Αλλάζει ο οδικός χάρτης. Εκτός προγραμματισμού όμως ο Ε65 για το τμήμα Τρίκαλα – Γρεβενά έως και το 2020!!!
Αυξάνονται οι ταχύτητες για την παράδοση των μεγάλων έργων μετά το Πάσχα, καθώς μέχρι το τέλος Ιουνίου αναμένεται να δοθεί στην κυκλοφορία το οδικό έργο σύνδεσης του βασικού αυτοκινητοδρόμου με τη Μεγαλόπολη, μήκους 12 χιλιομέτρων, ενώ μέχρι το ερχόμενο φθινόπωρο θα παραδοθεί ο περιφερειακός άξονας Καλαμάτας μήκους 15 χιλιομέτρων με όλους τους προβλεπόμενους κόμβους συνδέσεων που θα συμπληρώσουν τον κεντρικό αυτοκινητόδρομο της Πελοποννήσου «Μορέας».
Όπως ανακοίνωσε ο υπουργός Υποδομών, Χρήστος Σπίρτζης στη διάρκεια εκδήλωσης για την παράδοση σε κυκλοφορία του αυτοκινητοδρόμου Λέυκτρο-Σπάρτη μήκους 47 χιλιομέτρων, με τον οποίο μειώνεται στις δύο ώρες η χρονοαπόσταση Αθήνας-Σπάρτης «έχει επιτευχθεί η επανεκκίνηση όλων των μεγάλων έργων» προσθέτοντας ότι «βρίσκονται σε πλήρη ανάπτυξη τα κατασκευαστικά μέτωπα σε όλους τους οδικούς άξονες που κατασκευάζονται με συμβάσεις παραχώρησης και είναι διασφαλισμένη η ολοκλήρωση και παράδοση των νέων αυτοκινητοδρόμων στην κυκλοφορία έως τον Μάρτιο του 2017».
Ο αυτοκινητόδρομος περιλαμβάνει σημαντικά έργα μεταξύ των οποίων 4 πλήρεις ανισόπεδους κόμβους (Λεύκτρου, Λογκανίκου, Πελλάνας και Σπάρτης), 14 γέφυρες συνολικού μήκους 1.790μ., 27 γέφυρες ανισόπεδων διαβάσεων τοπικών οδών που διασφαλίζουν την επικοινωνία των εκατέρωθεν του αυτοκινητοδρόμου περιοχών, 55 χιλιόμετρα ασφαλτοστρωμένων παράπλευρων και κάθετων οδών, 87 εγκάρσια τεχνικά έργα για αντιπλημμυρική προστασία και περάσματα άγριας πανίδας, 8 χώρους στάθμευσης και 2 σύγχρονους Σταθμούς Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών στην Πελλάνα που παρέχουν πλήρη εξυπηρέτηση στους χρήστες του αυτοκινητοδρόμου. Με την παράδοσή του, η απόσταση μεταξύ Αθήνας και Σπάρτης μειώνεται στις δύο ώρες.
Το συνολικό κατασκευαστικό κόστος του έργου, από το 2009 που ξεκίνησε, ανήλθε σε 202 εκατ. ευρώ. Μέρος της χρηματοδότησης του κόστους αυτού έγινε από την Χρηματοδοτική Συμβολή του Δημοσίου στο έργο. Πλέον αυτού, καταβλήθηκαν από το δημόσιο 18 εκατ. ευρώ περίπου για αποζημιώσεις σε ιδιοκτήτες λόγω των αναγκαστικών απαλλοτριώσεων. Με την αναδιάρθρωση της σύμβασης παραχώρησης που προώθησε η κυβέρνηση και η πολιτική ηγεσία του ΥΠΟΜΕΔΙ, περιορίστηκαν κατά 106,6 εκατ. ευρώ οι αποζημιώσεις που καταβάλλει το δημόσιο προς τον παραχωρησιούχο, λόγω της καθυστέρησης ολοκλήρωσης του έργου. Μάλιστα, η ωφέλεια που δημιουργείται για το δημόσιο με τη σύμβαση αναδιάρθρωσης, μεγεθύνεται, αφού πέραν της παραπάνω ευνοϊκής οικονομικής ρύθμισης, έχει επιτευχθεί ένα σημαντικό κοινωνικό πακέτο παροχών προς τους χρήστες (μελέτη αναλογικών διοδίων, δωρεάν διελεύσεις ΑΜΕΑ, κλιμακωτές διελεύσεις που φτάνουν σε ποσοστό 70% επί των τελών διοδίων για τους καθημερινούς χρήστες).
Η περίοδος μετά το Πάσχα είναι καθοριστική για την παράδοση των έργων σύμφωνα με τον προγραμματισμό του υπουργείου που κάνει λόγο για παράδοση τον Μάρτιο του 2017. Μέχρι τέλος του χρόνου, τα σημερινά ποσοστά του 70%-75% των έργων από τις κατασκευαστικές θα πρέπει να έχει ξεπεράσει το 90%, για να μπορέσει με τεχνοκρατικούς όρους να θεωρηθεί ότι οι αυτοκινητόδρομοι είναι τελικά ώριμοι και να μπορέσουν να παραδοθούν.
Τον Μάρτιο του 2017, εκτίμησε ότι θα ολοκληρωθεί το υπό κατασκευή τμήμα του αυτοκινητόδρομου Ε65 Ξυνιάδα-Τρίκαλα ο γενικός γραμματέας Υποδομών, Γιώργος Δέδες, ο οποίος επισκέφθηκε την προηγούμενη εβδομάδα την περιοχή συνοδευόμενος υπηρεσιακούς παράγοντες.
Όπως ανέφερε, με το μνημόνιο συναντίληψης που υπεγράφη ο ορίζοντας παράδοσης του έργου έχει «κλειδώσει», με τις εργασίες να προχωρούν με ταχείς ρυθμούς. Χαρακτήρισε εθνικό στόχο την ολοκλήρωση όχι μόνο του Ε65 αλλά και όλων των υπόλοιπων αυτοκινητόδρομων, καθώς σε άλλη περίπτωση οι ποινικές ρήτρες που θα κληθεί να πληρώσει η χώρα «που η ελληνική οικονομία και οι Έλληνες πολίτες δεν μπορούν να αντέξουν».
Παράλληλα, όπως ανέφερε, δεν ξεχνιέται το νότιο κομμάτι από τη Λαμία μέχρι την Ξυνιάδα που ήδη έχει προενταχθεί στο ΕΣΠΑ 2014-2020 και συνεχίζεται η αλληλογραφία με την Ε.Ε. προκειμένου το υπουργείο να πάρει μέσα στη χρονιά το «πράσινο» φως από τις Βρυξέλλες και με τη σειρά της να ανάψει το «πράσινο» φως στον παραχωρησιούχο, προκειμένου να ξεκινήσουν οι εργασίες και σε αυτό το τμήμα.
Αναφορικά με το χρονοδιάγραμμα του νότιου τμήματος η εκτίμηση είναι ότι θα χρειαστούν περίπου τρία χρόνια μέχρι να ολοκληρωθούν τα έργα και εφόσον τα παραπάνω χρονικά περιθώρια είναι ορθά, τότε στις αρχές του 2020 ο Ε65 θα ξεκινά από τη Λαμία και θα σταματά στα Τρίκαλα.
- Προηγούμενο Επιστολές : Μεγαλοβδομάδα με την TV : Όσιος Νικάνωρ
- Επόμενο Πυρκαγιά πριν από λίγο σε ακατοίκητη μονοκατοικία της πόλεως.