Ποιο μοντέλο τουριστικής ανάπτυξης πρέπει να ακολουθήσει η Δυτική Μακεδονία; *Του Παντελή Γεώργου
Ο τουρισμός είναι ο κλάδος στον οποίο πάσχουμε όσο καμία άλλη περιφέρεια της Ελλάδας. Ο τουρισμός έχει πολλές μορφές και οι επισκέπτες ποικίλες απαιτήσεις, όμως, όλα καταλήγουν στη λεγόμενη ταξιδιωτική εμπειρία. Η Δυτική Μακεδονία αυτή τη στιγμή, πέραν μεμονωμένων παραδειγμάτων, δε διαθέτει τουριστικές υποδομές, δεν είναι ακόμη σε θέση να προσφέρει μία μοναδική εμπειρία, δεν διαθέτει σαφή τουριστική στρατηγική για στόχευση σε αγορές και τέλος δεν έχει ένα ισχυρό αεροδρόμιο με πολλές διεθνείς πτήσεις.
Ο αγροτουρισμός όπως είχε δομηθεί στις αρχές του 2000 φάνηκε πως δε δουλεύει. Αντ’ αυτού νέες και πολλά υποσχόμενες μορφές τουρισμού έρχονται στο προσκήνιο που ταιριάζουν ιδανικά στο προφίλ της Δυτικής Μακεδονίας. Οινοτουρισμός, Γραστρονομικός τουρισμός, Glamping (πολυτελές camping), Ιαματικός τουρισμός, Ιατρικός τουρισμός και Αθλητικός Τουρισμός είναι κάποιες από τις νέες μορφές τουρισμού που είναι πολύ δημοφιλείς στους λαούς της βόρειας Ευρώπης και της Αμερικής.
Το κοινό σημείο όλων αυτών των μορφών είναι ταξιδιωτική εμπειρία. Πλέον, ο τουρίστας δεν ενδιαφέρεται αποκλειστικά για το Sea, Sun, and Sand (3S) που προσφέρει η Ελλάδα. Θέλει να γνωρίσει την κουλτούρα της περιοχής που επισκέπτεται, τα ιδιαίτερα φαγητά και εδέσματα, τα κρασιά, να κάνει αθλητικές δράσεις, περιπάτους και να μάθει για την ιστορία και τον πολιτισμό του τόπου. Και αυτά είναι τα τμήματα της τουριστικής αγοράς που πρέπει να στοχεύσει η περιφέρεια.
Για αρχή πρέπει να δοθούν κίνητρα για νέες ιδιωτικές επενδύσεις και εκσυγχρονισμό των ξενοδοχειακών μονάδων της περιοχής μας. Αυτά τα τμήματα της αγοράς έχουν απαιτητικούς πελάτες και για αυτό το λόγο τα καταλύματα μας θα πρέπει να είναι σε άρτια κατάσταση. Στη συνέχεια, πρέπει να οργανώσουμε δράσεις που θα μπορεί να κάνει ο επισκέπτης σε κάθε δήμο της περιφέρειας και φυσικά μέσα στο μήνα να υπάρχει διαρκώς κάποιο event. Έπειτα, όλη αυτή η πληροφόρηση πρέπει να διαχέεται πολύ-καναλικά σε όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη, π.χ. με τη δημιουργία ενός app. Τέλος, οι υποδομές όπως το αεροδρόμιο της Κοζάνης είναι αναγκαίο να ενισχυθούν άμεσα.
Συμπερασματικά, είναι μία πολύ καλή ευκαιρία για τη Δυτική Μακεδονία να στραφεί στις εναλλακτικές μορφές τουρισμού. Τα πλεονεκτήματα, άμεση δημιουργία θέσεων εργασίας, δεν απαιτείται εξαιρετικά εξειδικευμένο προσωπικό και έρχεται ξένο χρήμα στην περιοχή μας. Για να τα πετύχουμε αυτά χρειάζεται όραμα, σχέδιο και γνώσεις. Τέλος, να αναφερθεί πως εδώ δε χρειάζεται να ανακαλύψουμε τον τροχό, μπορούμε να μελετήσουμε τι κάνουν οι κορυφαίοι Ιταλία, Γαλλία, Ισπανία και να το προσαρμόσουμε στα μέτρα μας, το ίδιο μοντέλο άλλωστε ακολούθησε η γειτονική Αλβανία και πέτυχε.
Υποψήφιος Περιφερειακός Σύμβουλος,
Με τη Συμμαχία για την Ανάπτυξη του Γιώργου Αμανατίδη,
Παντελής Γεώργου
- Προηγούμενο Το δαχτυλίδι της διαδοχής στο Δήμο Γρεβενών και το δημαρχιακό αξίωμα *Του Ηλία Γάγαλη
- Επόμενο Έρχεται επίδομα μητρότητας σε γυναίκες επαγγελματίες και αγρότισσες