Δυτική Μακεδονία: Διαδικτυακό θερινό σχολείο Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Η Περιφερειακή Διεύθυνση Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Μακεδονίας αξιοποιώντας τους Πόλους Εκπαιδευτικής Καινοτομίας ΤΠΕ (ΠΕΚΤΠΕ) [pektpe.xyz] διοργανώνει διαδικτυακό Θερινό Σχολείο (Summer School) με θέμα “Πληροφορική και Νέες Τεχνολογίες στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση“.
Το θερινό σχολείο θα πραγματοποιηθεί διαδικτυακά τον Ιούνιο 2021 και περιλαμβάνει τις παρακάτω ανεξάρτητες θεματικές ενότητες:
- Προγραμματισμός με Scratch (για μαθητές)
- Προγραμματισμός με Scratch (για εκπαιδευτικούς)
- Προγραμματίζοντας με micro:bit και EV3 Μindstorms (για μαθητές)
- Χρήση του Raspberry Pi σαν Webserver (για εκπαιδευτικούς)
- Προσομοιωτής Εκπαιδευτικής Ρομποτικής TRIK Studio (για εκπαιδευτικούς)
- Εργαστήρια Δεξιοτήτων στο Δημοτικό – Ρομποτική (για εκπαιδευτικούς)
- Μαθησιακή Αναλυτική (για εκπαιδευτικούς)
Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να δηλώσουν συμμετοχή σε όσες ενότητες επιθυμούν.
Θεματική ενότητα 1: Προγραμματισμός με Scratch (για μαθητές)
Σύντομη περιγραφή: Μαθαίνοντας προγραμματισμό εύκολα και γρήγορα. Γνωριμία με τα γραφικά, τις εντολές του Scratch και τους ήχους/μουσική με σκοπό την κατασκευή έργων όπως: διαδραστικές ιστορίες, παιχνίδια, κινούμενα σχέδια.
Ημερομηνίες | Ώρες | Διδάσκοντες | Τίτλος | Συμμετέχοντες | Φόρμα επικοινωνίας |
Τρίτη 22-06-2021
(A Μέρος ) |
17:00-18:00 |
Τσίρου Αντιγόνη |
Προγραμματίζω με Scratch
|
ΓΙΑ ΜΑΘΗΤΕΣ : – Ε’ και ΣΤ’ Δημοτικού – Α’, Β’, Γ’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ |
https://forms.gle/JNxeKZDKGxywt3Fd8 Διευκρινίσεις – πληροφορίες: pektpekoz@gmail.com |
Τετάρτη
23-06-2021 (B Μέρος ) |
17:00-18:00 |
Θεματική ενότητα 2: Προγραμματισμός με Scratch (για εκπαιδευτικούς)
Σύντομη περιγραφή: θα δημιουργήσουμε ξεκινώντας από το μηδεν παιχνίδια και εφαρμογές με το προγραμματιστικό περιβάλλον Scratch. Σκοπός είναι να αποκτήσουν οι επιμορφούμενοι μια σφαιρική εικόνα για τις δυνατότητες του Scratch, ώστε να το αξιοποιήσουν στην εκπαιδευτική διαδικασία. Το ταχύρρυθμο αυτό σεμινάριο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς πληροφορικής ΠΕ86 Α/θμια και Β/θμιας Εκπαίδευσης που εργάζονται σε σχολεία της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας. Διάρκεια επιμόρφωσης 3 ώρες.
Ημερομηνίες | Ώρες | Διδάσκοντες | Τίτλος | Συμμετέχοντες | Φόρμα επικοινωνίας |
Τετάρτη 23-06-2021
(Α μέρος ) |
18:00-19:30 |
Καλτσιάδου Μαρία |
Προγραμματίζω με Scratch
|
Εκπαιδευτικοί ΠΕ86 πληροφορικής |
https://forms.gle/3ySxd4dMoYbfN1d29
Διευκρινίσεις – πληροφορίες: |
Πέμπτη 24-6-2021
(Β’ μέρος) |
18:00-19:30 |
Θεματική ενότητα 3: Προγραμματίζοντας με micro:bit και EV3 Mindstorms (για μαθητές σχολικών μονάδων της Π.Δ.Ε. Δυτικής Μακεδονίας)
Σύντομη περιγραφή: Προγραμματίζοντας micro:bit και EV3 Mindstorms με τη βοήθεια προσομοιωτών. Κινητήρες, αισθητήρες και πολλή φαντασία. Δημιουργήστε το πρόγραμμά σας, εκτελέστε το στον προσομοιωτή, μοιραστείτε το μαζί μας και δείτε το να “ζωντανεύει” τα δικά μας micro:bit και EV3.
Ημερομηνίες | Ώρες | Διδάσκοντες | Τίτλος | Συμμετέχοντες | Φόρμα επικοινωνίας |
Τετάρτη
16/06/2021 |
18:00-19:00 | Βασιλειάδου Πολυξένη, Ζαραφίδης Χαράλαμπος, Λιάμπα Θεοδούλα | Προγραμματίζοντας με micro:bit και EV3 Μindstorms | ΓΙΑ ΜΑΘΗΤΕΣ
Π.Δ.Ε. Δυτικής Μακεδονίας – Ε’ και ΣΤ’ Δημοτικού – Α’, Β’, Γ’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ |
https://forms.gle/5RpJvS9B9xwevDmr8
Διευκρινίσεις – πληροφορίες: |
Πέμπτη
17/06/2021 |
|||||
Τετάρτη
23/06/2021 |
18:00-19:00 | ||||
Πέμπτη
24/06/2021 |
Θεματική ενότητα 4: Χρήση του Raspberry Pi σαν Webserver
Σύντομη περιγραφή: Το Raspberry Pi είναι ένα εργαλείο το οποίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί για πολλούς και διάφορους σκοπούς. Στο σεμινάριο, θα επικεντρωθούμε στην εγκατάσταση και ρύθμιση του Raspberry Pi για να λειτουργήσει σαν ένας διακομιστής ιστοσελίδων στο εργαστήριο πληροφορικής. Το σεμινάριο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς πληροφορικής της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας. Διάρκεια επιμόρφωσης 3 ώρες.
Ημερομηνίες | Ώρες | Διδάσκοντες | Τίτλος | Συμμετέχοντες | Φόρμα επικοινωνίας |
Παρασκευή
25/06/2021 Α μέρος |
18:00-19:30 | Θεμελής Θεόδωρος | Χρήση του Raspberry Pi σαν Webserver | Εκπαιδευτικοί ΠΕ86 πληροφορικής |
https://forms.gle/Dzjy89nMWkQUXbco7
Διευκρινίσεις – πληροφορίες:
|
Δευτέρα
28/06/2021 Β μέρος |
Θεματική ενότητα 5: Προσομοιωτής εκπαιδευτικής ρομποτικής TRIK Studio
Σύντομη περιγραφή: To TRIK Studio είναι εκπαιδευτικό λογισμικό που λειτουργεί ως προσομοιωτής ρομποτικής. Διαθέτει δύο εκδόσεις και απευθύνεται σε μαθητές όλων των ηλικιών. Χρησιμοποιεί μια οπτική γλώσσα προγραμματισμού, φιλική για αρχάριους προγραμματιστές, που επιτρέπει την εύκολη δημιουργία πρωτότυπων σεναρίων. Προσομοιώνει την λειτουργία διαφόρων αισθητήρων όπως χρώματος, φωτός, επαφής, υπερήχων και γυροσκόπιο, ενώ προσομοιώνει και σφάλματα στους αισθητήρες και τους κινητήρες.
Ημερομηνίες | Ώρες | Διδάσκοντες | Τίτλος | Συμμετέχοντες | Φόρμα επικοινωνίας |
Τρίτη
15-6-2021 |
18:00-19:30 | Μωϋσιάδης Βασίλειος | TRIK Studio | Εκπαιδευτικοί ΠΕ86 Πληροφορικής | https://forms.gle/yhgjTszXEUxasZtN7
Διευκρινίσεις – πληροφορίες: |
Τετάρτη
16-6-2021 |
17:00-18:30 |
Θεματική ενότητα 6: Εργαστήρια Δεξιοτήτων στο Δημοτικό – Ρομποτική
Σύντομη περιγραφή: Τα εργαστήρια δεξιοτήτων έχουν σκοπό να καλλιεργήσουν στους μαθητές δεξιότητες τεχνολογίας, επιστήμης και ζωής. Με την ρομποτική, τα παιδιά, αναπτύσσουν ικανότητες μηχανικής, προγραμματισμού και επίλυσης προβλημάτων που είναι πλέον ένα βασικό εφόδιο για την μελλοντική τους εξέλιξη. Το σεμινάριο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς Α/θμιας εκπαίδευσης και παρουσιάζει το κιτ ρομποτικής Lego Wedo 2.
Ημερομηνίες | Ώρες | Διδάσκοντες | Τίτλος | Συμμετέχοντες | Φόρμα επικοινωνίας |
Δευτέρα 14 Ιουνίου 2021 | 18:00-19:00 | Γεωργίου Σωτήρης | Εργαστήρια Δεξιοτήτων στο Δημοτικό – Ρομποτική | Εκπαιδευτικοί Α/θμιας εκπαίδευσης | https://forms.gle/huDe9cYVuqtsHfHo9 |
Τετάρτη 16 Ιουνίου 2021 | 18:00-19:00 |
Θεματική ενότητα 7: Μαθησιακή Αναλυτική (Learning Analytics)
Σύντομη περιγραφή:
Σκοπός: Ο/Η εκπαιδευτικός να εξοικειωθεί με τη φιλοσοφία και τις πρακτικές της Μαθησιακής Αναλυτικής (MA) – Learning Analytics (LA) έτσι ώστε να προβληματιστεί για τον αντίκτυπο της στη διδασκαλία και τη μάθηση και να μπορεί να σχεδιάζει μαθήματα που την ενσωματώνουν.
Αναμενόμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την ολοκλήρωση του μαθήματος, ο/η εκπαιδευτικός να είναι σε θέση να
- Ορίζει τις διαστάσεις, τις πρακτικές και τους στόχους της Μαθησιακής Αναλυτικής (MA)
- Σχεδιάζει ένα μάθημα που ενσωματώνει πρακτικές ΜΑ
- Αξιοποιεί τις υπηρεσίες ΜΑ στο εκπαιδευτικό περιβάλλον Open Eclass (Στατιστικά Μάθησης), (προαιρετικά: Moodle, Google classroom, Edmodo, Open EdX, Learnworlds, LAMS, etc).
Υποενότητες:
- Εργαλεία Μαθησιακής Αναλυτικής (ΜΑ) – Instructional Design
- Μαθησιακή Αναλυτική & Ανεστραμμένη Τάξη
- Μαθησιακή Αναλυτική και Αυτορρυθμιζόμενη Μάθηση
- Ζητήματα Ηθικής και ΜΑ
- Motivational Interviewing και ΜΑ
Ημερομηνίες | Ώρες (σύνολο 8) | Διδάσκοντες | Τίτλος | Συμμετέχοντες | Φόρμα επικοινωνίας |
Τρίτη
22/6/2021 |
19:00-20:00 (σύγχρονο) | Δημήτρης Τζήμας | Μαθησιακή Αναλυτική | Εκπαιδευτικοί όλων των ειδικοτήτων & Φοιτητές | https://forms.gle/8zKzQ2JyqFGpNtVaA
Επικοινωνία: detzimas@csd.auth.gr |
Ασύγχρονο (3 ώρες μελέτη) | |||||
Τρίτη
29/6/2021 |
19:00-20:00 (σύγχρονο) | ||||
Ασύγχρονο (3 ώρες μελέτη) |
Καλούνται όσοι εκπαιδευτικοί, μαθητές και φοιτητές ενδιαφέρονται να συμμετέχουν στο θερινό σχολείο, να συμπληρώσουν τις αντίστοιχες φόρμες εκδήλωσης ενδιαφέροντος που τους αφορούν μέχρι και την Τετάρτη 9 Ιουνίου για να τους σταλούν έγκαιρα οι οδηγίες και οι σύνδεσμοι παρακολούθησης.
- Προηγούμενο Τι αλλάζει στο εργασιακό νομοσχέδιο πριν την κατάθεση
- Επόμενο «Με την κιθάρα μου στο ώμο», «Δε βρήκα λέξη πιο γλυκιά (μαμά)» σε μουσική και στίχους του Σερβιώτη Δημήτρη Μπάκανου