Ακούστε εδώ Ράδιο Γρεβενά – 101.5

POTIKA MYRTO
ΔΕΗ
ΕΝΑΟΝ

Grevenamedia @facebook

ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤ.ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
SportsBase
ΥΓΡΑΕΡΙΟ

Κατηγορίες

ΤΑΞΙ
ΓΡΙΔΑΣ
SPONSORS
Ζιώγας

Σιδηροδρομική Εγνατία: Να μείνει ζωντανή στρατηγική επιλογή! (2/1/2012)

Στα πλαίσια της συζήτησης για τον στρατηγικό προγραμματισμό και τον επιχειρησιακό σχεδιασμό της περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας, ο Υπ. Αντιπεριφερειάρχης και περιφερειακός σύμβουλος Δημήτρης Ψευτογκάς, σε ολιγόλεπτη παρέμβαση τόνισε την απουσία της Σιδηροδρομικής Εγνατίας, από μια ολοκληρωμένη αναπτυξιακή διαδικασία σύγχρονη, αποδοτική και με προοπτική, που θα αλλάξει την οπισθοδρόμηση, την καχεξία και τον μαρασμό μιας περιοχής που επιθυμεί, μπορεί και έχει τις δυνατότητες να δημιουργήσει ένα καλύτερο αύριο… Ειδικότερα τόνισε τα εξής:

O στρατηγικός προγραμματισμός που μας παρουσιάστηκε και η SWOT ανάλυση, είναι μια πολύ καλή εργασία στα πλαίσια της διοικητικής επιστήμης και του μάνατζμεντ, αλλά στα πλαίσια της πολιτικής λειτουργίας της Περιφερειακής Διοίκησης υστερεί.

Του λείπει η ψυχή, που θα το μετασχηματίσει από επιστημονικό εργαλείο σε μοχλό παραγωγής πολιτικής έκφρασης στην αναπτυξιακή πορεία του τόπου και που αυτός οδηγείται από την ηγεσία του.

Μετά την θαυμάσια εισήγηση που έκανε ο συνάδελφός μου και εισηγητής της μείζονος αντιπολίτευσης, ο Νίκος ο Κατσιαούνης, θα μου επιτρέψετε κύριε Πρόεδρε, να κάνω δύο παρατηρήσεις στις αδυναμίες των υποδομών που συνδέονται άμεσα με την ποιότητα ζωής και το περιβάλλον.

Μιλήσαμε προχθές για τον κάθετο άξονα Ε65 και το άτοπο να σταματήσει στην Καλαμπάκα, που ακυρώνει όχι μόνο την γεωστρατηγική αξία του, αλλά και την αξία των άλλων υποδομών.

Ένας τυφλός, λειψός και υποβαθμισμένος άξονας δεν είναι και το υπάρχον σιδηροδρομικό μας δίκτυο; Και όμως η ελαχίστη αναφορά στον στρατηγικό προγραμματισμό και η επιδερμική σημερινή παρουσία του στον παρόντα προγραμματισμό, συνιστά ένα σημαντικό μειονέκτημα.

Το ότι δεν είναι προϊόν διαβούλευσης και συλλογικής επεξεργασίας, αλλά έρχεται από τα πάνω, βάσει υποδειγμάτων και κατευθύνσεων, είναι φανερό και το γνωρίζουμε όλοι εδώ μέσα.

Να κάτι που πρέπει να αποφύγουμε και να βελτιώσουμε στο μέλλον και ελπίζω ότι θα έχουμε τον απαραίτητο χρόνο να το πράξουμε.

Η Σιδηροδρομική Εγνατία, ένα έργο ενταγμένο στα Δυτικοευρωπαϊκά δίκτυα με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση και συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα, ένα έργο που δούλεψε πάρα πολύ ο συμπατριώτης μου τότε Γ. Γραμματέας του Υπουργείου Μεταφορών, ο Γιάννης Κωνσταντινίδης, υπονομεύτηκε, εγκαταλείφθηκε μετά το 2004 με ευθύνη των κυβερνήσεων Καραμανλή και παρά τις προσπάθειές μας παραμένει γράμμα κενό και ανεκπλήρωτο όνειρο.

Η ολοκλήρωση των υποδομών που σχεδιάστηκαν από τον ….Τρικούπη δεν υλοποιήθηκαν ούτε με το πέρας ενός αιώνα και πλέον.

Υπάρχει σύγχρονη χώρα χωρίς τις οικολογικές, φθηνές, αναπτυξιακές μορφές των δικτύων σταθερής τροχιάς; Δεν ρυπαίνουν, είναι ασφαλή, γρήγορα και μαζικά.

Πως ανεχόμαστε ένα μέσο που συμβάλλει στην ποιότητα ζωής, στην αποφυγή της ρύπανσης, να είναι ημιτελές και αναξιοποίητο στην ενεργειακή καρδιά της Ελλάδας, στην περιοχή της μεγάλης ρύπανσης, στην καρδιά των εθνικών δρυμών, που τις διασχίζει ένας μεγάλος αυτοκινητόδρομος που σε λίγα χρόνια θα κορεσθεί από εκατομμύρια αυτοκινήτων; Αυτό το κενό αν είμαστε σοβαροί, ως χώρα και ως περιφερειακή αυτοδιοίκηση πρέπει να καλυφτεί.

Μήπως τα Γρεβενά αποτελούν έδαφος εχθρικής χώρας και σταματάει ο σιδηροδρομικός άξονας στην Κοζάνη προς Βορρά και στην Καλαμπάκα προς το Νότο; Χωρίς την δίδυμη αδελφή της τη σιδηροδρομική Εγνατία, η Εγνατία οδός θα υποβαθμισθεί, θα γίνει δυσλειτουργική, οι δε όξινες βροχές θα πλήττουν τα ωραία δάση που διασχίζει και η Δυτική πύλη της χώρας στην Αδριατική και στη Δύση, η Ηγουμενίτσα, δεν θα προσδώσει την γεωστρατηγική αξία που μπορεί στην εξωστρεφή διεθνή ανάπτυξη της περιφέρειάς μας, της Δυτικής Μακεδονίας.

Πρέπει λοιπόν να εντείνουμε συστηματικά τις προσπάθειές μας για ολοκληρώσουμε αυτές τις υποδομές μας που ανήκουν στις στρατηγικές επιλογές του παρελθόντος του παρόντος και του μέλλοντος μας!

Και αν οι καιροί είναι χαλεποί, τίποτε δεν μας εμποδίζει, να αγωνιζόμαστε, να πιστεύουμε, να ελπίζουμε, να οραματιζόμαστε και να δημιουργούμε!

Εμείς εδώ θα είμαστε!

Συνεπείς, σταθεροί και ακούραστοι!

Δημήτρης Ψευτογκάς

Υπ. Αντιπεριφερειάρχης

Περιφερειακός Σύμβουλοs

Σχετικά άρθρα

email επικοινωνίας

grevenamedia@gmail.com

Ράδιο Γρεβενά Συνεντεύξεις

ΚΟΜΜΩΤΗΡΙΟ
Ευτέρπη Παπαγεωργίου
Τζιόβας Ανδρέας
ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ.

ΙΣΟΓΕΙΟ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑ
ΤΑΞΙ
Υπουργείο περιβάλλοντος
Ζητείται από συνεργεία φορτηγών και λεωφορείων
ΠΩΛΕΊΤΑΙ ¨ΚΑΡΑΘΑΝΟΣ”
Ενοικιάζεται γκαρσονιέρα 42,5 τμ
ΠΩΛΟΥΝΤΑΙ ΓΙΔΙΑ
Ενοικιάζεται γκαρσονιέρα 43 τ.μ.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ
Ενοικιάζεται 75τμ Μ Αλεξάνδρου 33
ενοικιάζεται ορφοδιαμέρισμα 85 τ.μ.
ΠΩΛΟΥΝΤΑΙ 200 ΠΡΟΒΑΤΑ
ΕΘΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ

Καιρός

Γρεβενά

αγγελια λεβητας

Follow Us

 

Grevena

Fog
Humidity: 100
Wind: 0 km/h
1 °C
3 11
19 Jan 2015
3 11
20 Jan 2015
Κανάλι 28 | Ράδιο Γρεβενά 101,5
Ανταλλακτικά αυτοκινήτων
ΗΛΕΚΤΡΟΝ