Παράταση στις προγραμματισμένες απολύσεις δημοσίων υπαλλήλων
Το Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης με έγγραφο του και σύμφωνα με το άρθρο 40 Ν. 4250/2014* έδωσε παράταση στη διαθεσιμότητα των υπαλλήλων στην εκπνοή της οκτάμηνης διάρκειας της μέχρι την έκδοση των οριστικών πινάκων από τον ΑΣΕΠ. Όπως επισημαίνεται οι τελικοί πίνακες που δημοσίευσε το ΑΣΕΠ δεν είναι οριστικοί καθώς εκκρεμεί η εξέταση των αιτήσεων θεραπείας των υπαλλήλων. Για τις Ανακοινώσεις 6, 8 και 9 καταληκτική ημερομηνία υποβολής αιτήσεων θεραπείας ορίστηκε η 11η Απριλίου 2014. Από την παράταση εξαιρούνται όσοι υπάλληλοι δεν είχαν κάνει αίτηση μετάταξης-μεταφοράς τους σε άλλη υπηρεσία στα πλαίσια εφαρμογής του προγράμματος κινητικότητας. Ταυτόχρονα και ειδικά για τις περιπτώσεις υπαλλήλων που συνεχίζουν να εργάζονται στον φορέα προέλευσης δυνάμει ασφαλιστικών μέτρων ή προσωρινών διαταγών, διευκρινίζεται ότι παραμένουν στην υπηρεσία τους μέχρι την εκδίκαση των αγωγών τους ή μέχρι την αποδοχή μιας από τις θέσεις που έχουν προκηρυχθεί, εφόσον έχουν κάνει αίτηση.
Σε κλίμα ασφυκτικών πιέσεων για την ολοκλήρωση της ένταξης σε διαθεσιμότητα 25.000 δημοσίων υπαλλήλων, που μετά από αλλεπάλληλες παρατάσεις έπρεπε να ολοκληρωθεί μέχρι τα τέλη Φεβρουαρίου 2014 και εκκρεμούσης της ένταξης στο μέτρο ακόμη 4.000 υπαλλήλων, το Υπουργείο σε μια ανέλπιδη προσπάθεια να μη διαψευστούν οι εξαγγελίες ότι η ένταξη σε διαθεσιμότητα στα πλαίσια του προγράμματος κινητικότητας στοχεύει στον εξορθολογισμό του δημοσίου μέσα από την αναδιάρθρωση κρατικών δομών, δίνει μια προσωρινή λύση στους ενταγμένους στους οριστικούς πίνακες του ΑΣΕΠ υπαλλήλους και με το χρόνο διαθεσιμότητας τους να έχει ήδη λήξει από την 22/3/2014. Ωστόσο η λύση αυτή δεν είναι δυνατή να αμβλύνει την οξύτατη δυσαρέσκεια από την εφαρμογή αυτού του άδικου, αντισυνταγματικού και αντίθετου με το Ευρωπαϊκό Δίκαιο μέτρου, καθώς αποτελεί πραγματικότητα ότι αν διαθέσιμοι υπάλληλοι, δεν μεταταχθούν- μετακινηθούν, θα οδηγηθούν σε οριστική έξοδο από το Δημόσιο. Εξ’ ου και το αληθές ότι η διαθεσιμότητα δεν αποτελεί τίποτε άλλο παρά απόλυση υπό τη διαλυτική αίρεση της μη μεταφοράς του υπαλλήλου σε άλλη θέση στα πλαίσια του μηχανισμού κινητικότητας. Αν δεν αποτέλεσε όμως κίνητρο του νομοθέτη η εκκαθάριση του Δημοσίου και η μείωση του μισθολογικού κόστους, τότε γιατί υπήρξε τόσο μεγάλη καθυστέρηση στην δημοσίευση των οριστικών πινάκων ; Και γιατί δίνεται ξαφνικά στην εκπνοή της εξόδου πολλών υπαλλήλων από το Δημόσιο παράταση της διαθεσιμότητας στην οποία τελούν ; Όχι τίποτε άλλα έρχονται και εκλογές.
* Με το άρθρο 40 Ν. 4250/2014 «Διοικητικές Απλουστεύσεις- Καταργήσεις, Συγχωνεύσεις Νομικών Προσώπων και Υπηρεσιών του Δημόσιου Τομέα- Τροποποίηση διατάξεων Π.Δ. 318/1992 (Α 161) και λοιπές ρυθμίσεις», (ΦΕΚ 74/Α/26.3.2014), δόθηκε παράταση στο χρόνο διαθεσιμότητας των υπαλλήλων στις περιπτώσεις που: α) έχει εκδοθεί η προβλεπόμενη στο άρθρο 91 του ίδιου ως άνω νόμου Ανακοίνωση του Υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και ο υπάλληλος έχει υποβάλει σχετική αίτηση-υπεύθυνη δήλωση για τη μετάταξη/μεταφορά του έως την έκδοση των τελικών πινάκων διάθεσης και υπό την προϋπόθεση ότι θα συμπεριληφθεί σε αυτούς ή
β) εντός του ανωτέρω χρονικού διαστήματος έχουν εκδοθεί ήδη οι τελικοί πίνακες διάθεσης από το αρμόδιο όργανο και μέχρι τη δημοσίευση στο ΦΕΚ της πράξης μετάταξης/μεταφοράς του.
Της Δικηγόρου Ιωάννας Τσιρίκα ΜΔΕ Εργατικού Δικαίου, Υποψήφια Διδάκτωρ Εργατικού Δικαίου ΑΠΘ