Ακρίβεια: Για ποιο λόγο ανεβαίνει η τιμή στα καύσιμα
«Κερδοσκοπικά παιχνίδια»
Αναφορικά με την τιμή της βενζίνης στο νησιά, ο κ. Ασματόγλου είπε πως τα νησιά επιβαρύνονται, λόγω των μεταφορών.
«Το μεταφορικό ισοδύναμο είναι μόνο για τους μόνιμους κάτοικους, το οποίο είναι περίπου 2 λεπτά ανά λίτρο. Το κακό είναι πως κάθε χρόνος που περνάει είναι όλο πιο αποδυναμωμένη η τσέπη του Έλληνα καταναλωτή. Υψηλές τιμές βλέπουμε και στις νησιωτικές περιοχές αλλά και στις ηπειρωτικές».
Σε σχέση με τα αίτια της αύξησης, ο κ. Ασματόγλου είπε πως αυτές οι τιμές βγαίνουν απέξω, και αφορούν κερδοσκοπικά παιχνίδια.
«Θεωρώ πως εάν πάρουμε ως βάση τις διεθνείς τιμές του πετρελαίου, η διαφορά είναι μεγάλη για την τόσο μεγάλη αύξηση του τελευταίου διαστήματος. Επειδή αυτές οι τιμές βγαίνουν απέξω, αυτά είναι κερδοσκοπικά παιχνίδια, τα οποία δεν αγγίζουν τον ελλαδικό χώρο, αλλά που ποντάρουν στο χρηματιστήριο του πετρελαίου, τα οποία είναι σύνηθες φαινόμενο».
«Στα μεγάλα αστικά κέντρα να ξεπεράσει τα 2 ευρώ»
Όπως εξήγησε ο κ. Ασματόγλου το κράτος εισπράττει από τους έμμεσους φόρους και βασίζεται πάνω στον ειδικό φόρτο κατανάλωσης όπως και στον ΦΠΑ.
«Αίτημα της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων και Εμπόρων Καυσίμων είναι να μειωθεί ο ειδικός φόρος κατανάλωσης αλλά είναι και αίτημα του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών, για να περιοριστεί το φαινόμενο της υψηλής τιμής. Όμως, όλα έχουν ανέβει, τρέχει ένας πληθωρισμός με 13%, αυτό που έχει υποχωρήσει μόνο είναι το καύσιμο. Πράγματι υπάρχει πρόβλημα και με κάποιο τρόπο πρέπει να λυθεί, και όχι με τα fuel pass. Δεν λύνεται το πρόβλημα με αυτό αλλά με μειώσεις τιμών. Οι προβλέψεις που έχουμε για τις επόμενές τρεις μέρες είναι κάπως αισιόδοξα όσον αφορά την τιμή που έχει σήμερα. Ίσως στα μεγάλα αστικά κέντρα να ξεπεράσει τα 2 ευρώ».
- Προηγούμενο Μarket pass: Πότε ανοίγουν οι αιτήσεις – Μια δόση εφάπαξ
- Επόμενο ΕΦΚΑ: Τσουνάμι αιτήσεων συνταξιοδότησης, αλλά και απονομής συντάξεων