Τι ισχύει τελικά για γάμους και βαπτίσεις: Όρια ατόμων, μάσκες, μουσική- Όλα τα μέτρα για τους ναούς και το γλέντι
Λίγες ημέρες απομένουν για να ξεκινήσει και επίσημα η φετινή «σεζόν» των γάμων και των βαπτίσεων.
Σύμφωνα με τον οδικό «χάρτη» εξόδου από το lockdown, που είχε δώσει στη δημοσιότητα ο υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργώ Άκης Σκέρτσος, από την 1η Ιουνίου θα μπορούν να γίνονται γάμοι και βαπτίσεις, υπό συγκεκριμένα μέτρα. Παρά την αρχική πληροφόρηση ότι θα ακολουθήσει αναθεωρημένη εγκύκλιος για τελετές, όπως οι γάμοι και οι βαπτίσεις, μέχρι σήμερα δεν έχουν γίνει νέες ανακοινώσεις. Τι ισχύει τελικά;
Το ζήτημα των γάμων και των βαπτίσεων είναι χωρισμένο σε δυο σκέλη: Το πρώτο αφορά το θρησκευτικό κομμάτι και τα μέτρα για τους ναούς, ενώ το δεύτερο εστιάζεται στις κοινωνικές εκδηλώσεις, δηλαδή το γλέντι που ακολουθεί.
Το τελευταίο χρονοδιάγραμμα εξόδου από το lockdown
Γάμοι και βαπτίσεις: Τι ισχύει για τους ναούς
Σε ό,τι αφορά τις εκκλησίες, τα μέτρα για τους γάμους και τις βαπτίσεις, σήμερα, είναι πανομοιότυπα με όσα ίσχυσαν το Πάσχα. «Είναι απολύτως ξεκάθαρα τα πράγματα. Επιτρέπεται κανονικά να γίνει ο γάμος ή η βάπτιση με τους ίδιους όρους που γίνεται η Θεία Λειτουργία, όπως τούς όριζε η τελευταία ΚΥΑ» λέει στο iefimerida.gr ο Γενικός Γραμματέας Θρησκευμάτων του υπ. Παιδείας κ. Γιώργος Καλαντζής.
«Οι όροι αυτοί προβλέπουν ότι εντός του ναού μπορεί να υπάρχει ένα άτομο προς 25 τ.μ. και με ανώτατο όριο των 100 ανθρώπων, μέσα ή έξω. Δηλαδή, μπορούν να είναι, για παράδειγμα, 20 άτομα εντός του ναού και 80 άνθρωποι εκτός. Επιπλέον, στο προαύλιο του ναού, και όχι γενικώς έξω, μπορεί να είναι ένα άτομο για κάθε 10 τ.μ.. Είναι αυτονόητο ότι τόσο τους γάμους όσο και στις βαπτίσεις πως όσοι βρίσκονται εντός και εκτός ναών πρέπει να φορούν μάσκες και να τηρούν τις αποστάσεις» εξηγεί ο κ. Καλαντζής.
Σχετικά με τους ναούς -και όχι μόνο τους χριστιανικούς- επικρατεί μια σχετική ανακούφιση στους ειδικούς και το κυβερνητικό «στρατόπεδο» καθώς δεν υπάρχουν στο άμεσο διάστημα μεγάλες θρησκευτικές εορτές. Ενα μικρό «κρας τεστ» θα είναι η μουσουλμανική εορτή του Ιντ αλ-αντχά, η οποία ξεκινά στις 19 Ιουλίου, ενώ θα ακολουθήσει ο Δεκαπενταύγουστος. Σύμφωνα με πληροφορίες του iefimerida.gr, μέχρι στιγμής δεν υπάρχει εισήγηση των λοιμωξιολόγων ώστε να χαλαρώσουν τα μέτρα -δηλαδή να αυξηθούν τα όρια πιστών- για τους ναούς.
Συνοπτικά τα μέτρα για τους γάμους και τις βαπτίσεις:
Υποχρεωτικά self test για ιερείς, νεωκόρους, ιεροψάλτες και λοιπό προσωπικό, που θα βρίσκεται εντός του ναού
Τήρηση όλων των προβλεπόμενων υγειονομικών μέτρων προστασίας, όπως οι μάσκες και οι αποστάσεις
Ενα άτομο ανά 25τμ. εντός του ναού με ανώτατο όριο τα 100 άτομα ανά ιερό ναό
Ενα άτομο ανά 10 τμ. στους εξωτερικούς χώρους του ναού και χρήση μάσκας
Γάμοι: Τι προβλέπεται για το γλέντι
Το δεύτερο -και για πολλούς σημαντικότερο- ζήτημα είναι το τι θα ισχύει για το γλέντι που ακολουθεί, μετά τους γάμους και τις βαπτίσεις. Σύμφωνα με πληροφορίες, μέχρι στιγμής ισχύουν τα εξής:
Από 1η Ιουνίου ξεκινούν οι εκδηλώσεις
Ανώτατο όριο τα 100 άτομα
Δεν επιτρέπεται η μουσική στο γλέντι
Πηγή από το υπ. Ανάπτυξης και Επενδύσεων ανέφερε στο iefimerida.gr ότι «ο υπουργός Αδωνις Γεωργιάδης βρίσκεται σε ανοιχτή γραμμή με την επιτροπή λοιμωξιολόγων, ώστε να εξεταστεί το ενδεχόμενο αύξησης των ορίων και να δοθεί το “πράσινο φως” για τη μουσική. Αυτό όμως μπορεί να γίνει σε δυο, τρεις, τέσσερις εβδομάδες, ή και περισσότερο, από σήμερα, ανάλογα πάντα με όσα προκρίνουν οι λοιμωξιολόγοι».
Κατά την ίδια πηγή, το υπ. Ανάπτυξης και Επενδύσεων προσπαθεί να δώσει λύση στο ζήτημα του αθέμιτου ανταγωνισμού που έχει προκύψει. Υπενθυμίζεται ότι αν ένα ζευγάρι που παντρεύεται επιλέξει να γλεντήσει τον γάμο του σε ένα κατάστημα εστίασης δεν ισχύει το όριο των 100 ανθρώπων -εν ολίγοις, μπορούν να είναι εκατοντάδες οι προσκεκλημένοι. Για τα κέντρα εκδηλώσεων και τα κτήματα, ωστόσο, το όριο παραμένει στα 100 άτομα.
- Προηγούμενο Αγρότης τραυματίστηκε όταν ανατράπηκε το τρακτέρ του – Συγκινεί η αφοσίωση του σκύλου του
- Επόμενο Τι είναι το ηλεκτρονικό «ψάρεμα» ή αλλιώς phishing- Οι 7 τεχνικές που χρησιμοποιούν οι επιτήδειοι