Με «ψηφιακή» υπογραφή οι νέες ταυτότητες
ο «κλειδί» για πρόσβαση σε ψηφιακές υπηρεσίες από το σπίτι θα κρατούν στα χέρια τους οι πολίτες με τις νέες ταυτότητες που σχεδιάζει η Κυβέρνηση, με τον διαγωνισμό που αναμένεται να «τρέξει» πριν το τέλος του χρόνου. Αυτό ανάφερε σε άτυπη ενημέρωση προς τους διαπιστευμένους δημοσιογράφους ο Υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, κ. Κυριάκος Πιερρακάκης, καθώς το νεοσύστατο Υπουργείο θα συνδράμει στο ψηφιακό σκέλος του διαγωνισμού που θα προκηρυχθεί από το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη.
Προκειμένου να επιτευχθεί αυτό σταδιακά οι «νέες» ταυτότητες θα έχουν ενσωματωμένη ψηφιακή υπογραφή, παρά το γεγονός ότι ο μέχρι πρότινος σχεδιασμός προέβλεπε ότι εν έτη 2019 οι «νέες» ταυτότητες θα είχαν ενσωματωμένη ασπρόμαυρη φωτογραφία!
Ωστόσο, με τους ρυθμούς των διαγωνιστικών διαδικασιών δεν πρόκειται να τις κρατήσουμε στα χέρια μας πριν από τα επόμενα δύο χρόνια διάστημα για το οποίο το Υπουργείο αναζητά διαφορετικούς τρόπους ώστε να διευκολύνει τη ζωή των πολιτών.
Απλούστευση διαδικασιών
Οι δύο λέξεις-κλειδιά που συμπυκνώνουν το αντικείμενο του Υπουργείου είναι αυτές της διαλειτουργικότητας και της απλούστευσης των διαδικασιών. Αυτές όμως δεν μπορούν να γίνουν πραγματικότητα χωρίς τον επανασχεδιασμό των διοικητικών διαδικασιών. Χωρίς δηλαδή την αξιολόγηση των υφιστάμενων ώστε να διερευνηθεί ποια βήματα παραμένουν απαραίτητα και ποια πλεονάζουν.
Όπως γνωστοποίησε, ο αρμόδιος υφυπουργός, κ. Γιώργος Γεωργαντάς κατά τη διάρκεια της άτυπης ενημέρωσης, απεστάλη εχθές προς όλα τα υπουργεία επιστολή μέσω της οποίας ζητείται ενημέρωση για την πορεία των ψηφιακών προγραμμάτων που βρίσκονται σε εξέλιξη, ώστε στη συνέχεια η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου να μπορεί να προχωρήσει στο σχεδιασμό και την προκήρυξη των επόμενων έργων και δράσεων.
Οσον αφορά την διασύνδεση των υπηρεσιών για τα γεγονότα ζωής – δήλωση γέννησης και θανάτου ακόμα και η έκδοση διπλώματος – αυτό θα το αναλάβει το κέντρο διαλειτουργικότητας που δημιουργείται στην Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων και θα αντλεί τα απαραίτητα έγγραφα-πιστοποιητικά από τον κάθε φορέα με τον σωστό τρόπο.
Τέλος, στα άμεσα σχέδια της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου είναι και η δημιουργία μίας διαδικτυακής πύλης – το gov.gr στα πρότυπα του βρετανικού gov.uk – στην οποία σε πρώτη φάση θα ενσωματωθούν οι υπηρεσίες που είναι ήδη διαθέσιμες ηλεκτρονικά, ενώ όσο προχωρά ο ψηφιακός μετασχηματισμός της δημόσιας διοίκησης θα εμπλουτίζεται και με νέες υπηρεσίες.
- Προηγούμενο Πανελλήνιες 2019: Ξεκινούν οι Επαναληπτικές Εξετάσεις -Αρχή με Νεοελληνική Γλώσσα
- Επόμενο 7ο Δημοτικό Σχολείο Γρεβενών – Προκήρυξη θέσης σχολικού τροχονόμου