JUWI HELLAS
ΙΠΠΟΚΡΑΤΗΣ
ΑΝΑΠΑΡΑΓΩΓΗ ΛΑΓΟΥ
ΠΑΠΑΚΩΣΤΑΣ ΖΩΟΤΡΟΦΕΣ
ΔΕΗ
ΔΑΜ
POTIKA MYRTO
ΚΑΡΑΛΗΣ

Grevenamedia @facebook

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤ.ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
BANNER
ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ

Κατηγορίες

ΥΓΡΑΕΡΙΟ
ΤΑΞΙ
ΓΡΙΔΑΣ

Άννα Ευθυμίου: Άμεσες κινήσεις, Όχι άλλη δυσκαμψία για το μετρό Θεσσαλονίκης

Το αρχικό χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης ήταν το 2012, μετά πήγαμε στο 2014 και τώρα λέγεται ότι στην καλύτερη περίπτωση θα είναι έτοιμο στο τέλος του 2016, κάτι όμως που εκ των πραγμάτων φαντάζει μάλλον ουτοπικό.

Δυστυχώς, βρίσκεται στα πρόθυρα της κατάρρευσης και αυτό οφείλεται σε τρία κυρίως αίτια: α) στις απρόβλεπτης έκτασης και διάρκειας αρχαιολογικές ανασκαφές, β) στις καθυστερήσεις στις απαλλοτριώσεις και γ) στα προβλήματα ρευστότητας της αναδόχου εταιρείας.

Δεν είναι ανάξιο λόγου βέβαια και το γεγονός ότι το έργο που εκτελείται σήμερα είναι διαφορετικό από αυτό που δημοπρατήθηκε. Χαρακτηριστικά από τους δεκατρείς σταθμούς του μετρό άλλαξε η χωροθέτηση των εννιά.

Εμπλοκή στην εκτέλεση του έργου φαίνεται ότι προκαλούν τα εξαιρετικού αρχαιολογικού ενδιαφέροντος ευρήματα που αποκάλυψαν οι ανασκαφές στο σταθμό της Βενιζέλου.

Πράγματι, τα αρχαιολογικά ευρήματα είναι σπάνια και ιστορικά πολύτιμα, με αποτέλεσμα να έχει ξεσπάσει μία κόντρα ανάμεσα στους αρχαιολογικούς φορείς που επιμένουν ότι πρέπει να παραμείνουν στη θέση τους και τους εκπροσώπους της διοίκησης της εταιρείας, οι οποίοι υποστηρίζουν ότι πρέπει να μεταφερθούν, διότι είναι τεχνικά αδύνατη η κατασκευή του σταθμού με την παραμονή των αρχαιοτήτων.

Η αλήθεια είναι ότι πρέπει να αντιμετωπίζουμε με σεβασμό κάθε αρχαιολογικό στοιχείο που συνδέεται και αναδεικνύει την ιστορία μας και το αυτό οφείλουμε να κάνουμε και στη συγκεκριμένη περίπτωση.

Με άλλα λόγια, πρέπει να εξαντλήσουμε κάθε δυνατότητα για την παραμονή των αρχαιοτήτων στο φυσικό τους χώρο, γιατί μόνο έτσι μπορούν να αναδειχθούν καλύτερα, κάτι που όπως καταδεικνύεται από τις σχετικές διαβουλεύσεις μεταξύ των εμπλεκόμενων φορέων δεν έχει γίνει.

Από την άλλη, μόνο και μόνο αν αυτές εξαντληθούν πλήρως και καταβληθεί κάθε δυνατή προσπάθεια για την παραμονή τους, τότε θα πρέπει να καταφύγουμε στη λύση της μεταφοράς τους, διότι ας μην ξεχνάμε ότι το έργο αυτό επιτέλους πρέπει να ολοκληρωθεί.

Μάλιστα, η αλήθεια είναι ότι το τόσο μεγάλο αυτό έργο μεταβάλλεται σε μία πραγματική τροχοπέδη για τη ζωή της πόλης μας. Μεγάλα θύματα οι λεγόμενοι «μετρόπληκτοι», δηλαδή οι καταστηματάρχες που έχουν πληγεί από τα έργα του μετρό. Δεν είναι λίγα τα λουκέτα που έχουν μπει λόγω αυτής της κατάστασης και όσοι έχουν απομείνει παλεύουν με νύχια και με δόντια να κρατήσουν ανοιχτές τις επιχειρήσεις τους.

Φυσικά, δεν μπορούμε να παραγνωρίσουμε και την αναστάτωση που προκαλείται στη ζωή των εργαζομένων στο μετρό, οι οποίοι είναι αναγκασμένοι να εργάζονται μέσα σε ένα αβέβαιο εργασιακό καθεστώς.

Πριν από είκοσι περίπου ημέρες απολύθηκαν γύρω στους τετρακόσιους εργαζόμενους! Αριθμός απίστευτα μεγάλος, αριθμός που ένας λογικός άνθρωπος αρνείται να πιστέψει, τη στιγμή που οι αρμόδιοι δευσμεύονται ότι το έργο θα έχει τελειώσει το 2016!

Πώς είναι δυνατόν να γίνει κάτι τέτοιο, όταν ενώ το έργο αυτό έχει τη δυνατότητα να δημιουργήσει 3.500 θέσεις εργασίας, απεναντίας, τη στιγμή που η ανεργία μαστίζει την πόλη μας, να χάνονται άλλες 400 θέσεις εργασίας;

Ωστόσο, οι εργαζόμενοι δεν είναι αριθμοί αλλά άνθρωποι με τις οικογένειές τους. Και οι ευθύνες για αυτό το απαράδεκτο γεγονός δεν βαρύνουν φυσικά τους εργαζόμενους, αλλά όσους παρέλειψαν να ενεργήσουν και να άρουν τα γραφειοκρατικά και όχι μόνο εμπόδια, με σκοπό τα εργοτάξια να παραμείνουν ανοιχτά, για να δίνουν εργασία στους πολίτες της Θεσσαλονίκης.

Είναι τουλάχιστον οξύμωρο το μετρό της Αθήνας να επεκτείνεται σε όλο το λεκανοπέδιο και την ίδια ώρα τα 9,6 χιλιόμετρα κύριας γραμμής μετρό στη Θεσσαλονίκη να έχουν τελματώσει.

Όλοι οι αρμόδιοι εμπλεκόμενοι φορείς οφείλουν να ενεργήσουν άμεσα και ταχύτατα, γιατί σε διαφορετική περίπτωση το έργο αυτό που εξαγγέλθηκε με τέτοιες τυμπανοκρουσίες θα καταντήσει κύριος ανασταλτικός παράγοντας στην ανάπτυξη της πόλης μας.

 

 

Η Άννα Ευθυμίου είναι Δικηγόρος, Αναπληρώτρια Εκπρόσωπος Τύπου της Ν.Δ. για θέματα Β. Ελλάδας και Δημοτική Σύμβουλος στο Δήμο Θεσσαλονίκης

 

www.annaefthymiou.gr

www.annaefthymiou.blogspot.com

Σχετικά άρθρα

email επικοινωνίας

grevenamedia@gmail.com

ΚΟΜΜΩΤΗΡΙΟ
ΑΝΑΠΑΡΑΓΩΓΗ ΛΑΓΟΥ
Ευτέρπη Παπαγεωργίου

ΚΑΜΠΑΝΙΑ ΕΣΠΑ

Τζιόβας Ανδρέας
ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ.

Ράδιο Γρεβενά Συνεντεύξεις

ΘΕΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Ενοικιάζεται (ΕΛΤΑ)
ΕΝΟΙΚΙΑΖΕΤΑΙ ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑ 100 Τ.Μ.
ΕΝΟΙΚΙΑΖΕΤΑΙ ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑ 70 Τ.Μ.
ΕΝΟΙΚΙΑΖΕΤΑΙ ΜΟΝΟΚΑΤΟΙΚΙΑ 73 τ.μ.
ENOIKIAZETAI ΓΚΑΡΣΟΝΙΕΡΑ ΔΙΧΩΡΗ
ΠΩΛΕΙΤΑΙ ΔΥΑΡΙ ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑ
PINDOS PALACE
Πωλείται διαμέρισμα 100 τ.μ.
ΖΗΤΕΙΤΑΙ
ΕΝΟΙΚΙΑΖΕΤΑΙ ΜΑΚΕΔΟΝΟΜΑΧΩΝ
ΤΑΞΙ
Υπουργείο περιβάλλοντος
Ζητείται από συνεργεία φορτηγών και λεωφορείων
Ενοικιάζεται γκαρσονιέρα 42,5 τμ
ΠΩΛΟΥΝΤΑΙ ΓΙΔΙΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ
Ενοικιάζεται 75τμ Μ Αλεξάνδρου 33
ενοικιάζεται ορφοδιαμέρισμα 85 τ.μ.
ΠΩΛΟΥΝΤΑΙ 200 ΠΡΟΒΑΤΑ
ΕΘΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ

Καιρός

Γρεβενά

αγγελια λεβητας

Follow Us

 

Grevena

Fog
Humidity: 100
Wind: 0 km/h
1 °C
3 11
19 Jan 2015
3 11
20 Jan 2015
Κανάλι 28 | Ράδιο Γρεβενά 101,5
Ανταλλακτικά αυτοκινήτων
ΗΛΕΚΤΡΟΝ