Επιστολές*Του Βασ. Κ. Αναστασιάδης, Δ.Φ.
Γρεβενά 3 Ιανουαρίου 2018
Επειδή πολλά λέγονται και γράφονται για τη γλώσσα και την εκπαίδευση από επισήμους και ανεπισήμους, Adiatur et alteta pars (= Ας ακουστεί και η άλλη πλευρά)! Μερικοί χαρακτηρίζουν τη σημερινή νεοελληνική γλώσσα σαν αναγνώστες ενός μόνο βιβλίου σχετικά με αυτήν. Γι΄ αυτό και εκφράζονται γι΄ αυτήν με υποτιμητικούς χαρακτηρισμούς. Επειδή αγνοούν την ιστορία της ελληνικής γλώσσας, υποστηρίζουν πράγματα εντελώς ασύστατα. Μάλιστα ένας πολυγραφότατος από αυτούς έγραψε σε εφημερίδα της Αθήνας για τη νεοελληνική γλώσσα τα εξής: Θεσμοθετήθηκε ως επίσημη γλώσσα του κράτους ένα εκτρωματικό γλωσσικό ιδίωμα της τεχνικής δημοτικής. Κι ένας άλλος υποστηρίζει ότι η νεοελληνική γλώσσα έχει χάσει τη μουσικότητά της εξαιτίας της κατάργησης των τόνων και των πνευμάτων. Υποστηρίζει ακόμη ότι η καθαρεύουσα δε δημιουργούσε σοβαρό πρόβλημα στην κατανόησή της και ότι η κατάργησή της έφερε μεγάλο κακό στην γλώσσα. Για όνομα του Θεού, τι άλλο θα ακούσουμε!
Σχετικά με την εκπαίδευση ας έχουμε υπόψη μας ότι αυτή έχει εγκαταλειφθεί στο έλεος ων προχειρολόγων. Κατ΄ αρχήν για μία καλή εκπαίδευση χρειάζονται άνθρωποι καλά ενημερωμένοι πάνω σ΄ αυτήν και να πονούν γι’ αυτήν και να σχεδιάζεται σωστά από άτομα, που ξέρουν καλά τι θα πει εκπαίδευση. Οπωσδήποτε βέβαια χρειάζονται καλά βιβλία, αλλά παράλληλα και καλά καταρτισμένοι εκπαιδευτικοί πάνω στην επιστήμη τους και να κατέχουν καλά τη νεοελληνική γλώσσα, για να μπορούν να μεταδίδουν αποτελεσματικά τις γνώσεις τους. Προπάντων όμως είναι αναγκαίο να αξιολογούνται δίκαια και σωστά και να αμείβονται, όπως πρέπει. Και η μεταρρύθμιση και η αξιολόγηση επιβάλλεται να αρχίσουν από το νηπιαγωγείο. Δυστυχώς όμως οι εκάστοτε υπουργοί της παιδείας αρχίζουν τις μεταρρυθμίσεις τους από τις πανελλαδικές εξετάσεις και αδιαφορούν για την όλη εκπαίδευση. Δεν ενδιαφέρονται καθόλου για την αξιολόγηση και την αμοιβή των εκπαιδευτικών, χωρίς τα οποία δεν μπορεί να προχωρήσει καμία μεταρρύθμιση, όσο σωστή κι αν είναι. Παρ΄ όλα αυτά όμως οι εκπαιδευτικοί της Γενικής Εκπαίδευσης (νηπιαγωγοί, δάσκαλοι, καθηγητές) έχουν να αξιολογηθούν από το 1975. Κι όμως κανένα κόμμα δεν κάνει λόγο για την αξιολόγηση και την αμοιβή τους, γιατί τους καίνε κα τα δύο, επειδή υπολογίζουν τις ψήφους. Γι΄ αυτό και ανθούν τα φροντιστήρια και τα ιδιαίτερα μαθήματα.
Βασ. Κ. Αναστασιάδης, Δ.Φ.
- Προηγούμενο Πέμπτη 11 Ιανουαρίου: ΠΥΡΣΟΣ ΓΡΕΒΕΝΩΝ 1971-2007: Οι αγώνες, οι συνθέσεις, οι βαθμολογίες και τα γκολ.Σήμερα ΠΥΡΣΟΣ ΓΡΕΒΕΝΩΝ-Α.Ο. ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ και ΕΘΝΙΚΟΣ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ ΠΥΡΣΟΣ ΓΡΕΒΕΝΩΝ
- Επόμενο Δύο νέα βιβλία από τον «’Αγιο των Φυλακισμένων», συμπατριώτη μας, Πανοσιολογιώτατο Αρχιμανδρίτη π. Γερβάσιο Ιωάν. Ραπτόπουλο