Πώς θα σπάσουν τα καρτέλ των υγρών καυσίμων
Στο σπάσιμο των καρτέλ της αγοράς υγρών καυσίμων μέσα από την άρση των εμποδίων για τις εισαγωγές, την αποθήκευση, την πρόσβαση των πρατηριούχων στα διυλιστήρια και για την είσοδο νέων εταιρειών εμπορίας, καθώς και στην αντιμετώπιση του λαθρεμπορίου με την εγκατάσταση συστημάτων εισροών ? εκροών σε όλα τα στάδια της διακίνησης πετρελαιοειδών, αποσκοπούν 31 μέτρα της Επιτροπής Ανταγωνισμού.
Σύμφωνα με το ethnos.gr η ανεξάρτητη διοικητική αρχή ύστερα από περίπου τέσσερα χρόνια ερεύνησε εκ νέου τη λειτουργία της αγοράς των καυσίμων και γνωμοδοτεί στην κυβέρνηση τη λήψη μέτρων που έχουν στόχο την ενίσχυση του ανταγωνισμού, τη διαφάνεια στην τιμολόγηση και τη μείωση της τελικής τιμής.
Ο υπ. Ανάπτυξης Κωστής Χατζηδάκης μέσα στην εβδομάδα αναμένεται να ανακοινώσει ποια από αυτά θα υιοθετήσει. Η γνωμοδότηση της Επιτροπής Ανταγωνισμού περιλαμβάνει μέτρα ανά στάδιο διακίνησης.
Στο στάδιο της διύλισης μεταξύ άλλων προτείνεται τα διυλιστήρια υποχρεωτικά να γνωστοποιούν στη ΡΑΕ και το ΥΠΕΚΑ το κόστος τήρησης αποθεμάτων ασφαλείας που χρεώνουν στις εταιρείες εμπορίας, αλλά και να προβαίνουν σε αναλυτικό επιμερισμό των στοιχείων κόστους για την τιμολόγηση των καυσίμων που πωλούν σε αυτές. Και αυτά τα στοιχεία θα πρέπει να γνωστοποιούνται στη ΡΑΕ και στο υπουργείο Ανάπτυξης.
Να συσταθεί Ανεξάρτητος Οργανισμός Τήρησης Αποθεμάτων Ασφαλείας, κατά τα ευρωπαϊκά πρότυπα, ο οποίος θα τιμολογεί τα αποθέματα των εταιρειών εμπορίας και των μεγάλων καταναλωτών αναλογικά με τις καταναλώσεις καυσίμων και όχι σε σχέση με τις εισαγωγές που πραγματοποίησαν. Επίσης να δοθεί η δυνατότητα σε ποσοστό μέχρι 30% τήρησης αποθεμάτων ασφαλείας και σε άλλες χώρες της ΕΕ.
Να αξιοποιηθεί η δυνατότητα χρήσης αποθηκευτικών χώρων σε παροπλισμένα στρατόπεδα και χώρους μεγάλων τελικών καταναλωτών (ΔΕΗ).
Με τα μέτρα αυτά οι εταιρείες εμπορίας μπορούν να τηρούν τα αποθέματά τους και σε άλλους χώρους πέραν των διυλιστηρίων κι έτσι αποδεσμεύονται στο να αναζητήσουν κι αλλού προμηθευτές καυσίμων.
Στις συμβάσεις με τους βενζινοπώλες οι παροχές και οι εκπτώσεις
Τι προτείνεται για χονδρική και λιανική
Στο στάδιο της χονδρικής εμπορίας η Επιτροπή Ανταγωνισμού προτείνει να καταργηθεί η απαίτηση ελάχιστου κεφαλαίου για τη χορήγηση αδειών εμπορίας. Να επιτραπεί η λειτουργία αποθηκευτικών χώρων υγρών καυσίμων που συνδέονται αποκλειστικά με βυτιοφόρα οχήματα. Οι εταιρείες εμπορίας εκ των προτέρων θα αναγράφουν στις συμβάσεις τους με τους βενζινοπώλες την πιστωτική τους πολιτική, τις παροχές και τις εκπτώσεις.
Στο στάδιο της λιανικής η ανεξάρτητη αρχή ζητά να καταργηθούν οι περιορισμοί σε προμηθευτικούς συνεταιρισμούς και κοινοπραξίες πρατηρίων που δεν επιτρέπουν στα μέλη τους να έχουν άλλους αποθηκευτικούς χώρους και βυτιοφόρα πέραν αυτών που προβλέπονται στις άδειες λειτουργίας τους. Οι βενζινοπώλες να μπορούν να χρησιμοποιούν ΙΧ βυτιοφόρα οχήματα χωρίς περιορισμούς ως προς τον αριθμό αλλά και το μεικτό βάρος. Το ίδιο προτείνεται και για τους πωλητές πετρελαίου θέρμανσης. Επίσης η Επιτροπή Ανταγωνισμού γνωμοδοτεί στο να μπορούν τα «Ανεξάρτητα Πρατήρια» να διακινούν με ΙΧ και ΔΧ βυτιοφόρα καύσιμα, αρκεί αυτά να σημαίνονται με την επωνυμία τους.
Επιπλέον, η ανεξάρτητη διοικητική αρχή προτείνει να εγκατασταθούν συστήματα εισροών ? εκροών στη διύλιση, τη χονδρική και λιανική εμπορία αλλά και να αναγράφεται στις αποδείξεις ταμιακής μηχανής που εκδίδουν τα βενζινάδικα η τιμή και η ποσότητα πώλησης των καυσίμων.
- Προηγούμενο Την Τρίτη 30 Οκτωβρίου γιορτάζει το στρατόπεδο «Λοχαγού Καραχάλιου» στα Γρεβενά
- Επόμενο Νέο Συλλαλητήριο για το πετρέλαιο θέρμανσης – Είναι καιρός να αναλάβουμε όλοι τις ευθύνες που μας αναλογούν