Χωρίς ευρωπαϊκή πιστοποίηση ασφαλείας και το αεροδρόμιο Ιωαννίνων
Δέκα πολιτικά και τέσσερα στρατιωτικά αεροδρόμια στην Ελλάδα που δεν διαθέτουν τις ευρωπαϊκές πιστοποιήσεις ασφαλείας ανακάλυψε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έπειτα από έρευνα του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Ασφάλειας της Αεροπορίας (EASA), με αποτέλεσμα να κινήσει διαδικασία επί παραβάσει κατά της Ελλάδας.
Η Κομισιόν βγάζει κίτρινη κάρτα στη χώρα η οποία είναι αντιμέτωπη με τον κίνδυνο του Ευρωπαικού Δικαστηρίου.
Από τα δημοσιεύματα του αθηναικού τύπου προκύπτει ότι ανάμεσα στα μη πιστοποιημένα αεροδρόμια περιλαμβάνεται και αυτό των Ιωαννίνων.
Η Κομισιόν στις 14 Ιουλίου αποφάσισε να κινήσει διαδικασία επί παραβάσει κατά της Ελλάδας, αποστέλλοντας προειδοποιητική επιστολή για μη συμμόρφωση της χώρας με τους κανόνες της Ε.Ε. σχετικά με τη διεξαγωγή των δραστηριοτήτων εποπτείας στον τομέα της ασφάλειας της πολιτικής αεροπορίας και την επαλήθευση της συμμόρφωσης των φορέων εκμετάλλευσης αερομεταφορών [κανονισμός (Ε.Ε.) 2018/1139 και κανονισμός (Ε.Ε.) 965/2012], καθώς και για μη συμμόρφωση με τους κανόνες της Ε.Ε. σχετικά με την πιστοποίηση των αεροδρομίων [κανονισμός (Ε.Ε.) 2018/1139 και κανονισμός (Ε.Ε.) 139/2014].
Για τις αεροπορικές δραστηριότητες στον ευρωπαϊκό χώρο, όπως υπογραμμίζει η Κομισιόν, οι αρμόδιες Αρχές των κρατών-μελών πρέπει να επαληθεύουν τη συμμόρφωση των φορέων εμπορικών αερομεταφορών με συγκεκριμένους κανόνες, για τις οποίες πρέπει να θεσπίζουν και να διατηρούν σύστημα διαχείρισης με ελάχιστο αριθμό ειδικευμένου προσωπικού.
Οι έρευνες, ωστόσο, που διεξήγε ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Ασφάλειας της Αεροπορίας (EASA) έδειξαν ότι η αρμόδια Αρχή στην Ελλάδα (Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας, ΑΠΑ) δεν διεξήγε τις απαραίτητες επαληθεύσεις συμμόρφωσης, όπως ορίζει ο κανονισμός (Ε.Ε.) 965/2012 της Επιτροπής.
Επιπλέον, 10 αεροδρόμια έχουν εντοπιστεί από τον EASA και την ΑΠΑ ως μη ορθά πιστοποιημένα σύμφωνα με τον κανονισμό (Ε.Ε.) 2018/1139, ο οποίος κεντρικό στόχο έχει την εγκαθίδρυση και διατήρηση υψηλού και ομοιόμορφου επιπέδου ασφαλείας της πολιτικής αεροπορίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Η Ελλάδα δεν μπόρεσε επίσης να παράσχει αποδείξεις ότι σε τέσσερα στρατιωτικά αεροδρόμια, τα οποία είναι ανοιχτά σε δημόσια χρήση, έχει επιτευχθεί το απαιτούμενο επίπεδο ασφάλειας και διαλειτουργικότητας με τα πολιτικά συστήματα (αεροναυτιλίας). Ως εκ τούτου, η Επιτροπή απέστειλε προειδοποιητική επιστολή στην Ελλάδα, η οποία έχει πλέον προθεσμία δύο μηνών για να απαντήσει και να αντιμετωπίσει τις ελλείψεις που ανέφερε η Επιτροπή.
Διαφορετικά, η Κομισιόν μπορεί να αποφασίσει να εκδώσει αιτιολογημένη γνώμη και στη συνέχεια να παραπέμψει τη χώρα μας στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο.
Σύμφωνα με τον αθηναικό τύπο πρόκειται για τα περιφερειακά αεροδρόμια της Αλεξανδρούπολης, των Ιωαννίνων, της Καρπάθου, των Κυθήρων, της Λήμνου, της Μήλου, της Σητείας στην Κρήτη, της Σύρου, της Χίου και του Ηρακλείου στην Κρήτη, με το τελευταίο να αναμένεται να μη λάβει ποτέ πιστοποίηση καθώς κατασκευάζεται νέο.
Τα 4 στρατιωτικά αεροδρόμια είναι τα μεικτής χρήσης, αρμοδιότητας του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας, αεροδρόμια του Άραξου, της Σκύρου, της Καλαμάτας και της Νέας Αγχιάλου. Πληροφορίες αναφέρουν ότι υπάρχουν άλλα 10 περιφερειακά αεροδρόμια, επίσης του Υπερταμείου, για τα οποία θα ακολουθηθεί, σε δεύτερο χρόνο, η ίδια διαδικασία από την Κομισιόν.
Πηγή: epiruspost.gr
- Προηγούμενο Επίσκεψη Συλλόγων της Νέας Υόρκης στην Αντιπεριφερειάρχη Καστοριάς
- Επόμενο ΟΠΕΚΕΠΕ: Μέχρι τις 11 Σεπτεμβρίου η προθεσμία για την υποβολή δηλώσεων ΟΣΔΕ