Ράδιο Γρεβενά – 101.5

PAPAGEORGIOU

Grevenamedia @facebook

POTIKA MYRTO
SPONSORS

Grevena

Fog
Humidity: 100
Wind: 0 km/h
1 °C
3 11
19 Jan 2015
3 11
20 Jan 2015
ΓΚΙΦΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
ΙΩΑΝΝΑ
tsiarsiotis
delivery LOCO
Ανταλλακτικά αυτοκινήτων

Κατηγορίες

ΔΗΚΕΒΙ Γρεβενών: Τα συναισθήματα στη ζωή μας

Οι δράσεις της πρώτης εβδομάδας του Ιουλίου  αφιερώθηκαν στα συναισθήματα. Οι δύο  ομάδες –στόχοι αποτελούνταν από παιδιά ηλικίας 4-7 και  8-12 χρόνων.

Ο στόχος της δράσης  ήταν η ανάπτυξη της συναισθηματικής νοημοσύνης μέσα από την αναγνώριση και  την έκφραση των συναισθημάτων.

Οι δύο πρώτες συναντήσεις συντονίστηκαν από την ψυχολόγο Φανή Κουλονίτσιου. Μετά την υποδοχή των παιδιών, τους ζητήθηκε να σχηματίσουν τον Μαγικό Κύκλο και να συμφωνήσουν ότι θα παίρνουν το λόγο μόνο όταν κρατάνε έναν λούτρινο λαγό, ως κανόνα επικοινωνίας της ομάδας. Μια σύντομη εισαγωγή στο θέμα της δράσης προετοίμασε τα παιδιά  για την ανάγνωση των παραμυθιών Τα συναισθήματα των ανθρώπων και  Η παλέτα των συναισθημάτων της Έρας Μουλάκη. Συζήτησαν για τα συναισθήματα που εντόπισαν στα παραμύθια και στη συνέχεια έπαιξαν τα παιχνίδια Αγάλματα Συναισθημάτων και  Παντομίμα συναισθημάτων. Στο πρώτο παιχνίδι παρίσταναν ένα άγαλμα που εξέφραζε ένα συγκεκριμένο συναίσθημα ενώ στο δεύτερο τα παιδιά ενθαρρύνθηκαν να δείξουν πώς εκφράζουν τα συναισθήματά τους με τη βοήθεια ενός μαξιλαριού.

Τη δεύτερη μέρα κατασκεύασαν το Ρολόι των Συναισθημάτων με στόχο να μάθουν να αναγνωρίζουν τα συναισθήματα και παροτρύνθηκαν να το χρησιμοποιούν και στην τάξη ή στο σπίτι τους. Η δράση ολοκληρώθηκε με τις ζωγραφιές των παιδιών εμπνευσμένες από ένα παραμύθι που διάβασε στην ομάδα η συντονίστρια. Παρουσίασαν  τις ζωγραφιές τους στην ομάδα και τις σχολίασαν, εξηγώντας τι απεικόνισαν και γιατί το επέλεξαν. Τέλος,  συζήτησαν  τι τους άρεσε και τι όχι από τη δράση κι έδειξαν με μια κίνηση τι ένιωθαν εκείνη τη χρονική στιγμή.

Τη δράση που αφορούσε τα μεγαλύτερα παιδιά συντόνισε η  ψυχολόγος Φανή Ιορδανίδου. Το πρώτο στάδιο ήταν η Άσκηση Γνωριμίας: το κάθε παιδί έλεγε το όνομά του και κάτι για τον εαυτό του κρατώντας μια μπάλα την οποία πετούσε στο επόμενο παιδί  μέχρι όλα τα παιδιά να συστηθούν στην ομάδα. Στη συνέχεια, η συντονίστρια  ζήτησε από τα παιδιά να γράψουν μια λέξη που δηλώνει συναίσθημα σε ένα χαρτόνι: χαρά, λύπη, θυμό, φόβο, ζήλια… . Διαμόρφωσαν τον ορισμό  του συναισθήματος ως « εκείνο που νιώθω μια συγκεκριμένη χρονική στιγμή με αφορμή κάποιο ερέθισμα, εσωτερικό ή εξωτερικό». Αναπαρέστησαν με λέξεις, σκίτσα, ζωγραφιές το συναίσθημα που είχαν γράψει. Στο τέλος, κόλλησαν τις ζωγραφιές και τα κείμενά τους πάνω σε ένα χαρτόνι και έφτιαξαν το Χαλί των Συναισθημάτων.

Η δεύτερη μέρα ξεκίνησε με μια νοητή βόλτα στο τοπίο που κατασκεύασαν τα παιδιά με τη φαντασία τους! Διασκέδασαν  δίνοντας εντολές να σηκωθούν όσοι φοράνε γυαλιά, όσοι τρώνε φακή, όσοι δεν λένε ψέματα…, περπάτησαν σαν γέροι, σαν μωρά, κυλίστηκαν στη λάσπη… . Η άσκηση βοήθησε τα παιδιά να χαλαρώσουν και να προετοιμαστούν για το επόμενο στάδιο, το οποίο ήταν η Παντομίμα συναισθημάτων. Κάθε παιδί επέλεγε ένα συναίσθημα, έμπαινε στον κύκλο, το εξέφραζε με κινήσεις και γκριμάτσες και τα υπόλοιπα μάντευαν ποιο συναίσθημα ήταν. Συμπλήρωσαν κάρτες με μισές φράσεις που είχαν σχέση με τη διαχείριση των συναισθημάτων και άκουσαν  και σχολίασαν την ιστορία Το Δέντρο που Έδινε του Silverstein Shell. Η δράση ολοκληρώθηκε με τον Φωτεινό Σηματοδότη, με στόχο την αναγνώριση και τη  διαχείριση των συναισθημάτων.

Όλα τα  παιδιά, και των δύο ηλικιακών ομάδων,  συμμετείχαν με ενθουσιασμό και έδειχναν ότι διασκεδάζουν. Οι απαντήσεις τους ήταν ξεκάθαρες, πρωτότυπες κι ευφάνταστες. Σεβάστηκαν τους κανόνες επικοινωνίας και διερεύνησαν, αναγνώρισαν, εξέφρασαν μέσα από το παιχνίδι τα συναισθήματά τους.

Ευχαριστούμε θερμά τις ψυχολόγους Φανή Κουλινίτσιου και Φανή Ιορδανίδου για την διαρκή τους συμβολή στις δράσεις της ΔΗ.ΚΕ.ΒΙ.

Σχετικά άρθρα

Χρυσή Τομή
Κινηματογράφος Γρεβενών
Ράδιο 101.5
ΤΣΙΟΓΚΑΣ
ΟΠΑΠ
ΦΥΛΑΞΗ

Follow Us

 
TSIOVAKAS
ΗΛΕΚΤΡΟΝ
Σεμερτζίδης
Κανάλι 28 | Ράδιο Γρεβενά 101,5

Καιρός

Γρεβενά

Αναγνώστου Ιωάννης