Μειωμένα Τέλη Κυκλοφορίας σε όσους προβούν σε άρση «ακινησίας»
Να επαναφέρει και για φέτος το μέτρο της καταβολής μειωμένων Τελών Κυκλοφορίας στα αυτοκίνητα που οι ιδιοκτήτες τους έχουν καταθέσει τις πινακίδες κυκλοφορίας και πρόκειται να πραγματοποιήσουν άρση ακινησίας εξετάζει το Υπουργείο Οικονομικών.
Ειδικότερα σε απάντηση που έδωσε στον βουλευτή Κοζάνης των ΑΝΕΛ, Χαρίσιου Κάτανα η αναπληρώτρια υπουργός Οικονομικών κ. Νάντια Βαλαβάνη αναφέρεται….
χαρακτηριστικά: «Το υπουργείο Οικονομικών εξετάζει τη δυνατότητα μίας ελαστικότερης αντιμετώπισης που θα έδινε τη δυνατότητα σε όσους έχουν καταθέσει πινακίδες και θέλουν να επανενεργοποιήσουν τα οχήματά τους κατά τη διάρκεια του έτους να μπορούν να το κάνουν με μικρότερη από τη συνολική ετήσια επιβάρυνση».
Η χρονική στιγμή πιθανής επαναφοράς του μέτρου αναμένεται να πραγματοποιηθεί σε μια περίοδο κατά την οποία οι εταιρείες ενοικιάσεων αυτοκινήτων ετοιμάζονται να προβούν σε άρση ακινησίας των στόλων οχημάτων που διαθέτουν ενώ παράλληλα δεν είναι και λίγοι οι ιδιώτες καταναλωτές οι οποίοι πέρσι έκαναν χρήση του μέτρου και κίνησαν τα αυτοκίνητά τους καταβάλλοντας χαμηλότερα Τέλη Κυκλοφορίας μέχρι τέλους του έτους.
Να υπενθυμίσουμε πως περίπου 1 εκατ. αυτοκίνητα βρίσκονται σε καθεστώς «φορολογικής ακινησίας» από τα οποία το κράτος χάνει έσοδα.
Απώλειες 471 εκατ. ευρώ από τα Τέλη σε 5 χρόνια
Τα κρατικά έσοδα έχουν καταγράψει απώλειες 471 εκατ. ευρώ την τελευταία πενταετία και η κυβέρνηση αναζητά λύσεις ώστε να τονωθούν τα έσοδα.
Ειδικότερα το 2010 τα έσοδα από τα Τέλη Κυκλοφορίας ανήλθαν σε 1,59 δισ. ευρώ ενώ το 2014 μόλις που άγγιξαν το 1,19 δισ. ευρώ. Αντίστοιχα τα έσοδα από το Τέλος Ταξινόμησης το 2010 ανήλθαν σε 249 εκατ. ευρώ έναντι μόλις 86 εκατ. ευρώ το 2014.
Πάντως σύμφωνα με το έγγραφο, τα κατ’ εκτίμηση απολεσθέντα έσοδα μόνο από τέλη κυκλοφορίας από το 2009 ως σήμερα έχουν ως εξής:
– ανεξαρτήτως κυβισμού, δεν έχουν καταβληθεί τέλη κυκλοφορίας για 771.873 ΙΧ κάτι που συνεπάγεται απώλεια εσόδων ύψους 754,7 εκατ. ευρώ.
– στα άνω των 1.900 κυβικών ΙΧ, δεν έχουν εισπραχθεί τέλη για 129.915 οχήματα, μία απώλεια που εκτιμάται ότι φτάνει τα 300,2 εκατ. ευρώ.
Πηγή: enikonomia.gr
χαρακτηριστικά: «Το υπουργείο Οικονομικών εξετάζει τη δυνατότητα μίας ελαστικότερης αντιμετώπισης που θα έδινε τη δυνατότητα σε όσους έχουν καταθέσει πινακίδες και θέλουν να επανενεργοποιήσουν τα οχήματά τους κατά τη διάρκεια του έτους να μπορούν να το κάνουν με μικρότερη από τη συνολική ετήσια επιβάρυνση».
Η χρονική στιγμή πιθανής επαναφοράς του μέτρου αναμένεται να πραγματοποιηθεί σε μια περίοδο κατά την οποία οι εταιρείες ενοικιάσεων αυτοκινήτων ετοιμάζονται να προβούν σε άρση ακινησίας των στόλων οχημάτων που διαθέτουν ενώ παράλληλα δεν είναι και λίγοι οι ιδιώτες καταναλωτές οι οποίοι πέρσι έκαναν χρήση του μέτρου και κίνησαν τα αυτοκίνητά τους καταβάλλοντας χαμηλότερα Τέλη Κυκλοφορίας μέχρι τέλους του έτους.
Να υπενθυμίσουμε πως περίπου 1 εκατ. αυτοκίνητα βρίσκονται σε καθεστώς «φορολογικής ακινησίας» από τα οποία το κράτος χάνει έσοδα.
Απώλειες 471 εκατ. ευρώ από τα Τέλη σε 5 χρόνια
Τα κρατικά έσοδα έχουν καταγράψει απώλειες 471 εκατ. ευρώ την τελευταία πενταετία και η κυβέρνηση αναζητά λύσεις ώστε να τονωθούν τα έσοδα.
Ειδικότερα το 2010 τα έσοδα από τα Τέλη Κυκλοφορίας ανήλθαν σε 1,59 δισ. ευρώ ενώ το 2014 μόλις που άγγιξαν το 1,19 δισ. ευρώ. Αντίστοιχα τα έσοδα από το Τέλος Ταξινόμησης το 2010 ανήλθαν σε 249 εκατ. ευρώ έναντι μόλις 86 εκατ. ευρώ το 2014.
Πάντως σύμφωνα με το έγγραφο, τα κατ’ εκτίμηση απολεσθέντα έσοδα μόνο από τέλη κυκλοφορίας από το 2009 ως σήμερα έχουν ως εξής:
– ανεξαρτήτως κυβισμού, δεν έχουν καταβληθεί τέλη κυκλοφορίας για 771.873 ΙΧ κάτι που συνεπάγεται απώλεια εσόδων ύψους 754,7 εκατ. ευρώ.
– στα άνω των 1.900 κυβικών ΙΧ, δεν έχουν εισπραχθεί τέλη για 129.915 οχήματα, μία απώλεια που εκτιμάται ότι φτάνει τα 300,2 εκατ. ευρώ.
Πηγή: enikonomia.gr
- Προηγούμενο TEΙ Δ. Μακεδονίας: Λειτουργία νέου Μεταπτυχιακού: «Τραπεζική και Χρηματοοικονομική»
- Επόμενο Τα Γρεβενά για άλλη μια χρονιά συμμετέχουν στο κίνημα “Let’s Do It Greece”.