝΤΑΙ ΓΙΔΙΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ
Ενοικιάζεται 75τμ Μ Αλεξάνδρου 33
ενοικιάζεται ορφοδιαμέρισμα 85 τ.μ.
ΠΩΛΟΥΝΤΑΙ 200 ΠΡΟΒΑΤΑ
ΕΘΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ

Καιρός

Γρεβενά

αγγελια λεβητας

Follow Us

 

Grevena

Fog
Humidity: 100
Wind: 0 km/h
1 °C
3 11
19 Jan 2015
3 11
20 Jan 2015
Κανάλι 28 | Ράδιο Γρεβενά 101,5
Ανταλλακτικά αυτοκινήτων
ΗΛΕΚΤΡΟΝ