Γιατί τα περισσότερα diesel είναι παράνομα στην Ελλάδα
Οι παράνομες «μετατροπές» στα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα έχουν γίνει της μόδας τα τελευταία χρόνια, με τις Αρχές να παίρνουν πρωτοβουλία για να κοπεί αυτή η κακιά συνήθεια.
Η κατάργηση/αφαίρεση των ειδικών φίλτρων συγκράτησης μικροσωματιδίων DPF, της βαλβίδας ανακύκλωσης καυσαερίων EGR και του συστήματος το AdBlue, δυστυχώς είναι σε ημερήσια διάταξη.
Έχουν γραφτεί εκατοντάδες άρθρα για τους λόγους που δεν πρέπει να προβούμε σε μια τέτοια κίνηση, υπάρχουν όμως αρκετοί οδηγοί που επέλεξαν να προχωρήσουν σε αφαίρεση των φίλτρων λόγω των μειονεκτημάτων τους.
Η αλήθεια είναι ότι οι συγκεκριμένες «τεχνολογίες» έχουν κάνει τα πετρελαιοκίνητα μοντέλα πολύ πιο καθαρά σε σχέση με το παρελθόν, αλλά είναι ευαίσθητες σε βλάβες και κατά συνέπεια αυξάνουν τις επισκέψεις στο συνεργείο.
Οι έλεγχοι από τις Αρχές δεν είναι οι ενδεδειγμένοι με αποτέλεσμα αρκετοί συμπολίτες μας με «πειραγμένα» πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα να κυκλοφορούν ελεύθερα στους δρόμους. Σύμφωνα με τα μέχρι στιγμής στοιχεία, υπάρχουν αρκετοί ιδιοκτήτες επαγγελματικών οχημάτων (ταξί, φορτηγά, επαγγελματικά βανάκια) που κυκλοφορούν έχοντας αφαιρέσει τα φίλτρα ή διαθέτουν κάποιο σύστημα που παρακάμπτει την λειτουργία των αντιρρυπαντικών συστημάτων του οχήματος.
Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα οι Αρχές να εκκινήσουν ένα σχέδιο πάταξης του φαινομένου, ενισχύοντας τους ελέγχους σε οχήματα που ενδέχεται να έχουν υποστεί αλλαγές στις εκπομπές ρύπων, αλλά και σε εκείνα που τους έχουν αφαιρεθεί τα φίλτρα συγκράτησης μικροσωματιδίων.
Πιο συγκεκριμένα, στο νέο σχέδιο νόμου για τον κλάδο των Μεταφορών που βρίσκεται από τον Φεβρουάριο σε δημόσια διαβούλευση, προβλέπεται αυστηρότερος έλεγχος στα ΚΤΕΟ των εκπεμπόμενων μικροσωματιδίων πετρελαιοκίνητων οχημάτων των κατηγοριών Euro 5, Euro 6.
Όπως αναφέρεται στο Άρθρο 45 του νομοσχεδίου, στο νέο καθεστώς ελέγχων το ανώτατο όριο των επιτρεπόμενων μικροσωματιδίων θα ανέρχεται σε 1.000.000 ανά κυβικό εκατοστό (cm3).
Σημειώνεται ότι ο νέος έλεγχος, ο οποίος θα αντικαταστήσει τη μέτρηση του συντελεστή θολερότητας “Κ” των καυσαερίων, θα διενεργείται τόσο κατά τον περιοδικό έλεγχο σε δημόσια και ιδιωτικά Κ.Τ.Ε.Ο., όσο και κατά τον οδικό έλεγχο από τις κινητές μονάδες ελέγχου καυσαερίων.
Η εφαρμογή του νέου συστήματος ελέγχων στη χώρα μας προβλέπεται από την 1/1/2025, αλλά και πως απαιτούνται μεγάλες επενδύσεις από τα Κ.Τ.Ε.Ο., μιας και δεν διαθέτουν τον κατάλληλο μετρητικό εξοπλισμό.
Οι έλεγχοι δεν θα αφορούν μόνο τους οδηγούς και τα συνεργεία που κάνουν τις αλλαγές, αλλά και αυτούς που προσφέρουν στην αγορά τέτοιου είδους προϊόντα και «λύσεις».
Πηγή: carandmotor.gr
- Προηγούμενο Η ΕΣΗΕΜ-Θ αποχαιρετά τον Κωνσταντίνο Παλαμάρκο
- Επόμενο Επιστροφή ΕΦΚ στο αγροτικό πετρέλαιο – Ποιοι οι κερδισμένοι