ΝΟΣΗΛΙΑΣΙΣ
PIZZA ROMEO
POTIKA MYRTO
Οικογένειες των Γρεβενών
ΚΕΝΤΡΟ ΞΕΝΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ
Κέντρο Ξένων Γλωσσών
KARTSIOUNIS
Καφενείο
GRAMMENOS
Αναγνώστου Ιωάννης
delivery LOCO
ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΑΕ

Πρωτοσέλιδα εφημερίδων

Antenna Stores – Ζιούτης
Ανταλλακτικά αυτοκινήτων

Κατηγορίες

SPONSORS

Άννα Ευθυμίου: Άμεσες κινήσεις, Όχι άλλη δυσκαμψία για το μετρό Θεσσαλονίκης

Το αρχικό χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης ήταν το 2012, μετά πήγαμε στο 2014 και τώρα λέγεται ότι στην καλύτερη περίπτωση θα είναι έτοιμο στο τέλος του 2016, κάτι όμως που εκ των πραγμάτων φαντάζει μάλλον ουτοπικό.

Δυστυχώς, βρίσκεται στα πρόθυρα της κατάρρευσης και αυτό οφείλεται σε τρία κυρίως αίτια: α) στις απρόβλεπτης έκτασης και διάρκειας αρχαιολογικές ανασκαφές, β) στις καθυστερήσεις στις απαλλοτριώσεις και γ) στα προβλήματα ρευστότητας της αναδόχου εταιρείας.

Δεν είναι ανάξιο λόγου βέβαια και το γεγονός ότι το έργο που εκτελείται σήμερα είναι διαφορετικό από αυτό που δημοπρατήθηκε. Χαρακτηριστικά από τους δεκατρείς σταθμούς του μετρό άλλαξε η χωροθέτηση των εννιά.

Εμπλοκή στην εκτέλεση του έργου φαίνεται ότι προκαλούν τα εξαιρετικού αρχαιολογικού ενδιαφέροντος ευρήματα που αποκάλυψαν οι ανασκαφές στο σταθμό της Βενιζέλου.

Πράγματι, τα αρχαιολογικά ευρήματα είναι σπάνια και ιστορικά πολύτιμα, με αποτέλεσμα να έχει ξεσπάσει μία κόντρα ανάμεσα στους αρχαιολογικούς φορείς που επιμένουν ότι πρέπει να παραμείνουν στη θέση τους και τους εκπροσώπους της διοίκησης της εταιρείας, οι οποίοι υποστηρίζουν ότι πρέπει να μεταφερθούν, διότι είναι τεχνικά αδύνατη η κατασκευή του σταθμού με την παραμονή των αρχαιοτήτων.

Η αλήθεια είναι ότι πρέπει να αντιμετωπίζουμε με σεβασμό κάθε αρχαιολογικό στοιχείο που συνδέεται και αναδεικνύει την ιστορία μας και το αυτό οφείλουμε να κάνουμε και στη συγκεκριμένη περίπτωση.

Με άλλα λόγια, πρέπει να εξαντλήσουμε κάθε δυνατότητα για την παραμονή των αρχαιοτήτων στο φυσικό τους χώρο, γιατί μόνο έτσι μπορούν να αναδειχθούν καλύτερα, κάτι που όπως καταδεικνύεται από τις σχετικές διαβουλεύσεις μεταξύ των εμπλεκόμενων φορέων δεν έχει γίνει.

Από την άλλη, μόνο και μόνο αν αυτές εξαντληθούν πλήρως και καταβληθεί κάθε δυνατή προσπάθεια για την παραμονή τους, τότε θα πρέπει να καταφύγουμε στη λύση της μεταφοράς τους, διότι ας μην ξεχνάμε ότι το έργο αυτό επιτέλους πρέπει να ολοκληρωθεί.

Μάλιστα, η αλήθεια είναι ότι το τόσο μεγάλο αυτό έργο μεταβάλλεται σε μία πραγματική τροχοπέδη για τη ζωή της πόλης μας. Μεγάλα θύματα οι λεγόμενοι «μετρόπληκτοι», δηλαδή οι καταστηματάρχες που έχουν πληγεί από τα έργα του μετρό. Δεν είναι λίγα τα λουκέτα που έχουν μπει λόγω αυτής της κατάστασης και όσοι έχουν απομείνει παλεύουν με νύχια και με δόντια να κρατήσουν ανοιχτές τις επιχειρήσεις τους.

Φυσικά, δεν μπορούμε να παραγνωρίσουμε και την αναστάτωση που προκαλείται στη ζωή των εργαζομένων στο μετρό, οι οποίοι είναι αναγκασμένοι να εργάζονται μέσα σε ένα αβέβαιο εργασιακό καθεστώς.

Πριν από είκοσι περίπου ημέρες απολύθηκαν γύρω στους τετρακόσιους εργαζόμενους! Αριθμός απίστευτα μεγάλος, αριθμός που ένας λογικός άνθρωπος αρνείται να πιστέψει, τη στιγμή που οι αρμόδιοι δευσμεύονται ότι το έργο θα έχει τελειώσει το 2016!

Πώς είναι δυνατόν να γίνει κάτι τέτοιο, όταν ενώ το έργο αυτό έχει τη δυνατότητα να δημιουργήσει 3.500 θέσεις εργασίας, απεναντίας, τη στιγμή που η ανεργία μαστίζει την πόλη μας, να χάνονται άλλες 400 θέσεις εργασίας;

Ωστόσο, οι εργαζόμενοι δεν είναι αριθμοί αλλά άνθρωποι με τις οικογένειές τους. Και οι ευθύνες για αυτό το απαράδεκτο γεγονός δεν βαρύνουν φυσικά τους εργαζόμενους, αλλά όσους παρέλειψαν να ενεργήσουν και να άρουν τα γραφειοκρατικά και όχι μόνο εμπόδια, με σκοπό τα εργοτάξια να παραμείνουν ανοιχτά, για να δίνουν εργασία στους πολίτες της Θεσσαλονίκης.

Είναι τουλάχιστον οξύμωρο το μετρό της Αθήνας να επεκτείνεται σε όλο το λεκανοπέδιο και την ίδια ώρα τα 9,6 χιλιόμετρα κύριας γραμμής μετρό στη Θεσσαλονίκη να έχουν τελματώσει.

Όλοι οι αρμόδιοι εμπλεκόμενοι φορείς οφείλουν να ενεργήσουν άμεσα και ταχύτατα, γιατί σε διαφορετική περίπτωση το έργο αυτό που εξαγγέλθηκε με τέτοιες τυμπανοκρουσίες θα καταντήσει κύριος ανασταλτικός παράγοντας στην ανάπτυξη της πόλης μας.

 

 

Η Άννα Ευθυμίου είναι Δικηγόρος, Αναπληρώτρια Εκπρόσωπος Τύπου της Ν.Δ. για θέματα Β. Ελλάδας και Δημοτική Σύμβουλος στο Δήμο Θεσσαλονίκης

 

www.annaefthymiou.gr

www.annaefthymiou.blogspot.com

Σχετικά άρθρα

Follow Us

Κανιστράς – Τζιόλας
Κινηματογράφος Γρεβενών
EPIPEDO
kaltsiou
Πωλείται
TSIOVAKAS
Σεμερτζίδης
Κανάλι 28 | Ράδιο Γρεβενά 101,5

Καιρός

Grevenamedia @facebook

SPONSORS