Δραστηριότητες της Δημόσιας Κεντρικής Βιβλιοθήκης Γρεβενών
ΤΑ «ΠΕΙΡΑΓΜΕΝΑ» ΚΑΙ ΤΑ «ΚΛΕΜΜΕΝΑ» ΔΕΔΟΜΕΝΑ
Ένα ιδιαίτερα εποικοδομητικό πρωινό πέρασαν για άλλη μια φορά οι μικροί φίλοι της Δημόσιας Κεντρικής Βιβλιοθήκης Γρεβενών. Αυτή τη φορά η δράση, την οποία υλοποίησε με μεγάλη επιτυχία ο εθελοντής – εκπαιδευτικός Διονύσης Καλογεράς, είχε θέμα : Τα «πειραγμένα» και τα «κλεμμένα» δεδομένα.
Στόχος της δράσης ήταν η ενημέρωση για το πώς πρέπει να προσεγγίζονται και να φιλτράρονται οι ειδήσεις και άλλες πληροφορίες που αναπαράγονται στα κοινωνικά δίκτυα και στα έντυπα ή ηλεκτρονικά ΜΜΕ.
Η δράση ξεκίνησε με τον εθελοντή να δίνει το ερέθισμα στα παιδιά να σκεφτούν ποια δεδομένα ονομάζονται «πειραγμένα» και ποια «κλεμμένα». Οι απαντήσεις των μικρών μας φίλων ήταν ιδιαίτερα εύστοχες.
Στη συνέχεια χωρίστηκαν σε τέσσερις ομάδες. Σε κάθε ομάδα μοιράστηκε ένα τρισέλιδο. Στην πρώτη σελίδα υπήρχε μια είδηση παραποιημένη. στη δεύτερη σελίδα υπήρχαν κάποιες ερωτήσεις που τα παιδιά θα έπρεπε να έχουν πάντα υπόψη τους και τις οποίες θα έπρεπε να απαντήσουν και στην τρίτη σελίδα υπήρχε η πραγματική εκδοχή των γεγονότων. Τα παιδιά έπρεπε να παρατηρήσουν κάθε λεπτομέρεια της είδησης (ημερομηνία , φορέα που υποστηρίζει την εγκυρότητά της , ποιος την αναπαράγει κλπ.).Τέλος, κάθε ομάδα παρουσίασε με ιδιαίτερο ενθουσιασμό όσα είχε παρατηρήσει και καταγράψει σχετικά με την είδηση την οποία είχε αναλάβει.
Ευχαριστούμε ολόψυχα τον εθελοντή – εκπαιδευτικό Διονύση Καλογερά για την πολύτιμη προσφορά του στην υλοποίηση της δράσης.
Τη δράση συντόνισε όπως κάθε φορά με μεγάλη επιτυχία η βιβλιοθηκονόμος Λίτσα Ταρλατζή.
ΠΕΡΑΣΜΕΝΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ : Η ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ
Ένα ακόμη συναρπαστικό και ενδιαφέρον εργαστήριο είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν οι μικροί μας φίλοι στο χώρο της Βιβλιοθήκης του νομού Γρεβενών, με θέμα :<< Περασμένα >>
δεδομένα : Η καταγραφή δεδομένων στην ιστορία.
Η εθελόντρια Λίτσα Μήττα ξεκίνησε την δράση κάνοντας στα παιδιά ορισμένες ερωτήσεις σχετικά με το αν γνωρίζουν, πότε ξεκίνησαν οι άνθρωποι να μετρούν τα κοπάδια τους και την σοδειά τους και ποια ήταν η ανάγκη που τους οδήγησε στη συγκεκριμένη ενέργεια. Επίσης, αναφέρθηκε στους τρόπους καταγραφής στο παρελθόν και στο πως εξελίχθηκαν με την πάροδο των χρόνων.
Στόχος του εργαστηρίου ήταν να αντιληφθούν τα παιδιά τη σχέση και τη σύνδεση όλων των εργαστηρίων που είχαν παρακολουθήσει φέτος το καλοκαίρι, σχετικά με τις προσπάθειες των ανθρώπων να συλλέξουν και να ερμηνεύσουν δεδομένα. Η εθελόντρια έδωσε έμφαση στο γεγονός ότι οι περισσότεροι πολιτισμοί προσπάθησαν να συστηματοποιήσουν τη συλλογή δεδομένων κάθε είδους με σκοπό τη κατάκτηση της γνώσης.
Στη συνέχεια του εργαστηρίου, η εθελόντρια τοποθέτησε πάνω σε ένα τραπέζι μερικές κάρτες μπερδεμένες. Σε κάθε κάρτα υπήρχε μια λέξη με πιο έντονα γράμματα. Τα παιδιά έπρεπε να βρουν το ζευγάρι της κάθε κάρτας, τη κάρτα δηλαδή που είχε την ίδια λέξη με τη δική τους, και να τις δέσουν μαζί.Τα παιδιά κλήθηκαν να κρεμάσουν τις κάρτες, όχι μόνο με βάση την χρονολογική τους σειρά, αλλά και με βάση την θεματική τους ενότητα.
Με αυτό τον τρόπο και μέσω αυτού του παιχνιδιού τα παιδιά μπόρεσαν να συνδέσουν την καθημερινότητά τους στη βιβλιοθήκη με σημαντικές αναζητήσεις των ανθρώπων στην ιστορία. Μία ακόμη δραστηριότητα ολοκληρώθηκε με απόλυτη επιτυχία.
Ευχαριστούμε θερμά τα ΓΑΚ Γρεβενών για τη στήριξη που παρέχουν στη ΔΚΒ και ιδιαίτερα την εθελόντρια Λίτσα Μήττα για την πολύτιμη προσφορά της στην υλοποίηση της δράσης.
- Προηγούμενο ΨΗΦΙΣΜΑ Επιτροπής Μακεδονικού Αγώνα Γρεβενών (Ε.Μ.Α.Γ.)
- Επόμενο … δεν υπάρχει Διαδρομή προς την Ευτυχία… … Ευτυχία είναι η Διαδρομή…*Του Ευθύμη Πολύζου