ΝΟΣΗΛΙΑΣΙΣ
PIZZA ROMEO
POTIKA MYRTO
Οικογένειες των Γρεβενών
ΚΕΝΤΡΟ ΞΕΝΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ
Κέντρο Ξένων Γλωσσών
KARTSIOUNIS
Καφενείο
GRAMMENOS
Αναγνώστου Ιωάννης
delivery LOCO
ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΑΕ

Πρωτοσέλιδα εφημερίδων

Antenna Stores – Ζιούτης
Ανταλλακτικά αυτοκινήτων

Κατηγορίες

SPONSORS

Η νέα ηλεκτρική αυτοκινητοβιομηχανία : Οι μεγάλες ανατροπές που μας αφορούν*Του Ελευθερίου Τζιόλα,Χημικού Μηχανικού, ειδικού σε θέματα Ενέργειας

Η εποχή του ηλεκτρικού αυτοκινήτου και του ψηφιακού κόσμου.

              …………………………………………………………………………………………

Η σφαίρα  της ενέργειας και ο κόσμος της ψηφιακής εποχής φαίνεται ότι θα καθορίσουν με αποφασιστικό τρόπο τα υπόβαθρα πάνω στα οποία θα εξελιχθούν,  θα αναπτυχθούν  και θα επηρεασθούν καθοριστικά στις επόμενες άμεσες δεκαετίες τα πράγματα, συνολικότερα αλλά και στους επί μέρους τομείς.

Mία μεγάλη, μείζων αλλαγή που ανέρχεται δυναμικά στο προσκήνιο της ζωής και της κίνησης των ανθρώπων στους χώρους κατοικίας, εργασίας, ζωής, επικοινωνίας πρόκειται να αλλάξει πολλά δεδομένα : πρόκειται για το ηλεκτρικό αυτοκίνητο.  Οι  σημερινοί (και αυριανοί), πραγματικοί όροι αυτού του κυριολεκτικά κεφαλαιώδους θέματος  δεν έχουν  καμία σχέση με τις συνθήκες και τα επίπεδα παραγωγής, καθώς και τους σχεδιασμούς που υπήρχαν προ 10ετίας. Η πρόοδος που έχει συντελεσθεί και  αναμένεται είναι, και θα είναι, θεαματική.

Μεγάλες ανατροπές και προκλήσεις : Αυτοκινητοβιομηχανία, Πετρέλαιο, Κίνα, Ινδία, Κόσμος.

       ……………………………………………………………………………………………………………………………….

Η Κίνα και η Ινδία, με τα οικονομικά και πληθυσμιακά τους μεγέθη, και τους αντίστοιχους ρυθμούς τους,  αλλά κυρίως με τις σχετικές τους αποφάσεις με ορίζοντα το 2030, οι οποίες λήφθηκαν για διαφορετικούς λόγους σε κάθε χώρα, πρόκειται να δώσουν πρωτοφανή ώθηση στον τομέα αυτό.  Ώθηση, η οποία σε συνδυασμό με τις  τεχνολογικές βελτιώσεις, ιδιαίτερα στα θέματα των φορητών συσσωρευτών (μπαταριών), των ψηφιακών εφαρμογών και των εναλλακτικών μορφών ενέργειας (ηλιακή) που ακολουθεί – συνοδεύει »εξ ουρανού» παντού το κινούμενο όχημα, μπορεί ταχύτατα να δημιουργήσει μετά τον προηγούμενο αιώνα των ντηζελοκινητήρων και βενζινοκινητήρων, τον αιώνα του ηλεκτρικού/ηλιακού  και  ψηφιακού  οχήματος !

Τολμούμε να πούμε ότι  η πρώτη κοινή ανακοίνωση στα χρονικά της διεθνούς διπλωματίας, Ευρωπαϊκής Ένωση και Κίνας την 1η Ιουνίου 2017, μετά την απόλυτα άστοχη απόσυρση του Ντ.Τράμπ από τη Συμφωνία του  Παρισιού  για το κλίμα, ευθέως υποστηρικτική προς τις παραδοσιακές μορφές ενέργειας των μεγάλων αμερικάνικων  πετρελαϊκών εταιρειών, βασίζεται στο γεγονός της ανταγωνιστικής κλιμάκωσης μεγάλης  της Κίνας, όπως επίσης και στις αποφάσεις της  για την νέα αυτοκινητοβιομηχανία (του ηλεκτρικού αυτοκινήτου) και στο ίδιο το ηλεκτρικό αυτοκίνητο.  «Οι αυξανόμενες επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής απαιτούν αποφασιστική αντίδραση» τονίζεται στο κείμενο, το οποίο θα υπογράφουν ο πρωθυπουργός της Κίνας, Λι Κε-Τσιάνγκ, ο πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου, Ντ. Τούσκ και ο πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Ζαν -Κλόντ  Γιούνκερ. Σημαντικό μέρος αυτής της »αποφασιστικής αντίδρασης» θα αφορά κυριολεκτικά στο ηλεκτρικό αυτοκίνητο.

Παράλληλα, με το γεγονός αυτό, πρέπει να αξιολογήσουμε, όπως έχουμε ξανατονίσει, τις εσωτερικές εντάσεις και τα ρήγματα που ήδη επιφέρει και θα διευρύνει η γραμμή Τράμπ.  Σημειώνω τη συναφή με το θέμα μας αντίδραση του Elon Musk, επιτυχημένου και επικοινωνιακού ιδιοκτήτη της κατασκευαστικής ηλεκτρικών αυτοκινήτων Tesla στις ΗΠΑ, πρωταγωνιστή ίδρυσης της Solar City, και υπερασπιστή των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και των συναφών τεχνολογιών, ο οποίος ανακοίνωσε ότι εγκαταλείπει όλα τα συμβούλια στα οποία συμμετέχει με άλλους βιομηχάνους που συμβουλεύουν τον Ντ. Τραμπ.

Το 2018, αποτελεί έτος -κλειδί για τη θεαματική είσοδο του ηλεκτρικού αυτοκινήτου στην Κίνα, με την Ινδία να είναι χρονικά συγχρονισμένη και πιο φιλόδοξη. Ο ι μεγαλύτεροι κατασκευαστές αυτοκινήτων παγκοσμίως θα παρουσιάσουν το επόμενο έτος (2018) το πρώτο μεγάλο κύμα των νέων ηλεκτρικών οχημάτων [HE, Electric Vechicles/ΕVs] και τα συσχετιζόμενα  με αυτά  υβριδικά οχήμaτα [HEVs]. Eίναι βέβαιο ότι θα είναι φθηνότερα,  και  τεχνολογικά πιο προηγμένα από τα σημερινά μοντέλα. Θα κυκλοφορήσουν σε μεγάλο αριθμό πρώτα στην Κίνα, όμως πολλές καινοτομίες τους, όπως οι ηλιακοί συλλέκτες (solar panels), τα κινητά τηλέφωνα και η προσαρμοσμένη εικονική πραγματικότητα και οποιοδήποτε άλλο μέρος-εξάρτημα υψηλής τεχνολογίας  θα έχουν διαμορφωθεί  για  την παγκόσμια αγορά !

Οι ρυθμιστικές αρχές της Κίνας απαιτούν  από το επόμενο έτος : οκτώ (8)  στα εκατό (100) οχήματα που παράγονται στις γραμμές συναρμολόγησης των  κατασκευαστών πρέπει να είναι ηλεκτρικά [ EVs], ή υβριδικά οχήματα [ HEVs ], ανερχόμενα στο 10% μόλις ένα χρόνο αργότερα, και έπειτα σε 12% ετησίως !

Οι περισσότεροι ξένοι κατασκευαστές αυτοκινήτων με εργοστάσια στην Κίνα καλούνται να αναπτύξουν τις  γραμμές παραγωγής των ηλεκτροκίνητων οχημάτων σε συνεργασία με τους εγχώριους κατασκευαστές, εξασφαλίζοντας ότι η Κίνα εισέρχεται στη εποχή της νέας αυτοκινητοβιομηχανίας  από θέση ηγετική, προδικάζοντας μια ανάλογης έκτασης κυριαρχία όταν θα κλιμακωθεί η αντίστοιχη παγκόσμια έκρηξη ζήτησης. Χαρακτηριστικά σημειώνουμε ότι η McKinsey, μια από τις μεγάλες εταιρείες  συμβουλευτικών υπηρεσιών και ερευνών, επισημαίνει ότι το παγκόσμιο μερίδιο των ηλεκτρικών οχημάτων  [EVs] μέχρι το 2030 θα κυμανθεί από 25 -50% των νέων πωλήσεων.

H Iνδία , όμως, κινεί προς τα εμπρός το πλέον φιλόδοξο σχέδιο : στοχεύει  να ξεπεράσει και την Κίνα και  να έχει μόνο ηλεκτρικά οχημάτα στο δρόμο, το 2030. Ο πρωθυπουργός της χώρας Narendra Modi ανέλαβε μια εκπληκτική δέσμευση για μηδενικές εκπομπές στο τομέα των μεταφορών, ως το 2030.

 

2018 : το μεγάλο κύμα ανεβαίνει από την Κίνα και  την Ινδία.

                   …………………………………………………………………………………..

Από το 2018 και κατά τα επόμενα 13 χρόνια η κυβέρνηση της Ινδίας σχεδιάζει να ηλεκτροκινήσει τα πάντα, από τα μικρότερα κοινόχρηστα έως τα επαγγελματικά οχήματα και τα λεωφορεία. Τα αυτοκίνητα θα έρθουν τελευταία. Οι συνέπειες στην οικονομία της χώρας  από τις εισαγωγές ακατέργαστων και, εν μέρει, κατεργασμένων τελικών πετρελαϊκών προϊόντων είναι βαθιά, με το μεγαλύτερο μέρος της παραγωγής να  προορίζεται για τον τομέα των μεταφορών, συμπεριλαμβανομένου και του συμπιεσμένου φυσικού αερίου που κυριαρχεί  σε μεγάλο μέρος των δημόσιων συγκοινωνιών στις μεγάλες πόλεις. Παρ΄ ότι οι πετρελαϊκές εταιρείες της Ινδίας αναγκάστηκαν απότομα να επιταχύνουν την μετατροπή τους σε καθαρότερα καύσιμα η επιβάρυνση και οικονομική και περιβαλλοντική  είναι τεράστια.

Η  ανανεωμένη Volvo, που ανήκει στον μεγάλο όμιλο Geely της Κίνας, θα αναπτύξει το πρώτο της απόλυτα καθαρό ηλεκτρικό αυτοκίνητο, ένα κoμψό μοντέλο σε οικονομικές τιμές που θα απευθύνεται άμεσα στις παγκόσμιες αγορές, ενώ, παράλληλα, στοχεύει να πουλάει ένα (1) εκατομμύριο ηλεκτροκίνητα και υβριδικά οχήματα κάθε χρόνο στην Κίνα έως το 2025.

Η VW της Γερμανίας θα κυκλοφορήσει, επίσης το 2018,  το πρώτο ηλεκτροκίνητο όχημά της στην Κίνα και εκτιμά »ετήσιες πωλήσεις τουλάχιστον 400.000″ εντός δύο ετών, ανεβαίνοντας σε 1.5 εκατομμύρια  ηλεκτρικά αυτοκίνητα μέχρι το 2025. Aπό το 2018, η Ford θα ξεκινήσει να πωλεί ένα υβριδικό μοντέλο Mondeo Energi, το οποίο κατασκευάστηκε με τον κρατικό εταίρο Chang’an Automobile. Η Nissan αναπτύσσει τουλάχιστον ένα ηλεκτροκίνητο μοντέλο για την Κίνα. Ενώ, η Genaral Motors σχεδιάζει να εισαγάγει μια πλήρη πλειάδα χαμηλών έως μηδενικών εκπομπών, Εκπομπών οχημάτων με το σήμα της Buick.

Το πετρέλαιο και τα προϊόντα του έχουν δώσει στον κόσμο περισσότερο από έναν αιώνα την κίνηση και την  κυκλοφορία. Περισσότερο από οποιοδήποτε άλλο εμπόρευμα, το πετρέλαιο επέτρεψε τη δημιουργία  και συσσώρευση πλούτου, την »οικοδόμηση» οικονομικών μεγαθήριων, ενώ  οι ανάγκες του αποτέλεσαν κίνητρο συγκρούσεων και σφαιρών επιρροής. Ωστόσο, ο κυρίαρχος ρόλος του , κυρίως στον αποφασιστικό τομέα  στις των  μεταφορών (παγκόσμιων, θαλάσσιων, εναέριων, ηπειρωτικών, χερσαίων, εθνικών, κοινωνικών κλπ), καθώς και η καθοριστική του συμμετοχή  κατά τις προηγούμενες δεκαετίες στην παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας απειλείται. Η ευθεία απειλή έρχεται από τα αυτοκίνητα. Η ερώτηση δεν είναι πλέον αν οι ηλεκτρικοί συσσωρευτές (η  μπαταρία) θα βλάψει τη ζήτηση πετρελαίου, αλλά πόσο. Τα έξοδα μπαταρίας συνεχίζουν να πέφτουν ραγδαία κάθε χρόνο. Νέα δίκτυα σημείων φόρτισης και ενσύρματοι χώροι στάθμευσης αυτοκινήτων αναπτύσσονται στις προηγμένες οικονομίες.

Οι σκεπτικιστές της πετρελαϊκής βιομηχανίας ίσως να μην πιστεύουν σε ένα μεταφορικό μέλλον που τροφοδοτείται από δίκτυα , αλλά η Κίνα το κάνει και η Ινδία είναι, επίσης, αποφασισμένη. Ενώ, χώρες με σημαντική θέση στον χάρτη των πετρελαιοπαραγωγών χωρών, όπως η Νορβηγία, στοχεύοντας σε νέο ενεργειακό μίγμα και με υψηλή περιβαλλοντική ευαισθησία έδωσαν ώθηση βοηθώντας, για παράδειγμα, τα ηλεκτροκίνητα οχήματα, που ήδη  αντιπροσωπεύουν περίπου το 40% των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων !

Η τεχνολογία προσπαθεί να αντιμετωπίσει την «ανησυχία της αγοράς» σχετικά με τον αποτρεπτικό παράγοντα της διάρκεια των μπαταριών. Όπως και τα  περισσότερα ηλεκτρικά οχήματα, και τα κινεζικά υβριδικά,  πρέπει να επαναφορτιστούν μετά από 130 -155 χιλιόμετρα. Αλλά, ήδη η VW θα κυκλοφορήσει στην Κίνα  μια νέα σειρά στα 300 χιλ. και έχει υπό έκδοση άλλο μοντέλο στα  480 χιλιόμετρα. Ενώ η General Motors(συγκεκριμένα η Buick)  συνεργάζεται με την κρατική Shanghai Automotive  για να παράγει ένα νέο υβριδικό σύστημα  με απόσταση 750 χιλιόμετρα (με 100 χιλ. πλήρους κάλυψης με μπαταρία).

Δεν είναι, πλέον, μόνο η Tesla, το ακριβό οικολογικό και μοντέρνο σήμα με δυναμική επιρροή, αλλά απ΄ ότι δείχνουν οι εξελίξεις ένα »τσουνάμι» μοντέλων (περισσότερα από 100), από το 2018 με μεγάλη ταχύτητα θα »χτυπήσει την αγορά». Ταυτόχρονα, ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας (ΙΕΑ) εκτιμά ότι λόγω των ηλεκτροκίνητων και των υβριδικών οχημάτων 1,3 εκατομμύρια βαρέλια πετρελαίου θα χαθούν από τη ζήτηση.  Αν και η Exxon Mobil,  εκτιμά ότι μέχρι το 2030 σε όλο τον κόσμο ο στόλος των ηλεκτρικών οχημάτων δεν θα ξεπερνά το 15% και στις ΗΠΑ δεν  θα υπερβαίνει το 10%, και την Τotal να εκτιμά αντίστοιχα έως και 30%, ωστόσο,  η τάση είναι να αναγνωρίζεται, ακόμα κι έτσι ο νέος δυναμικός παράγοντας της ηλεκτροκίνησης των οχημάτων και η ενεργειακή διαφοροποίηση.

Αυτό, πάντως, που μπορεί να ειπωθεί είναι ότι τα ηλεκτροκίνητα και υβριδικά οχήματα  και οι εναλλακτικές μορφές κυκλοφορίας και μεταφορών – ηλεκτροκίνητες σιδηροτροχιές, καύσιμα φυσικού αερίου, κυψέλες καυσίμου υδρογόνου, αυτοκατευθυνόμενα οχήματα – βρίσκονται ήδη στο δρόμο τους.

Νέα εποχή στην κίνηση και στις επικοινωνίες.

                       ……………………………………………………………..

Στο πλαίσιο αυτό, είναι πολύ σημαντικό για όλες τις χώρες και ιδιαίτερα για εκείνες που δεν είχαν την τύχη, ή δεν μπόρεσαν να συμμετάσχουν στο μεγάλο κύμα της  παραδοσιακής αυτοκινητοβιομηχανίας,  να προβλέψουν και να αξιολογήσουν τη νέα εποχή και να σχεδιάσουν στοχευμένα και ενεργητικά τη συμμετοχή τους με παραγωγικό τρόπο. Συμμετοχή, η οποία  στο σημερινό παγκόσμιο  επίπεδο παραγωγής και συνεργιών μπορεί να αναφέρεται σε εξειδικευμένα μέρη ή/και τμήματα σύγχρονου εξοπλισμού  της παραγωγής με ταυτόχρονη αξιοποίηση του πράγματι υψηλής στάθμης επιστημονικού δυναμικού της χώρας.

Αυτό αποτελεί μια συγκεκριμένη, μεταξύ άλλων, παραγωγική πρόκληση για την Πατρίδα μας, σε σχέση με τη νέα εποχή της ηλεκτροκίνητης, νέας αυτοκινητοβιομηχανίας και του  νέου, ψηφιακού κόσμου.


Θεσσαλονίκη, 15 Ιουνίου 2017

[ Σημερινό μου άρθρο (18.6.2017) στη »ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ της Κυριακής».

 

Σχετικά άρθρα

Follow Us

Κανιστράς – Τζιόλας
Κινηματογράφος Γρεβενών
EPIPEDO TZHMOROTA
PINDOS
kaltsiou
Πωλείται
TSIOVAKAS
Σεμερτζίδης
Κανάλι 28 | Ράδιο Γρεβενά 101,5

Καιρός

Grevenamedia @facebook

SPONSORS