Κινηματογράφος Γρεβενών

Grevena

Fog
Humidity: 100
Wind: 0 km/h
1 °C
3 11
19 Jan 2015
3 11
20 Jan 2015
ΝΟΣΗΛΙΑΣΙΣ
SECUTIRY
tsiarsiotis
PAPAGEORGIOU
IKTEO
BRABOSINOS
ΚΕΝΤΡΟ ΞΕΝΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ
POTIKA MYRTO
Κέντρο Ξένων Γλωσσών
KARTSIOUNIS
Καφενείο
GRAMMENOS
delivery LOCO
Ανταλλακτικά αυτοκινήτων
ΠΩΛΕΙΤΑΙ

Κατηγορίες

Παρέμβαση του βουλευτή του Νομού Γρεβενών κ. Αθανάσιου Χαντάβα για τα έργα του Υπ. Υποδομών στο Νομό Γρεβενών *ΒΙΝΤΕΟ* (28/11/2011)

Ζήτησε από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών,Μεταφορών και Δικτύων  την επιστροφή 35 εκατ.€ στο Π.Ε.Π Δυτικής Μακεδονίας , την απόρριψη κάθε σκέψης διακοπής του οδικού άξονα Ε-65 στην Καλαμπάκα και την άμεση προώθηση του κόμβου Γόργιαννης και των ΣΕΑ Γρεβενών.

Παρέμβαση – ομιλία έκανε ο Βουλευτής του Νομού Γρεβενών κ. Θανάσης Χαντάβας, κατά τη συνεδρίαση της Επιτροπής Οικονομικών Υποθέσεων της Βουλής, με αντικείμενο την υπογραφή της σύμβασης κατασκευής του έργου «Κάθετος Άξονας Εγνατίας Οδού Κοζάνη-Φλώρινα-Νίκη: Τμήμα Φλώρινα-Νίκη (50.3)» αρμοδιότητας της εταιρείας «ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε.».

Ο Βουλευτής του Νομού Γρεβενών κατά την ομιλία του, συνεχάρη τον Υφυπουργό κ. Μαγκριώτη και τον Πρόεδρο της εταιρίας ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε  κ. Αναστάσιο Μουρατίδη για το γεγονός ότι ολοκλήρωσαν τις γραφειοκρατικές διαδικασίες και είναι έτοιμη η σύμβαση του έργου και δήλωσε ότι: «Συμφωνώ μαζί σας κ. Υπουργέ ότι το έργο εκτός των άλλων θα τονώσει την τοπική οικονομία της Φλώρινας και της Δυτικής Μακεδονίας, μιας Περιφέρειας με το μεγαλύτερο δείκτη ανεργίας και το μικρότερο κατά κεφαλήν εισόδημα των κατοίκων. Παρά το γεγονός αυτό, η Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας για την Ευρωπαϊκή Επιτροπή θεωρείται από τις πιο πλούσιες λόγω των δραστηριοτήτων της ΔΕΗ. Το ζήτημα αυτό, δεν είναι μόνο θέμα εντυπώσεων αλλά και ουσίας, επειδή οι κοινοτικοί πόροι που διατίθενται  στη Δυτική Μακεδονία είναι ιδιαίτερα μειωμένοι».

Ο κ. Χαντάβας συμπλήρωσε: «Γνωρίζετε κ. Υπουργέ, ότι και το δικό σας Υπουργείο διέθεσε τα λιγότερα κονδύλια, σε σχέση με τις άλλες περιφέρειες, στη Δυτική Μακεδονία στον άξονα προσπελασιμότητας. Και σαν να μην έφθανε αυτό, ο προκάτοχός σας ο κ. Σουφλιάς με τη σύμφωνη γνώμη του τότε Περιφερειάρχη αφαίρεσε 35 εκ. € από το ΠΕΠ Δυτικής Μακεδονίας με την υπόσχεση ότι θα τα επιστρέψει,  αλλά ουδέποτε τα επέστρεψε. Οφείλετε λοιπόν να τα επιστρέψετε άμεσα, γιατί τα υφιστάμενα κονδύλια είναι λίγα και όπως με ενημέρωσε ο σημερινός Περιφερειάρχης, υπάρχει κίνδυνος να μην ενταχθεί στο ΕΣΠΑ ο οδικός άξονας Γρεβενών – Βασιλίτσας. Κι αυτός ο δρόμος ήταν και στις υποσχέσεις του τότε Περιφερειάρχη κ. Κίρκου παρουσία σας κ. Υπουργέ

Σε άλλο σημείο της ομιλίας του και με την ευκαιρία της παρουσίας του Προέδρου της «ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε» ο κ. Χαντάβας ζήτησε από τον κ. Α. Μουρατίδη να τον ενημερώσει για τις  εξελίξεις σχετικά με την κατασκευή των ΣΕΑ στο Νομό Γρεβενών και  τον κόμβο της Εγνατίας στη Γόργιανη.

Ο Βουλευτής του Νομού Γρεβενών παρενέβη και για το θέμα του Ε-65 όπου, υποστηρίζοντας τα όσα ανέφερε ο Βουλευτής του Νομού Τρικάλων κ. Μαγκούφης, υπογράμμισε ότι: «Είναι αδύνατο να μιλάμε για Ε-65 και να μην προχωράει η σύνδεσή του με την Εγναντία Οδό. Αυτός είναι ο λόγος που κάνουμε αυτό το δρόμο. Ακούω ότι οι διαπραγματεύσεις με τις τράπεζες και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή περιλαμβάνουν το τμήμα του έργου μέχρι το Μουργκάνι. Δεν περιλαμβάνουν  το τμήμα  Μουργκάνι – Γρεβενά. Άλλοι λένε ότι αυτό οφείλεται στην εκκρεμότητα που υπάρχει με το Συμβούλιο της Επικρατείας κι άλλοι λένε ότι το έργο κρίθηκε μη βιώσιμο από τη μελέτη κόστους – οφέλους που έκανε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Αυτά είναι εντελώς αστήριχτα. Πώς βγήκε η μελέτη κόστους – οφέλους αν δεν λάβουμε υπόψη την κίνηση του άξονα από τους 12 Νομούς, όπως ανέφερε και ο κ. Μαγκούφης.  Πέραν αυτού, ήδη δρομολογούνται σημαντικά  αναπτυξιακά έργα που πιστεύουμε ότι θα ενισχύσουν την ανάπτυξη  της περιοχής και τη μετακίνηση του  πληθυσμού προς τη Δυτική Μακεδονία όπως η αναβάθμιση του Χιονοδρομικού Κέντρου της Βασιλίτσας, η κατασκευή του Μεγαλύτερου Αστρονομικού Πάρκου στον Ορλιακα  και η κατασκευή του Παλαιοντολογικού Μουσείου Μηλιάς. Περιμένουμε κόσμο κ. Υπουργέ…! Αναρωτιέμαι, δόθηκαν αυτά τα στοιχεία στην ευρωπαϊκή Επιτροπή; Πώς είναι δυνατόν να μην είναι βιώσιμα τα 40 χλμ. Αν το πρόβλημα είναι στην εκκρεμότητα με το Συμβούλιο της Επικρατείας τότε αλλάξτε χάραξη, το έχω επισημάνει πολλές φορές.»

Ο κ. Χαντάβας ολοκλήρωσε την παρέμβαση του απευθυνόμενος προς τον κ. Μαγκριώτη λέγοντας ότι: «Θα πρέπει να απορρίψετε κάθε λογική που θέλει τον Ε65 να σταματάει στην Καλαμπάκα. Θα μας βρείτε απέναντι! »

Στην απάντηση του προς το Βουλευτή Γρεβενών ο Υφυπουργός Υποδομών κ. Μαγκριώτης  ανέφερε ότι:

-Τα 35 εκ. € που αφαίρεσε το Υπουργείο Υποδομών απο το Π.Ε.Π Δυτ. Μακεδονίας ενσωματώθηκαν στα 200 εκ. € που διατέθηκαν για την κατασκευή των καθέτων αξόνων Κοζάνης-Πτολεμαίδας-Φλώρινα-Νίκη και Σιάτιστα-Κρυσταλλοπηγή. Η συμμετοχή των Περιφερειών στην κατασκευή των καθέτων αξόνων είναι υποχρεωτική από την ευρωπαική επιτροπή. Ιδια πολιτική εφαρμόσθηκε από το Υπουργείο σε όλες τις Περιφέρειες στις οποίες κατασκευάζονται κάθετοι άξονες η δε Δυτ.Μακεδονία πήρε τα μεγαλύτερα ποσά.

-Η κατασκευή του οδικόυ άξονα Γρεβενών-Βασιλίτσας δεν είναι αρμοδιότητας του Υπουργείου, αλλά της Περιφέρειας η οποία μπορεί και πρέπει να εντάξει το έργο στα ευρωπαικά προγράμματα.

Με την ευκαιρία ο κ. Μαγκριώτης αναφέρθηκε στην ολοκλήρωση των εργατικών κατοικιών Κυρακαλής, που αποτελούσε δέσμευσή του η οποία και υλοποιείται και ανέφερε ότι διαπιστώθηκαν ατασθαλίες που διερευνούνται από επιτροπή ένορκης διοικητικής εξέτασης.

Τέλος ο κ. Μαγκριώτης, απαντώντας στους Βουλευτές Γρεβενών και Τρικάλων κ.κ. Χαντάβα και Μαγκούφη, άφησε να εννοηθεί ότι η αλλαγή της χάραξης του οδικού άξονα Ε-65 θεωρείται δεδομένη, λόγω του γεγονότος ότι η χάραξη από την πλευρά του Αγιόφυλλου είναι οικονομικά συμφερότερη. Επανέλαβε ότι  για να συνεχιστούν τα έργα στους πέντε μεγάλους αυτοκινητόδρομους θα πρέπει να λυθεί το γενικότερο πρόβλημα της χώρας που αφορά στη χρηματοδότηση των τραπεζών. Ειδικά για το θέμα της σύνδεσης του Ε65 με την Εγνατία Οδό ανέφερε ότι: «Το συγκεκριμένο έργο, δεν είναι ανταποδοτικό έργο, δηλαδή, δεν βγάζει με τη δημόσια συμμετοχή, το κόστος κατασκευής και λειτουργίας του, γι αυτό  και χρηματοδοτείται από τα έσοδα των διοδίων από άλλους οδικούς άξονες. Αυτή τη στιγμή όμως υπάρχει και σε αυτό πρόβλημα. Σε κάθε περίπτωση όμως, το τμήμα του έργου από την Καλαμπάκα έως τα Γρεβενά θα κατασκευαστεί ακομη και με δημόσιους πόρους».

Απαντώντας ο πρόεδρος της εταιρείας ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε κ. Αναστάσιος Μουρατίδης στις ερωτήσεις του Βουλευτή Γρεβενών, ανέφερε ότι έχει διακηρυχθεί το έργο του Σταθμού Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (Σ.Ε.Α.) Ταξιάρχη, οι προσφορές του οποίου θα ανοίξουν στις 11-12-2011 και αναμένεται να υποβληθεί αυτή τη βδομάδα το πόρισμα της επιτροπής εμπειρογνωμόνων, που αφορά στους κόμβους της Εγνατίας οδού. Σε κάθε περίπτωση όμως, δήλωσε, η εταιρία βρίσκεται σε δεινή οικονομική κατάσταση.

Σχετικά άρθρα

Follow Us

Χρυσή Τομή
Χρυσή Τομή
SPONSORS
Ανταλλαγή διαμερίσματος
epipedo
Ζητείται
MPANTHS
ΕΝΟΙΚΙΑΖΕΤΑΙ
ENOIKIAZETAI
ΗΛΕΚΤΡΟΝ
ΠΩΛΕΙΤΑΙ
 
EPIPEDO TZHMOROTA
Πωλείται
TSIOVAKAS
Σεμερτζίδης
Κανάλι 28 | Ράδιο Γρεβενά 101,5

Καιρός

Γρεβενά

Grevenamedia @facebook

Αναγνώστου Ιωάννης