Δημοσκόπηση: Προβάδισμα της Νέας Δημοκρατίας – Εντυπωσιακή άνοδος για το ΠΑΣΟΚ
Διατηρεί ισχυρό προβάδισμα έναντι του ΣΥΡΙΖΑ η κυβερνητική πλειοψηφία, παρά τις σοβαρές δημοσκοπικές πιέσεις που δέχεται, καθώς καταγράφονται οι επιπτώσεις από τα προβλήματα που προκάλεσε η πρόσφατη κακοκαιρία σε συνδυασμό με την πανδημία και το κύμα ακρίβειας. Στην τελευταία έρευνα που πραγματοποίησε η GPO, η ΝΔ προηγείται με 9,2% έναντι του ΣΥΡΙΖΑ, όπως καταγράφεται στο Οικονομικό Βαρόμετρο Ιανουαρίου 2022.
Παρατηρούμε ότι και τα δύο κόμματα έχουν απολέσει δυνάμεις μέσα στο τελευταίο εξάμηνο. Η υποχώρηση όμως και των δύο κομμάτων μπορεί να ερμηνευτεί από την ξαφνική δημοσκοπική εκτόξευση των ποσοστών του ΚΙΝΑΛ που μετά την εκλογή του Ν. Ανδρουλάκη στην ηγεσία του καταγράφει μια συνεχόμενη ανοδική τάση φτάνοντας σήμερα στο 14,4%.
Το ΚΚΕ εμφανίζεται ενισχυμένο με 6,2%, έναντι 5,5% της δημοσκόπησης του Δεκεμβρίου με την Ελληνική Λύση και το ΜΕΡΑ25 να παραμένουν σταθεροί με ποσοστά περί του 4% και 3% αντίστοιχα.
Η έρευνα της GPO, η οποία έγινε από τις 31 Ιανουαρίου έως τις 3 Φεβρουαρίου 2022, με δείγμα 1000 ατόμων, ηλικίας από 17 ετών και άνω, καταγράφει ενδιαφέρουσες πολιτικές διεργασίες στον χώρο του Κέντρου, την ανησυχία της κοινής γνώμης για τις εξελίξεις, καθώς και τις διεργασίες στο χώρο του Κέντρου. Ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι συγκρίσεις ανάμεσα στον πρωθυπουργό και τον κ. Αλέξη Τσίπρα, όπως και η «βαθμολογία» των υπουργών.
Η κυβέρνηση βρίσκεται δημοσκοπικά αυτή τη στιγμή στο χαμηλότερο σημείο της, καταγράφοντας ποσοστό 31,2%, έχοντας απολέσει τέσσερις ποσοστιαίες μονάδες από τον Σεπτέμβριο του 2021 όταν η δημοσκοπική της επίδοση βρισκόταν στο 35,2%.
Στο νέο Οικονομικό Βαρόμετρο της GPO για το powergame.gr, εκτός των κλασικών και σταθερών δεικτών, διερευνήθηκαν ζητήματα που προέκυψαν από την πρόσφατη κοινωνική και πολιτική επικαιρότητα.
Κυρίαρχο θέμα των προηγούμενων ημερών υπήρξε η κακοκαιρία που έπληξε μεγάλο τμήμα της χώρας -της Αττικής συμπεριλαμβανομένης- και προκάλεσε σοβαρά προβλήματα στο οδικό, το σιδηροδρομικό και το ενεργειακό δίκτυο.
Συγκεκριμένα για την κατάσταση που δημιουργήθηκε στην Αττική Οδό με τον πολύωρο εγκλωβισμό χιλιάδων αυτοκινήτων, οι πολίτες σε ποσοστό 35,5% επιρρίπτουν την ευθύνη κυρίως στην εταιρεία που διαχειρίζεται την Αττική Οδό, ενώ για το 30,5% του δείγματος βασικός υπεύθυνος για την ταλαιπωρία των πολιτών υπήρξε το Υπουργείο Πολιτικής Προστασίας και Κλιματικής Αλλαγής, οι χειρισμοί του οποίου αποδείχτηκαν αναποτελεσματικοί.
Το 6,5% θεωρεί ότι η σφοδρότητα του καιρικού φαινομένου δεν επέτρεψε την ορθότερη διαχείριση του θέματος, ενώ ένας στους τέσσερις πολίτες (25,1%) απαντά αυθόρμητα ότι όλοι οι παραπάνω παράγοντες συνετέλεσαν στην κατάσταση που δημιουργήθηκε.
Όσον αφορά τα προβλήματα που προέκυψαν σε άλλους κεντρικούς δρόμους της Αθήνας, εκεί οι ευθύνες βαρύνουν κατά βάση την Περιφέρεια Αττικής σε ποσοστό 37,5% και ακολούθως το αρμόδιο Υπουργείο Πολιτικής Προστασίας με 19,4%.
Κόκκινη κάρτα» στην Τοπική Αυτοδιοίκηση
Η συνολική διαχείριση της κακοκαιρίας από τον κρατικό μηχανισμό κρίνεται αρνητικά από το 79,1% των πολιτών, οι οποίοι στην συντριπτική τους πλειοψηφία αποδίδουν ευθύνες σε ποσοστό 87,3% στην Κυβέρνηση για τους χειρισμούς της στην προκειμένη περίπτωση.
Θετικά αντιμετωπίζεται από το 56,6% του συνόλου η απόφαση της Κυβέρνησης να ζητήσει από την Αττική Οδό την καταβολή αποζημίωσης ύψους 2.000 ευρώ, έναντι 40,9% που δεν πείστηκε από την συγκεκριμένη πρωτοβουλία.
Οι πολίτες τοποθετήθηκαν και στο άλλο μεγάλο πολιτικό ζήτημα της προηγούμενης εβδομάδας, την πρόταση δυσπιστίας που κατάθεσε ο ΣΥΡΙΖΑ στη Βουλή.
- Προηγούμενο ΠΡΩΤΕΑΣ ΓΡΕΒΕΝΩΝ: Αναβολή του αγώνα μπάσκετ και ορισμός νέας ημερομηνίας διεξαγωγής
- Επόμενο Κορωνοϊός: 16.023 κρούσματα, 72 θάνατοι και 567 διασωληνωμένοι