Αλλάζουν οι λογαριασμοί για σταθερή και κινητή τηλεφωνία
Οι Έλληνες καταναλωτές δεν έχουν ακόμα αυτές τις… πολυτέλειες, αλλά η BEREC, ο ευρωπαϊκός φορέας των ρυθμιστικών αρχών στις τηλεπικοινωνίες (στην Ελλάδα είναι η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων – ΕΕΤΤ) ξεκίνησε προ ημερών διαβούλευση για την απλοποίηση των λογαριασμών. Η πρώτη έκθεση, όπως προέκυψε από τις απαντήσεις των ρυθμιστικών αρχών ανά την Ευρώπη περιλαμβάνει ενδιαφέροντα στοιχεία για τους λογαριασμούς στην αγορά τηλεπικοινωνιών.
Οι λογαριασμοί θα αλλάξουν και στη χώρα μας αφού από τις αρχές Οκτωβρίου εφαρμόζεται το «δεύτερο κύμα» ρυθμίσεων του κανονισμού Γενικών Αδειών. Μεταξύ άλλων ενσωματώνονται πλέον στους λογαριασμούς πληροφορίες για το κόστος που θα έχει ο συνδρομητής αν διακόψει πρόωρα το συμβόλαιό του όταν έχει λάβει επιδότηση (έκπτωση τιμής ή συσκευή), κ.ά.
Επίσης μπορεί να μην υπάρχουν στους λογαριασμούς κινητής τηλεφωνίας στην Ελλάδα, αλλά σε 18 κράτη – μέλη της Ε.Ε. οι λογαριασμοί έρχονται μαζί με λεπτομέρειες για την τιμολόγηση όπως η χρέωση για κάθε λεπτό ομιλίας εκτός του πακέτου, η χρέωση για κάθε MB δεδομένων εκτός του πακέτου, κ.ά.
Σε δέκα χώρες οι λογαριασμοί περιέχουν και πληροφορίες για το πως οι καταναλωτές μπορούν να καταγράφουν τη χρήση ώστε να μην βρεθούν προ εκπλήξεων με πρόσθετες χρεώσεις. Σε έντεκα κράτη – μέλη στους λογαριασμούς περιέχονται στοιχεία για κάθε τρόπο εξόφλησης και το κόστος για τον καταναλωτή ανάλογα με τον τρόπο που θα επιλέξει (αν υπάρχει).
Οι μεγάλες δυσκολίες των παρόχων, όπως προκύπτουν και από τις απαντήσεις των ρυθμιστικών αρχών προκύπτουν όταν χρειάζεται να αναφερθούν στο επίπεδο ποιότητας της υπηρεσίας. Οπως προαναφέρθηκε, σε δεκαπέντε χώρες οι λογαριασμοί έρχονται με στοιχεία για την ταχύτητα της σύνδεσης, κ.ά., ενώ σε έξι χώρες περιλαμβάνονται ακόμα και ποιοτικοί δείκτες για τους οποίους δεν μπορεί να εγγυηθεί η εταιρεία. Σε δέκα χώρες οι λογαριασμοί αναφέρουν και το χρόνο που απαιτείται για να αντιμετωπιστούν προβλήματα της υπηρεσίας σταθερής ή κινητής τηλεφωνίας και σε εννέα ο απαιτούμενος χρόνος για την αντιμετώπιση διαμαρτυριών των χρηστών.
Ακόμα μικρότερος είναι ο αριθμός των κρατών – μελών όπου οι λογαριασμοί συνοδεύονται και από στοιχεία για την αποζημίωση που θα λάβουν οι συνδρομητές αν δεν καλύπτονται οι όροι του συμβολαίου. Για παράδειγμα, σε 11 χώρες αναφέρεται στο λογαριασμό η αποζημίωση στην περίπτωση που η ποιότητα της υπηρεσίας δεν είναι η προβλεπόμενη στο συμβόλαιο, σε έξι χώρες η αποζημίωση για την καθυστέρηση στην αλλαγή παρόχου (με τον ίδιο αριθμό), κ.ά.
Από τη διαβούλευση που βρίσκεται σε εξέλιξη θα κριθούν τόσο οι νέες αλλαγές στους λογαριασμούς σταθερής και κινητής τηλεφωνίας, όσο και η προσπάθεια που βρίσκεται σε εξέλιξη από την Κομισιόν για τη δημιουργία μιας περίληψης της σύμβασης που θα περιλαμβάνεται σε κάθε λογαριασμό.
- Προηγούμενο Το πρωτοσέλιδο της εβδομαδιαίας εφημερίδας ‹‹ Η ΦΩΝΗ ΤΩΝ ΓΡΕΒΕΝΩΝ ››
- Επόμενο Πέθανε η «γυναίκα της Αντίστασης» Τιτίκα Γκελντή-Παναγιωτίδου