Χωρίς διόδια οι αυτοκινητόδρομοι στην Ελλάδα – Γιατί θα αποτελέσουν παρελθόν οι σταθμοί
Εκ βάθρων αλλαγές στον τρόπο που πληρώνουν οι οδηγοί για την κίνηση στους αυτοκινητοδρόμους θα σημάνει το σύστημα της χιλιομετρικής χρέωσης που θα εφαρμοστεί σε όλη την Ελλάδα.
Ανακοινώσεις σχετικά με το σύστημα χιλιομετρικής χρέωσης που θα σηματοδοτήσει το τέλος των διοδίων -τουλάχιστον στη μορφή που έχουν σήμερα – προανήγγειλε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, σε πρόσφατη συνέντευξή του.
Η χιλιομετρική χρέωση θα εφαρμοστεί σταδιακά στο σύνολο των αυτοκινητοδρόμων της χώρας (εξαιρουμένης της Αττικής Οδού), με αφετηρία τον ΒΟΑΚ ο οποίος αποτελεί τον μεγαλύτερο οδικό άξονα που κατασκευάζεται σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, έχοντας προϋπολογισμό περί 2,2 δισ. ευρώ.
Μην ξεχνάμε ότι στα τέλη του 2022, το Υπουργείο Υποδομών εκκίνησε τις διαδικασίες αναζήτησης τεχνικού συμβούλου ο οποίος θα καταρτίσει το οριστικό πλάνο ως προς την επιβολή του συστήματος ηλεκτρονικής χρέωσης στην Κρήτη.
Πώς θα λειτουργούν τα ηλεκτρονικά διόδια
Το νέο σύστημα που θα εφαρμοστεί στους αυτοκινητοδρόμους της χώρας ουσιαστικά θα βάλει τέλος στα διόδια – τουλάχιστον υπό τη μορφή που έχουν σήμερα – δεδομένου ότι οι οδηγοί θα χρεώνονται ανάλογα με την απόσταση που έχουν διανύσει.
Αυτό θα εξασφαλίσει μείωση της οικονομικής επιβάρυνσης πολλών συμπολιτών μας, οι οποίοι βάσει του υφιστάμενου συστήματος καταβάλλουν ένα προκαθορισμένο (και σε πολλές περιπτώσεις υψηλό) αντίτιμο, παρόλο που, σε πολλές περιπτώσεις, διανύουν μόλις λίγα χιλιόμετρα.
Το νέο σύστημα αφορά στην εγκατάσταση, λειτουργία και συντήρηση του αναγκαίου τεχνολογικού εξοπλισμού για τη σταδιακή μετάβαση στο σύστημα «ελεύθερης ροής» (free flow) στους αυτοκινητοδρόμους, όπου δεν θα υπάρχουν σταθμοί διοδίων.
Αυτό θα διασφαλίσει ότι στα ταξίδια δεν θα υπάρχουν καθυστερήσεις, μιας και τα οχήματα δεν θα χρειάζεται να σταματήσουν για τη συναλλαγή διοδίων, ενώ τέλος δεν θα σχηματίζονται ουρές.
Για τα ΙΧ οχήματα θα γίνεται καταγραφή της πινακίδας κατά την είσοδο και την έξοδό τους από τον αυτοκινητόδρομο και θα επιβάλλεται επί τόπου η αντίστοιχη χρέωση, πάντα βάσει χιλιομέτρων. Με βάση τον σχεδιασμό, τα υφιστάμενα μετωπικά διόδια θα μετατραπούν σε σταθμούς ελέγχου φορτίων και κυκλοφορίας.
Χιλιομετρική χρέωση στην Ολυμπία Οδό
Σήμερα, η χιλιομετρική χρέωση εφαρμόζεται μόνο στην Ολυμπία Οδό,με τα στοιχεία να δείχνουν ότι οι χρέωση των χρηστών είναι έως και 76% χαμηλότερη.
Οι χρήστες το μόνο που έχουν να κάνουν είναι να προμηθευτούν τον πομποδέκτη της εταιρείας, ο οποίος διαβάζεται από ηλεκτρονικές πύλες με αισθητήρες που έχουν εγκατασταθεί στις εισόδους και εξόδους του αυτοκινητοδρόμου. Το όχημα πληρώνει το αντίτιμο της ζώνης χρέωσης.
Σε περίπτωση που το όχημα βγει από τον αυτοκινητόδρομο πριν από το τέλος της συγκεκριμένης ζώνης, τότε πιστώνεται αυτόματα στον πομποδέκτη του το ποσό που αντιστοιχεί στην απόσταση που δεν διένυσε.
- Προηγούμενο Διοργάνωση εκδήλωσης για την Πρόληψη του Καρκίνου του Τραχήλου της Μήτρας από το Κ.Υ. Γρεβενών
- Επόμενο Συγκρότηση Επιτροπής Διαγωνισμού για τον Εκσυγχρονισμό Αρδευτικού Δικτύου ΤΕΟΒ Κορεστείων