Ερώτηση προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων για τις προαγωγικές εξετάσεις των παιδιών με αναπηρία και μαθητών που ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες
ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων
Θέμα: Για τις προαγωγικές εξετάσεις των παιδιών με αναπηρία και μαθητών που ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες.
Το Υπουργείο Παιδείας συνεχίζει να αντιμετωπίζει με ανάλγητο τρόπο το ζήτημα των προαγωγικών εξετάσεων των μαθητών με αναπηρίες ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και όσων ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες (κυρίως ανοσοκατασταλμένοι), καθώς, παρότι στερήθηκαν τα δύο προηγούμενα χρόνια την ουσιαστική εκπαιδευτική, μαθησιακή στήριξη, κλήθηκαν να εξεταστούν στο πλαίσιο των προβλεπόμενων προαγωγικών εξετάσεων με τους ίδιους όρους με τους υπόλοιπους μαθητές.
Οι συγκεκριμένες κατηγορίες μαθητών, με ευθύνη του Υπουργείου Παιδείας, δεν έλαβαν την αναγκαία εκπαιδευτική στήριξη επειδή αυτό δεν προσέλαβε έγκαιρα εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων, ώστε να συσταθούν και να λειτουργήσουν έγκαιρα τα προβλεπόμενα τμήματα τηλε-εκπαίδευσης. Αποτέλεσμα των καθυστερήσεων ήταν, τα μαθήματα είτε να ξεκινήσουν με μεγάλη καθυστέρηση, είτε να μην έχουν καθηγητές όλων των ειδικοτήτων και να μην γίνονται όλα τα μαθήματα του αναλυτικού προγράμματος. Χαρακτηριστικά να αναφέρουμε ότι τα διαδικτυακά μαθήματα για τις ευπαθείς ομάδες ξεκίνησαν στα τέλη του μήνα Δεκέμβρη.
Σε αλλεπάλληλες παρεμβάσεις των Συλλόγων και των Ενώσεων Γονέων προς το Υπουργείο Παιδείας για την άμεση κάλυψη όλων των κενών και την παροχή εκπαίδευσης στις ευπαθείς ομάδες μαθητών, η εξοργιστική απάντηση ήταν ότι δεν υπάρχει ενδιαφέρον από τους εκπαιδευτικούς για τη στελέχωση των τμημάτων. Μια απάντηση που δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα, αφού είναι χιλιάδες οι αδιόριστοι – άνεργοι εκπαιδευτικοί που με ευθύνη όλων των κυβερνήσεων κάθε χρόνο βιώνουν είτε την πολυδάπανη περιπλάνησή τους ανά την χώρα, είτε την δραματική αναμονή να μπουν στην σχολική τάξη και να προσφέρουν τις επιστημονικές τους γνώσεις.
Ταυτόχρονα, στην ίδια ρότα της υποστελέχωσης, λειτούργησαν τα Ειδικά Σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στη δια ζώσης διαδικασία τα προηγούμενα χρόνια, με αποτέλεσμα σε πολλά Ειδικά Σχολεία το πλήρες πρόγραμμα να ξεκινήσει στις αρχές Μαρτίου. Παρόλα αυτά, οι μαθητές των Ειδικών Λυκείων κλήθηκαν να εξεταστούν, όπως άλλωστε και οι υπόλοιποι μαθητές, με τράπεζα θεμάτων, παρά το γεγονός ότι τα κενά είναι συσσωρευμένα, επιτείνοντας ακόμα περισσότερο το άγχος και τις δυσκολίες που επέφερε η ίδια η διαχείριση της πανδημίας.
ΕΡΩΤΑΤΑΙ η κ. Υπουργός τι μέτρα προτίθεται να πάρει η κυβέρνηση έτσι ώστε:
– Κάθε μαθητής Ειδικού Σχολείου Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ή/και ανήκων στις ευπαθείς ομάδες, να προαχθεί για το σχολικό έτος 2021-2022 ακώλυτα στην επόμενη τάξη, με βάση τους βαθμούς τετραμήνων. Εφόσον διαρκέσουν οι ίδιες συνθήκες για την ερχόμενη σχολική χρονιά να επαναληφθεί το ίδιο.
– Να καταργηθεί η Τράπεζα Θεμάτων και η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής στα Ειδικά Λύκεια της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
– Να καλυφθούν πλήρως όλα τα κενά των Ειδικών Σχολείων των δυο Εκπαιδευτικών Βαθμίδων, με όλες τις αναγκαίες ειδικότητες Εκπαιδευτικού, Ειδικού Εκπαιδευτικού και Βοηθητικού Προσωπικού, με μόνιμη σχέση εργασίας, ώστε να λειτουργούν απρόσκοπτα από τη πρώτη μέρα έναρξης του σχολικού έτους. Να είναι πλήρως στελεχωμένα ώστε να προσφέρουν αναβαθμισμένο εκπαιδευτικό – επιστημονικό έργο για όλους τους μαθητές τους.
Οι Βουλευτές
Δελής Γιάννης
Κανέλλη Λιάνα
Καραθανασόπουλος Νίκος
Κομνηνάκα Μαρία
Λαμπρούλης Γιώργος
Μαρίνος Γιώργος
Παπαναστάσης Νίκος
Συντυχάκης Μανώλης
- Προηγούμενο Πραγματοποιήθηκε η ενημερωτική συνάντηση για τον απολογισμό πεπραγμένων και δράσεων 1ου εξαμήνου 2022 της Π.Ε. Φλώρινας
- Επόμενο Power Pass: Αναρτήθηκαν τα ποσά που θα λάβουν οι δικαιούχοι -Πώς θα δείτε τι επιστροφή θα πάρετε