“ΕΛΠΙΔΑ” Δυτικής Μακεδονίας : Φράγμα και Αρδευτικό Νεστορίου: τρία χρόνια τώρα ούτε τους φακέλους του έργου δεν διαβίβασαν στο Υπουργείο
Φράγμα και Αρδευτικό Νεστορίου:
τρία χρόνια τώρα ούτε τους φακέλους του έργου δεν διαβίβασαν στο Υπουργείο…..
Το έργο του Φράγματος και του Αρδευτικού του Νεστορίου, υπήρξε το 2010 που ξεκίνησε, ένα μεγάλο αναπτυξιακό και οραματικό έργο για την Καστοριά και τη Δυτική Μακεδονία προϋπολογισμού 25,8 εκ€.
Το έργο θα ενίσχυε τον ήδη δυναμικό αγροτικό τομέα της Καστοριάς και μαζί με τις επενδύσεις που γινόταν την περίοδο εκείνη, στον Τουρισμό και τις Μεταφορές (κάθετος Άξονας, Αεροδιάδρομος, ΒΙΟΠΑ, Σπήλαιο του Δράκου, Προϊστορικός λιμναίος οικισμός Δισπηλιού, ανάπλαση Βόρειας Παραλίας, Ντολτσό, υπερσύγχρονες ξενοδοχειακές μονάδες) και μαζί και οι Πανεπιστημιακές Σχολές, θα ενίσχυαν την οικονομία της Καστοριάς
και θα αντιμετωπίζονταν οι επιπτώσεις από τα προβλήματα που από τότε διαφαίνονταν να υπάρχουν στον τομέα της Γουνοποιίας.
Ωστόσο τα τελευταία τρία χρόνια και ενώ το έργο είναι σταματημένο από το 2015 περίσσεψαν οι συσκέψεις, οι δηλώσεις καθησυχασμού και οι ιαχές επιτυχίας, από τους μετέχοντες στις συσκέψεις θεσμικούς, με τον Περιφερειάρχη πρώτον από όλους, να βεβαιώνει ότι όλα βαίνουν καλώς……
Τρία χρόνια «αισιοδοξίας» για να αποφασίσουν, τον Οκτώβριο του 2022, αυτό που ήταν γνωστό από το 2020. Το έργο έπρεπε να επαναδημοπρατηθεί.
Τον Νοέμβριο του 2022 απευθύναμε σχετική ερώτηση στον Περιφερειάρχη (κλικ εδώ) Η απάντηση του Περιφερειάρχη μια σειρά! Απλά διαβίβαζε την απάντηση της Υπηρεσίας, πίσω από την οποία ο ίδιος έκρυψε την δική του αποτυχία.
Αποκορύφωμα της απάντησης, ότι, τρία χρόνια τώρα ούτε καν τους Φακέλους του έργου δεν έστειλαν στο αρμόδιο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης.
Ας δούμε συνοπτικά την απάντηση (κλικ εδώ).
Ως προς το Φράγμα
Ως γνωστόν, τον Ιούνιο του 2019, αποφασίσθηκε το έργο να περάσει από την Αντιπεριφέρεια στην ευθύνη του Υπουργείου.
Το 2020 αναγνωρίσθηκε και δικαστικά η διάλυση της Σύμβασης. Το έργο έπρεπε να επαναδημοπρατηθεί, μετά από επικαιροποίηση της μελέτης του.
Η απάντηση της Υπηρεσίας (παραθέτουμε το σχετικό απόσπασμα από συν 2 «…Η τυπική διαδικασία Παράδοσης των φακέλων του έργου από την Περιφέρεια Δ.Τ.Μ. προς το ΥΠ.Α.Α.Τ. δεν έχει γίνει ακόμη, καθώς οι συναντήσεις που κανονίστηκαν με τους υπαλλήλους του ΥΠ.Α.Α.Τ. αναβλήθηκαν, χωρίς ευθύνη δική μας….»!
Τρία χρόνια τώρα οι Φάκελοι του έργου δεν διαβιβάσθηκαν καν στο Υπουργείο, επικαιροποίηση μελέτης δεν έγινε και συνεπώς δημοπράτηση δεν προβλέπεται….
Το έργο απεντάσσεται από το τρέχον Πρόγραμμα και πάει με πολλές επισφάλειες προς ένταξη στο επόμενο, ως έργο γέφυρα μετά από αξιολόγηση….
Με λίγα λόγια, φτάσαμε 12 χρόνια από την δημοπράτηση (2010), οκτώ (8) χρόνια από το σταμάτημα των εργασιών του Φράγματος (2015), πέντε (5) χρόνια από την διάλυση της Σύμβασης (2017), τρία (3) χρόνια από την απόφαση μεταφοράς του έργου στο Υπουργείο και δύο (2) χρόνια από την δικαστική απόφαση για διάλυση της Σύμβασης, για να αποφασισθεί τον Οκτώβριο του 2022 η επαναδημοπράτηση του. Και εν τω μεταξύ τρία χρόνια τώρα δεν μεταβίβασαν καν τους Φακέλους….
Η κατάσταση για την Μελέτη του αρδευτικού του Φράγματος ανάλογη.
Δημοπρατήθηκε στις 14 Ιανουαρίου του 2014 από τις υπηρεσίες του Υπουργείου. Η ανάθεση για την εκπόνηση της έγινε με καθυστέρηση πέντε χρόνων σχεδόν (Νοέμβριο του 2018) και συνεχίζεται μετά από δυο παρατάσεις μέχρι τον Δεκέμβριο του 2023 (παρα τις διαβεβαιώσεις του Περιφερειάρχη για ομαλή εξέλιξη)….
Πόσο κανονικό είναι να χρειάζονται πέντε (5) χρόνια για την εκπόνηση της Μελέτης από την στιγμή της Ανάθεσης της και εννέα (9) χρόνια από την Δημοπράτηση της;;;
Η απάντηση της Υπηρεσίας δεν αφήνει περιθώριο αμφισβήτησης ότι και το αρδευτικό πάει στις καλένδες « …..Για να ενταχθεί το έργο του Αρδευτικού στο ΠΑΑ πρέπει να ολοκληρωθεί η μελέτη, (από την οποία θα προκύψει ο Προϋπολογισμός του), να γίνει το αίτημα ένταξης
του και στην συνέχεια (αφού ενταχθεί) θα γίνει ο διαγωνισμός και η κατασκευή του.
Επομένως σε αυτήν την φάση δεν μπορεί να γίνει εκτίμηση για το χρονοδιάγραμμα δημοπράτησης του Αρδευτικού….»
Ως προς το Υδροηλεκτρικό του Φράγματος, που θα έδινε υπεραξία στο έργο του Φράγματος, αφού θα παρήγαγε ρεύμα αξίας ενός εκατομμυρίου ευρώ το έτος.
Από το 2014 έως το 2018 είχαν εκδοθεί όλες οι απαραίτητες αδειοδοτήσεις, με τελευταία την Άδεια Εγκατάστασης (Ιούνιος 2018), με ισχύ έως τον Δεκέμβριο του 2020.
Το 2020, δόθηκε διετής Παράταση της Άδειας Εγκατάστασης έως τις 19/12/2022 με την επισήμανση ότι άλλη παράταση δεν ήταν δυνατόν να δοθεί.
Δυστυχώς και η παράταση αυτή έληξε άπρακτη ….
Στους δύσκολους καιρούς που περνάει ο τόπος αυτή η πολιτική διαχείριση είναι καταστροφική.
Πότε επιτέλους αντί για παχιά λόγια, έωλες διαβεβαιώσεις και αοριστίες η Περιφερειακή Αρχή αλλά και οι θεσμικοί εκπρόσωποι αυτού του τόπου θα σταθούν στο ύψος των περιστάσεων ;
Για τον Συνδυασμό «ΕΛΠΙΔΑ»
Γεωργία Ζεμπιλιάδου Απόστολος Τζώτζης
Περιφερειακή Σύμβουλος – Επικεφαλής Περιφερειακός Σύμβουλος
- Προηγούμενο Σύλλογος Γρεβενιωτών Κοζάνης ”Ο Αιμιλιανός”: Σεμινάριο πρώτων βοηθειών από το ΕΚΑΒ Δυτικής Μακεδονίας
- Επόμενο Έφυγε από την ζωή η Δημητρούλα Θεοδώρου σε ηλικία 69 ετών- Η κηδεία θα τελεστεί σήμερα Κυριακή 15 Ιανουαρίου