Τέλος στα γυρισμένα χιλιόμετρα και τα κοντέρ «μαϊμού». Τι αλλάζει στα ιδιωτικά ΚΤΕΟ και στη διαδικασία των τεχνικών ελέγχων
Φρένο στην πρακτική των «πειραγμένων» χιλιομέτρων επιχειρεί να βάλει το υπουργείο Μεταφορών με εγκύκλιο για τον ανακαθορισμό της διαδικασίας τεχνικών ελέγχων και κυρίως του Μηχανογραφικού Συστήματος των ιδιωτικών ΚΤΕΟ που βρίσκεται ήδη υπό επεξεργασία και θα καθορίζει μεταξύ άλλων την υποχρεωτικότητα τήρησης αλλά και σύγκρισης αρχείου με τα διανυθέντα χιλιόμετρα κάθε οχήματος
Το ιστορικό των χιλιομέτρων μαζί με τα υπόλοιπα στοιχεία κάθε τεχνικού ελέγχου σύμφωνα με την εφημερίδα «Έθνος» θα αποστέλλονται άμεσα στο υπουργείο Μεταφορών, ενώ η βάση δεδομένων που θα δημιουργηθεί θα είναι προσβάσιμη στον ιδιοκτήτη ή κάτοχο του οχήματος.
Συγκεκριμένα, βάσει του σχεδίου που εξετάζεται, η ένδειξη μετρητή διανυθέντων χιλιομέτρων του οχήματος σε κάθε τεχνικό έλεγχο (αρχικός, περιοδικός ή επανέλεγχος) πρέπει να είναι μεγαλύτερη από τις ενδείξεις των προηγούμενων τεχνικών ελέγχων και η σύγκριση των ενδείξεων θα γίνεται αυτόματα από το Μηχανογραφικό Σύστημα του ΚΤΕΟ. Τα στοιχεία αντλούνται από τη βάση δεδομένων του υπουργείου χωρίς να εμφανίζονται στην οθόνη του χειριστή σε κανένα στάδιο του ελέγχου.
Σε περίπτωση διαπίστωσης ανακολουθίας των ενδείξεων σε σχέση με τη μέτρηση του προηγούμενου ή παλαιότερου ελέγχου, το σύστημα θα εκτυπώνει όλες τις ενδείξεις στο Δελτίο Τεχνικού Ελέγχου.
Εάν αιτιολογημένα δεν είναι εφικτή η επικοινωνία με το σύστημα του υπουργείου αλλά εντοπίζεται ανακολουθία των ενδείξεων του μετρητή διανυθέντων χιλιομέτρων, το Ι.ΚΤΕΟ θα είναι υποχρεωμένο να ενημερώσει εγγράφως με συστημένη επιστολή τον ιδιοκτήτη του οχήματος.
Προκειμένου να μπορεί και ο ιδιοκτήτης ή κάτοχος κάθε οχήματος να γνωρίζει τα ακριβή στοιχεία για τα διανυθέντα χιλιόμετρα, δημιουργείται στο υπουργείο Μεταφορών σχετικό μηχανογραφικό σύστημα. Οι κάτοχοι των οχημάτων θα μπορούν με τη χρήση της κατάλληλης εφαρμογής μέσω της ιστοσελίδας του υπουργείου, να ζητήσουν τη χορήγηση σε ηλεκτρονική μορφή ενημερωτικού σημειώματος, στο οποίο θα αποτυπώνονται όλες οι σχετικές ενδείξεις από το σύνολο των ελέγχων του οχήματος. Αρχική πρόσβαση στην εφαρμογή θα έχουν οι πιστοποιημένοι χρήστες του TAXISnet.
Το ζήτημα με τους «πειραγμένους» χιλιομετρητές αποτελεί την αιτία πολλών καταγγελιών και στο Συνήγορο του Πολίτη κυρίως σε ο,τι αφορά σε μεταχειρισμένα αυτοκίνητα από το εξωτερικό αλλά και σε οχήματα που αλλάζουν χέρια.
Σύμφωνα μάλιστα με παλαιότερα στοιχεία που είχε παρουσιάσει ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων, πολλά μεταχειρισμένα αυτοκίνητα που εκτελωνίζονταν από το εξωτερικό εμφανίζονταν να έχουν πολλαπλάσια χιλιόμετρα από όσα είχαν πραγματικά διανύσει προκειμένου να συρρικνώνονται τα τέλη ταξινόμησής, ενώ στη συνέχεια το κοντέρ τους ξαναγύριζε σε λιγότερα χιλιόμετρα ώστε να αυξάνεται η τιμή πώλησης.
Μεγάλο ζήτημα παραμένει, πάντως, η επιστροφή των ιδιοκτητών ΙΧ στα ΚΤΕΟ καθώς φέτος η κάμψη των ελέγχων αγγίζει περίπου το 15%, όπως επισημαίνει ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ιδιωτικών ΚΤΕΟ, Κωνσταντίνος Βήκας αποδίδοντάς την στη μη ολοκλήρωση η διασύνδεσης των ηλεκτρονικών συστημάτων.
- Προηγούμενο Νομοσχέδιο «δίνει» άδειες υπαίθριου εμπορίου σε ανέργους, πολύτεκνους και μονογονεικές οικογένειες
- Επόμενο ΕΠΑΛ ΓΡΕΒΕΝΩΝ: Διδακτέα εξεταστέα ύλη πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων