Χάθηκε 1 στα 5 ευρώ από τα e-σούπερ μάρκετ
Σημαντικές απώλειες εσόδων, που φτάνουν το 20% καταγράφουν τα ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ, όπως εκτιμούν στελέχη του λιανεμπορίου τροφίμων.
Η υστέρηση στις πωλήσεις, που αποτυπώνεται στο “ταμείο” των e-σούπερ μάρκετ, συνδέεται με την επιστροφή μέρος των καταναλωτών στο φυσικό δίκτυο αλλά κυρίως με την εκθετική αύξηση των τιμών που έχει αναγκάσει τους καταναλωτές να περιορίσουν κατά 8-10% τον όγκο των αγορών τους και να στραφούν σε φθηνότερες εναλλακτικές όπως είναι τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.
“Προφανώς υπάρχει ανάσχεση των πωλήσεων στα ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ, όμως η αγορά παραμένει πολύ πάνω από τα προ πανδημίας επίπεδα” είπε χθες Πέμπτη ο επικεφαλής της METRO Αριστοτέλης Παντελιάδης.
Με βάση τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία από την Convert Group, το πρώτο τρίμηνο της φετινής χρονιάς οι πωλήσεις των Online Super Market υποχώρησαν κατά 4% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα έναν χρόνο πριν. Η σύγκριση γίνεται με μια περίοδο, την περσινή, όπου υπήρχε lockdown και οι πωλήσεις είχαν αυξηθεί κατά 282% σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο του 2020.
Εκτός από τον “πονοκέφαλο” της υποχώρησης των πωλήσεων και τη διαρροή καταναλωτών προς το φυσικό δίκτυο, οι εταιρείες και οι αλυσίδες που δραστηριοποιούνται στη συγκεκριμένη αγορά θα πρέπει να βρουν λύση στα ζημιογόνα αποτελέσματα. Στην Ελλάδα ξεκάθαρη εικόνα για την πορεία των οικονομικών μεγεθών των εταιρειών και αλυσίδων που δραστηριοποιούνται στο online grocery δεν υπάρχει, αφού αφενός οι αλυσίδες δεν ανακοινώνουν ξεχωριστά τα αποτελέσματα των e-shops τους και αφετέρου οι “καθαρόαιμες” πλατφόρμες online grocery δεν δημοσιεύουν ισολογισμό.
Από την πορεία πάντως γνωστών διεθνών ονομάτων του χώρου, όπως είναι η Βρετανική Ocado, χρειάζεται αρκετός χρόνος -πάνω από μια 10ετία- για να περάσει κάποιος στην κερδοφορία και αρκετά χρήματα για να επενδύσει στα συστήματα προς εξυπηρέτηση των πελατών του. Για τον κ. Παντελιάδη όσο δεν χρεώνεται η υπηρεσία παράδοσης που κρύβει εκτός από το κόστος του delivery και το κόστος του picking η συγκεκριμένη δραστηριότητα θα παραμένει ζημιογόνα.
Το μερίδιο του online grocery, σε παγκόσμιο επίπεδο είναι στο 3% από 2% προ πανδημίας, σύμφωνα με την eCommerceDB. Όμως υπολείπεται σημαντικά από το μέσο όρο αλλά και από τους τζίρους που παράγουν μέσω διαδικτύου άλλες κατηγορίες.
Τα ηλεκτρονικά είδη ευρείας κατανάλωσης εξακολουθούν να είναι το βαρύ πυροβολικό, αφού το 43% των συνολικών παγκόσμιων πωλήσεων τους προέρχεται μέσω του διαδικτύου. Υπάρχουν όμως πολλές άλλες κατηγορίες στις οποίες πάνω από το ένα τρίτο των παγκόσμιων εσόδων παράγονται στο διαδίκτυο, όπως είναι τα είδη μόδας (34%), προσωπικής φροντίδας (34%), επίπλων (26%), και ποτών (6%).
- Προηγούμενο Γρίπη των πτηνών: Ποια νέα μέτρα εξετάζονται για τον έλεγχο του ιού
- Επόμενο Καστοριά: Εντυπωσιασμένος από την Έκθεση του Φ. Σαμανόπουλου ο Κριτικός Τέχνης Μάνος Στεφανίδης