Πόρτο: Η ομάδα που ξέρει να “δημιουργεί” και .. να εισπράτει
Πολλές ομάδες το ονειρεύονται. Χάρη σε μια σωστή πολιτική μεταγραφών η Πόρτο από το 2005 που κέρδισε το Champions League, έχει καταφέρει να βάλει στα ταμεία της από πωλήσεις παικτών το ποσό των 267,843,000 Ευρώ. (!)
Την ίδια χρονική περίοδο η Μπάγερν Μονάχου που φημίζεται για την σωστή διαχείριση των οικονομικών της είναι μείον κατά 259,574,000 Ευρώ.
Σύμφωνα με το γερμανικό αθλητικό περιοδικό SportBild το οποίο έκανε την έρευνα την μεγαλύτερη «τρύπα» στα οικονομικά έχει η Ρεάλ με 571,05,000 Ευρώ.
Η Πόρτο λοιπόν διαχειρίζεται κατάλληλα και σωστά τις μεταγραφές της καθώς διαθέτει ένα εξαιρετικό τμήμα σκάουτινκ και έναν μάνατζερ που φημίζεται για τα λαβράκια που βρίσκει κυρίως στην Λατινική Αμερική.
Σχεδόν κάθε χρόνο η Δράκοι πουλάνε τους καλύτερους παίκτες τους. Πρόσφατη πώληση αυτή του Χούλκ για 55 εκ.ευρώ. Το 2011 η Πόρτο έβαλε στα ταμεία της από την πώληση του Φαλκάο στην Ατλέτικο Μαδρίτης47 εκ.ευρώ. Επίσης 22 εκ.ευρώ έλαβε για τον «δικό» μας Μπρούνο Άλβες, 24 εκ.ευρώ για τον Λισάντρο Λόπεζ , 26 εκ΄ευρώ για τον Κουαρέσμα και 31,5 εκ.ευρώ για τον Άντερσον που μεταπήδησε στην Μάντσεστερ.
Παρόλο που αποχωρίζεται όλους τους παίκτες βαρόμετρα συγκαταλέγεται στις κορυφαίες ομάδες της Ευρώπης καθώς τα τελευταία 9 χρόνια μετράει 7 πρωταθλήματα Πορτογαλίας και ένα τρόπαιο Europa League το 2011.
Η συνταγή για την επιτυχία αυτή είναι ότι καταφέρνει να αντικαθιστά τους παίκτες που φεύγουν με καλούς και πιο φθηνούς από αυτούς που έφυγαν.
Για παράδειγμα όταν ο Χούλκ ήταν κοντά στη Ζενίτ οι υπεύθυνοι του τμήματος σκάουτινκ είχαν βρει ήδη τον αντικαταστάτη. Ο μεξικανός Τζάκσον Μαρτίνεζ είχε αποκτηθεί δύο μήνες νωρίτερα από την Τζαγκουάρες για 8,8 εκ.ευρώ. Στις πρώτες του 29 συμμετοχές έχει σημειώσει 26 γκολ. Η Τσέλσι ήδη έχει εκφράσει το ενδιαφέρον της.
Τα περισσότερα ταλέντα τα εντοπίζει στην Λατινική Αμερική. Οι περισσότεροι από τους εκατοντάδες(!) σκάουτερ που διαθέτει η ομάδα εστιάζουν το ενδιαφέρον τους εκεί. Η ομάδα στο ρόστερ τις διαθέτει 15 παίκτες από την Λατινική Αμερική. Ο σκάουτερ Ρίο Μπάρος τονίζει πως πολλοί νέοι βλέπουν την Πόρτο ως το «ελατήριο» που θα τους εκτοξεύσει την καριέρα για μεγάλους συλλόγους.
Η συγκεκριμένη πολιτική στην διαχείριση των μεταγραφών έχει σώσει «οικονομικά» την ομάδα καθώς τα έσοδα από διαφημίσεις και τηλεοπτικά είναι μόλις 60 εκ.ευρώ.
Η σωστή δουλειά γίνεται. Η σωστή νοοτροπία υπάρχει. Είναι παράδειγμα προς μίμηση.
* Το ποσό των10 εκ.ευρώ έχει εισπράξει για την πώληση του Γιούρκα Σειταρίδη στην Δυναμό Μόσχας.
*30 εκ.ευρώ πήρε από την Ρεάλ για την πώληση του Πέπε.
*20,5 εκ.ευρώ δαπάνησε η Τσέλσι για να αγοράσει τον Μποσίνγκουα.
* με 19,5 εκ.ευρώ έγινε ο Λούτσο Γκονζάλες παίκτης της Μαρσέιλ.
*13 εκ.ευρώ έδωσε η Λίβερπουλ για να πάρει τον Ραούλ Μειρέλες …
Στην λίστα βρίσκονται εκτός από τους αναφερόμενους αρκετοί ακόμη παίκτες.
Α.Γ
- Προηγούμενο Συγχαρητήριο μήνυμα του Βουλευτή Γρεβενών προς τον νέο Πρόεδρο του Εμπορικού Συλλόγου
- Επόμενο Ερχονται 4.240 θεσεις εποχικών για ένα έτος σε εφορείες αρχαιοτήτων και μουσεία